Stránka 1 z 3
Motor kaput
Napsal: pon říj 05, 2015 19:42
od Ujel
Tak přátelé můj motor se pozvolna, ale zcela jistě, odebírá do věčných lovišť. V pátek při cestě z práce, kdy jsem mu dal tak říkajíc "za uši", se motor začal projevovat klepáním a dalšími podobně nelichotivými zvuky. Můj dvorní mechanik vypustil olej, aby si potvrdil svou teorii. No, pokud vám s olejem do kyblíku vyteče i kousek klikovky, je to na pováženou. Druhý motor se jeví jako nejschůdnějším řešením. Takže se vás ptám, zdali někdo nemá funkční 2.0 16V 98kw někde schovaný v kůlně a neprodal mi ho
. Díky za reakce
Re: Motor kaput
Napsal: pon říj 05, 2015 20:34
od conpet
kolik má najeto ? a co jsi dával za olej ?
Re: Motor kaput
Napsal: pon říj 05, 2015 21:12
od conpet
Re: Motor kaput
Napsal: úte říj 06, 2015 19:42
od Ujel
Díky za tvou rychlou reakci. Chlapíka jsem obratem konraktoval...už z postele a ráno si přečetl v práci jeho odpověď. Dopoledne mu zavolal a teď sháním něco, čím tu jeho Legu odvleču. Jen motor tam má 2.2, takže mě čeká zjišťování vzájemné kompatibility obou motorů. Pokud vím, je to jen převrtaný dvoulitr. Juknu tady na diskuse, snad se tady o tom někdy něco psalo.
K tvé otázce ohledně oleje. Lil jsem 10w40 Genuine GM pro Oply. Měl jsem tam motor z Omegy. Ten co mi ho tam montoval se ukázal byti poněkud závislým na alkoholu a motor tam prostě jen na montoval a elektricky špatně zapojil, takže to muselo jit do jineho servisu. Kyž jsem se k němu vracel, motor se chtěl několikrát přehřát a před jeho dílnou se pak na volnoběh kousl, čili přidřel. Jako důvod se ukázaly ucpané mazací kanálky. Jak řikám, jen vyměnil motory.
Re: Motor kaput
Napsal: úte říj 06, 2015 19:47
od conpet
Kdyby to bylo blíž ke mě , tak už jí mám u sebe
))
Re: Motor kaput
Napsal: úte říj 06, 2015 20:02
od Ujel
Ty máš motor 2, 2?
Re: Motor kaput
Napsal: úte říj 06, 2015 20:23
od conpet
Ne , ale opravil bych ji
Re: Motor kaput
Napsal: stř říj 07, 2015 19:38
od Petr S.
Ujel píše:Díky za tvou rychlou reakci. Chlapíka jsem obratem konraktoval...už z postele a ráno si přečetl v práci jeho odpověď. Dopoledne mu zavolal a teď sháním něco, čím tu jeho Legu odvleču. Jen motor tam má 2.2, takže mě čeká zjišťování vzájemné kompatibility obou motorů. Pokud vím, je to jen převrtaný dvoulitr. Juknu tady na diskuse, snad se tady o tom někdy něco psalo.
K tvé otázce ohledně oleje. Lil jsem 10w40 Genuine GM pro Oply. Měl jsem tam motor z Omegy. Ten co mi ho tam montoval se ukázal byti poněkud závislým na alkoholu a motor tam prostě jen na montoval a elektricky špatně zapojil, takže to muselo jit do jineho servisu. Kyž jsem se k němu vracel, motor se chtěl několikrát přehřát a před jeho dílnou se pak na volnoběh kousl, čili přidřel. Jako důvod se ukázaly ucpané mazací kanálky. Jak řikám, jen vyměnil motory.
Odpověděl jsi si sám.
Do těchto motorů olej 10W40 nepatří!!!Výrobce předepisuje 5W30 nebo 40!!!
Tady máš 2.0.
http://www.sbazar.cz/dilysviadnov/detai ... nza-20-16v
Re: Motor kaput
Napsal: stř říj 07, 2015 20:27
od Hanzy
Jj a máš to kousek u chalupy vím kde to je.
Jak píše Petrpatří tam 5W30 a motor si přede liju to roky do všeho Leganza Evanda Captiva Cruze Combo a motory šlapou všechny jak hodinky.I konfigurátor a serviska co mám od Evandy je všude 5W30
Re: Motor kaput
Napsal: čtv říj 08, 2015 19:11
od Petr S.
Přesně tak,Lega má 242500 a motůrek si přede. Jen když déle stojí tak asi na 2 vteřiny zacvakají hydroštely jinak naprosto ok.
Re: Motor kaput
Napsal: čtv říj 08, 2015 19:30
od Richard
nevím proč pořád protěžujete ty oleje 5W30 ten je dle mě a nejen mě pro benzína v létě a při větším zatížení např. při delší jízdě po dálnici ne moc vhodný ( je moc řídký) 5W40 je dle mě vhodnější, ale proti gustu žádný dišputát..... Jde o to zachovávat tak nějak předpis výrobce a ten přímo 10W40 zmiňuje že je vhodný, ale v zásadě je to jedno co tam naleješ, jen je potřeba to včas vyměnit, pořádně vypustit a vždy měnit i s filtrem !
Nemyslím že bys motor poškodil i kdybys tam lil 15W40 , pro provoz je důležité to vyšší číslo a to říká, že za provozní teploty je ten olej 15W40 stejně tekutý jako 5W40 i jako 10W40, rozdíl je v tekutosti za studena tedy to první číslo a to čím je menší tím je olej tekutější za studena a rychleji při studeném startu motor promaže a tím se motor méně opotřebovává, ale jen dlouhodobé používání
zcela nevhodného oleje by mohla vést k destrukci motoru . Když je motor "vykotlaný" je vhodný hustší olej ......
mám najeto 170000 leju do Nubiry 2,0 5W40 a nevím o tom, že bych nějaký hydroštely měl
spotřeba od výměny do výměny cca 0,5 l který doleju i když bych nemusel......
Re: Motor kaput
Napsal: čtv říj 08, 2015 19:54
od Hanzy
5W30 je v servisce Evandy a to samé v konfigurátorech Leganza má ten samý motor 5W40 je alternativa 10W40 jsem měl jednou jak jsem nevěděl co tam lili přede mnou a šly daleko víc slyšet při startu hydroštely.
5W30 doporučuje výrobce tak nevím proč furt kolem toho diskutovat když origo 5W30 má super navíc vlastnosti tak proč lít cokoli jiného není žáden důvod...
http://www.autodily-cardo.cz/-3/gm-opel ... exos-2-5l/
Re: Motor kaput
Napsal: čtv říj 08, 2015 22:02
od Ujel
Děkuji za příspěvky. Debaty ohledně oleje zde fóru maji vlastní místo a já je četl. V podstatatě co člověk, to názor a nevyplunul z toho jasný výsledek a i zde se debata vyvíjí podobně
. Pokud ovšem budu brát v potaz co psal Hanzy s Petrem, lil jsem tam celou dobu olej, který mohl ale nemusel motoru ublížit. A pokud výrobce jasně určuje, jaký olej, je dabata vlastně zbytečná. Moje Leganza jezdí na LPG od roku 2006. Je otázkou, jaký vliv na olej tento fakt. Dále, bude-li motor vyměněn za jiný nebudu vědět jaký olej se do něj lil před tím, z čeho vycházet? Pokud 10w40, lít striktně dále 10w40?
Výměnu motoru jsem rozhodl na základě zjištění mechanika (viz. první příspěvek), že naklikovce se odírají šálky (motor specificky klepe) a přebrus kolem 6000,-, navíc bez jistoty úspěchu, se nemusí vůbec vyplatit. Concept dal rychle tip a já ho využil. Celé auto i s motorem za myslím super cenu. Navíc barva stejná, výbava stejná. Auto plně funkční, vyjma té spojky. Stačí ho zaháknout na tyčku a dovléct z Opavy do Rožnova. Tu zatím sháním.
Má však motor T22SED, tedy 2.2 l a otázka je, jaká je kompatibilita těchto dvou motorů. Lze s nějakými úpravami prohodit a pokud ano tak s jakými?
Děkuji za reakce
Re: Motor kaput
Napsal: pát říj 09, 2015 13:36
od Hanzy
Výrobce jasně určuje 5W30 a 5W40 jako náhradu a to samé mechanik co zná tyhle motory doporučuje 5W30.
Kdo lije 10W a 15W asi rád mění motory ale každý má nějakou zábavu že
Re: Motor kaput
Napsal: pát říj 09, 2015 15:54
od Ujel
Můj případ...zdá se . No, zima se blíží, takže bude myslím rozumné použít něco řidšího. Teda pokud se mi tam podaří vpravit tu 2,2