Stránka 1 z 1
Kauza VW
Napsal: pát zář 25, 2015 19:37
od xwing
Ahojte.
Som laik a teda sa laicky opytam.
Ako sa daju nejakym softverom ovlyvnit emisie ?
Alebo o co tu vlastne ide ?
Dakujem
Re: Kauza VW
Napsal: pát zář 25, 2015 20:28
od Honza K.
To je prosté, řídicí jednotka je vlastně specializovaný počítač a vykonává příkazy dle naprogramování - softwaru.
A protože řídí dávkování paliva a některé další veličiny pro běh motoru (tlak turba, různé obtokové a další ventily, vypalování filtru atd.), dají se tímto programem upravit hodnoty emisí, výkon motoru atd. (samozřejmě v mezích daných konstrukcí, velikostí a stavem motoru).
Jsou to emise za jiných podmínek než na STK.
Re: Kauza VW
Napsal: pát zář 25, 2015 22:26
od xwing
No, a o tu STK mi ide, ako je mozne, ze na STK to doteraz nezistili, ze ten motor dava viac sajrajtu do vzduchu ako je predpisane.
Re: Kauza VW
Napsal: sob zář 26, 2015 12:24
od Malta
no hlavně, na stk je to statická kontrola emisí, kdežto ta odhalená je na dynamickém měření
Re: Kauza VW
Napsal: sob zář 26, 2015 12:32
od Richard
je to celkem jednoduchý: do popředí zájmu se dostává CO2 tedy plyn který způsobuje skleníkový efekt a to bez ohledu na to, že např. metan je 30x nebezpečnější než CO2 a jen zemědělství ho vyprodukuje tolik že se na oteplování podílí asi 90% kdežto doprava díky CO2 se na oteplování podílí cca 10%
Ostatní nebezpečnější sajrajty jako je NOx, saze, nespálené uhlovodíky jsou na okraji zájmu..... je to o to víc s podivem, když zjistíme, že vznik CO2 v motoru je vlastně znamením dokonalého spalování
Tedy vznik CO2 je vlastně žádoucí
při správném spálení směsi žádný kyslík na tvorbu NOx nezbude
NOx tedy nebezpečné oxidy dusíku a saze vznikají pokud není spalování dokonalé a hlavně u motorů které pracují s chudou směsí s přebytkem kyslíku, všeobecně všechny turbomotory hlavně naftové v poslední době i maloobjemnové turbem ládované benzíny....
Tolik všeobecně o škodlivinách ale ty se na STK neměří pokud vím měří se jen CO a HC u naftových ještě kouřivost.
Ty škodliviny o které se jedná v kauze VW jsou vypočítány ze spotřeby paliva při homologačních zkouškách, tedy při schvalování vozidla do provozu. Protože my v Evropě si do očí zásadně lžeme, můžou homologační předpisy splnit skoro všechny automobily. To je způsobeno absolutně nereálnou zkouškou spotřeby NECD .... tedy lžeme o škodlivinách a lžeme o spotřebě zcela otevřeně a všichni si to nechávaj líbit , navíc máme oproti USA jinou normu pro benzíny a jinou normu pro nafťáky.........je mi z toho všeho na blití......
A jestli si myslíte, že je to věc jen u VW tak jste na omylu i ostatní mají máslo na hlavě, proto drží hubu
Z výše uvedeného nakonec vyplyne, že nejekoligičtější motor je pořádnej aspoň dvolitrovej benzín s EURO 2, nebo s EURO 3
Re: Kauza VW
Napsal: sob zář 26, 2015 12:45
od Malta
Re: Kauza VW
Napsal: pon zář 28, 2015 14:03
od Malta
Re: Kauza VW
Napsal: pon lis 02, 2015 11:49
od alvin