Stránka 1 z 1
Motor 1.8 se dusi po startu
Napsal: ned zář 06, 2015 23:58
od Lidoop
Dobrý den všem,
neměl někdo problém s dusícím se motorem po startu? Stačí prošlápnout plyn, ještě pak cca 5s motor kucká, třese a nechce do otáček. Jakmile se do otáček dostane, je pak už vše OK.Děje se to pouze s chladným motorem. Provoz zahřátého je bez problému.
V servisu zatím vyměnili svíčky, ale nepomohlo. Více informací: najeto 50tis km, od nova je tam LPG, prvních a posledních 5km vždy jezdím na benzín, stejně tak jednu z 5-ti nádrží jedu na benzín.
Re: Motor 1.8 se dusi po startu
Napsal: pon zář 07, 2015 08:04
od mzprx
Kup novy vzduchovy filter...
Re: Motor 1.8 se dusi po startu
Napsal: úte zář 08, 2015 20:57
od Lidoop
Děkuji za radu, zkusím a budu doufat že je svět až tak jednoduchý
Re: Motor 1.8 se dusi po startu
Napsal: úte zář 08, 2015 22:18
od rezervoar
Mám obdobnú skúsenosť. Robí to len zriedkavo a ihneď po štarte studeného motora pár sekúnd jemne kolíšu otáčky a nechce sa mu do otáčok. Pri prvom rozbehu treba dať viac plynu ako bežne inak sa dusí. Pár krát sa brnkne po plyne a všetko akoby nič. Po servise 60000 km (sviečky, vzduch. filter...) zostalo všetko bez zmien tzn. že opäť štart a dusenie. Skúsil som aj natankovať čerstvý "lepší" benzín... Robí to len veľmi zriedka, takže viac som po tom nepátral. Ak budeš vedieť daj info čo je vo veci.
Re: Motor 1.8 se dusi po startu
Napsal: čtv zář 10, 2015 17:25
od Lidoop
Super, tak to jsme dva. Určitě dám vědět po vzduchovém filtru. Zatím jsem nabyl dojem, že to snad souvisí s vnější teplotou. Proč: pakliže je teplota pod 20, po startu drží kolem 1000 ot/min a vše proběhne bez problému. Pakliže je vnější teplota nad 25, otáčky po startu padají pod 1000 a nastává dušení. Laická věštba: možná si elektronika myslí, že už motor zahřátý je a palivo dávkuje špatně. Začínal jsem na Fiat 126 a ještě pamatuji sytič, chování obdobné, tak doufám že v Cruze sytč není
Nicméně za poslední týden vše OK.
Re: Motor 1.8 se dusi po startu
Napsal: pát zář 11, 2015 10:07
od Richard
tak sytič určitě na Cruze není
ale během startu vstřiky spíše stříkají než vstřikují.... prostě tam paliva jde opravdu hodně a je možné v souvislosti s používáním LPG v obou případech, že jsou vstřiky trochu "přischlé" a při potřebě opravdu velkého množství paliva to prostě nedaj. Je možný i nižší tlak ve vstřikovací liště způsobený opotřebením el. benzínové pumpy, tedy zas málo benzínu, samo je třeba zkouknout i benzínový filtr , ten při znečištění může omezit průtok a způsobit nižžší tlak ve vstřikovací liště při potřebě velkého množství paliva. Asi bych to neřešil výměnou vzduchového filtru. Velmi lehce si můžeš zkusit co to udělá, když filtr na jeden start vyndáš...... nic se motoru nestane...... a pokud to bude kuckat i bez filtru to tím asi nebude....... když do sání foukneš startovací sprej a motor se rozběhne bez problémů obvykle to bývá tím palivem.....
Ale ani směr bádání týkající se čidla teploty není marný...... opravdu při letošních vedrech pokud je čidlo nějak "načaté" může ukazovat třeba o nějaký stupeň víc a ř.j. si opravdu myslí že je motor teplej a nadávkuje
méně paliva, což se motoru samo nelíbí......
Někde v dílenské příručce by měly být hodnoty odporu toho čidla v závislosti na teplotě, tak to můžeš lehce zkontrolovat, jestli čidlo nekecá.....
Re: Motor 1.8 se dusi po startu
Napsal: úte říj 20, 2015 20:25
od Lidoop
Update: Cruze přestal dělat fóry a startuje v naprostém pořádku. V servisu kromě svíček a vzduchového filtru nic neměnili.
Re: Motor 1.8 se dusi po startu
Napsal: úte říj 20, 2015 20:33
od Rudolf Š.
LPGčkem to není určitě dělá mi to taky, ale asi za měsíc to jde na garančku tak uvidím po tom
ale štve mě to dost