Stránka 1 z 1

Leganza - rachtání u rozvodů

Napsal: úte srp 04, 2015 16:11
od Slam
Ahoj všem, když nastartuji ráno auto, tak je slyšet rachtání z motorového prostoru, konkrétně od rozvodů – viz odkaz na záznam tohoto zvuku dole. Nahráváno hned po nastartování studeného motoru, když byla kapota zvednutá a mikrofon pár cm od rozvodů. :idea:

Ve skutečnosti to je slyšet méně a jenom na volnoběh, když se člověk postaví před auto. Když v autě sedím, tak není nic slyšet a slyšet to také není ani zepředu s kapotou nahoře, když je už motor zahřátý, tj. po jízdě.

Zvuk se objevil ihned po výměně rozvodů, takže to dělá něco z nich. Vizuálně je rozvodový řemen v pořádku, rozvody byly měněny před 23 050 km (měněno bylo: řemen rozvodový zn. GATES, kladka napínací rozvodového řemene zn. INA, 2 kladky vodící zn. INA a pumpa vodní zn. DOLZ). Zvuk se s přibývajícími km podle mě nezvyšuje a nemění a ani jiné projevy nejsou.

Chci se jen ujistit, že takováto hlučnost je „normální“ a rozvody vydrží předepsané minimum (tj. 60 000 km). A ptám se také proto, protože předešlé rozvody až do výměny byly zcela neslyšitelné, tj. nezpůsobovaly žádné rachtání. :?

NAHRANÝ ZVUK V MP3

Re: Leganza - rachtání rozvodů

Napsal: úte srp 04, 2015 19:54
od kesko
Slame, pozri napínaciu kladku, je na nej šipka a rysky. Malo by to byť v strede.

Re: Leganza - rachtání rozvodů

Napsal: úte srp 04, 2015 20:04
od Petr S.
Slame nevim,ale ten zvuk se mi nelíbí. Palikx mi třeba odmítl vyměnit rozvody,pokud mu nedonesu origo díly.

Re: Leganza - rachtání rozvodů

Napsal: stř srp 05, 2015 10:09
od Richard
ten zvuk není pěkný, tedy pokud se jedná o to pleskání..... kladky v rozvodech by spíš chrastily, nebo hučely, tohle vypadá jako nějaká vibrace řemene, tedy řemen se o něco tře..... zkontroloval bych napínací kladku, jestli je řemen dost napnutý, ten jazýček musí být mezi těmi ryskami, já to při výměně nastavoval na max. až na tu druhou rysku s tím že se řemen trochu vytáhne a povolí..... použil jsem také řemen Gates, napínací kladku INA a už nevím co , ale každopádně vše v poho...... možná ještě zkus sundat řemen od alternátoru (klíčem odsunout ten napínák a a sundat řemen) zabere to pár minut , natočit to můžeš a zjistíš jestli ten zvuk jde opravdu z rozvodů.....

Re: Leganza - rachtání rozvodů

Napsal: stř srp 05, 2015 15:08
od Slam
Děkuji za tipy, ještě jsem zapomněl napsat, že byl samozřejmě měněn i klínový řemen (je to 6PK1900 zn. DAYCO) a pak ještě před rokem (před 6800 km) byla znovu vyměněna napínací kladka pro ozubený řemen zn. INA! :oops:

Jestli to je mechanický problém, proč to při zahřátém motoru už slyšet není? :idea:


U Drafela např. nabízejí:
"řemen klínový 6PK 1725 (DAEWOO) NUBIRA, LEGANZA, TACUMA 2.0DOHC"
"řemen klínový 6PK 1900 LEGANZA, TACUMA 2.0, NUBIRA"

...to je přece dost veliký rozdíl v délce?! Jak poznám, který tam má být správně - dával jsem 6PK1900 a nepřijde mi volný? :(

Re: Leganza - rachtání rozvodů

Napsal: stř srp 05, 2015 17:10
od conpet
Slame máš utržený jeden nebo více šteftů na svodech - běžná věc. Po zahřátí se vůle mezi hlavou a svody zmenší , tak to skoro zmizí. Tipuji že to bude první z leva.

Re: Leganza - rachtání rozvodů

Napsal: stř srp 05, 2015 19:05
od Slam
Člověče, Tys na to možná kápnul, protože když mám kapotu nahoře, tak z toho místa jde i slabý kouř! :shock: Hned to omrknu, až se dneska dostanu k autu.... -i

Re: Leganza - rachtání rozvodů

Napsal: stř srp 05, 2015 20:20
od conpet
Si piš že jo :lol:

Re: Leganza - rachtání u rozvodů

Napsal: čtv srp 06, 2015 10:09
od Slam
Je to tak, seš prostě génius! :lol:
První zleva je úplně pryč a druhý zleva tam jen tak visel... Když jsme ho vyndal, je evidentně přetržený (viz foto) a navíc po nastartování jsem ten zvuk nezaregistroval, takže ho zřejmě způsoboval ten uvolněný šteft nahoře. -i Uff, a já málem měnil rozvody... ;)

Obrázek Obrázek

Re: Leganza - rachtání u rozvodů

Napsal: čtv srp 06, 2015 11:41
od conpet
Opravovat , neopravovat , babo raď :lol:

Re: Leganza - rachtání u rozvodů

Napsal: čtv srp 06, 2015 12:17
od Slam
Už jsem radši hned objednal těsnění a všechny štefty. 8)

Re: Leganza - rachtání u rozvodů

Napsal: pon srp 24, 2015 19:17
od Slam
Ještě mám akutní dotaz - ty štefty mají být M8 nebo M10? :?:
To, co mi utržené vypadlo, je matka M8 a šteft M8, ale když koukám na to nové těsnění pod svody, tak je tam 10x díra M10 a 4x díra M8! :!: A jaké je GM číslo těch správných šteftů (v kolujícím katalogu dílů v PDF/GIF nejsou popsány - u Drafela jsem našel ŠROUB ZÁVRTNÝ 92064200)? Mně přišly M10 a ty mají číslo 92063487, ale ty do matek M8 nedám... :oops: