Plynaři (nejen Tacuma) - voda do reduktoru
Napsal: stř črc 29, 2015 14:04
Jak jí máte zapojenou? Do okruhu topení - na vstup do topení nebo zpátečku? Nebo někam jinam? Do série (přeřízlá hadice a kolínka a hadice k reduktoru a zpět) nebo paralelně ("téčka" na vstupní a výstupní hadici topení a z nich odvody do reduktoru) ?
Já to mám zapojený sériově do zpátečky z topení a stále mám pocit že mi to plyn přepíná pozdě - i teď v horkém létě nejmíň po 3 km, v zimě samozřejmě víc, plynař tvrdí že je to nastavený na čtyřicet stupňů. Už jsem chtěl laborovat s oblbnutím teplotního čidla ala Richard, ale teď jsem zpátečku od topení měnil protože začala téct, tak jsem v rámci zkoušení po opravě sledoval kdy se do reduktoru skutečně dostane teplá voda. Při volnoběhu už byly hadice k chladiči dávno horký, hadice k vyhřívání škrtící klapky taky, voda horká dost i v nádobce, ale ta zpátečka pořád studená! A to trvalo ještě řádově minuty, než se teplá voda dostala i tam a tedy i do reduktoru.
Je to normální že tak dlouho trvá než voda projde topením? Auto topí normálně, i když myslím že obecně má Tacuma topení slabší, velká sauna to nikdy nebyla. Taky nevím zda je dobrý, že hadice k reduktoru a zpět prodlužují okruh skoro o dva metry (říznutý je to skoro u vstupu zpátečky do bloku motoru, reduktor je přitom někde dole u nárazníku), navíc původně je okruh z hadic o průměru 20 mm, přitom vstup do reduktoru má průměr jen 10 mm, takže to musí okruh dost škrtit. Proto přemýšlím zda to raději nezapojit paralelně k topení... ale zase nevím zda potom voda nepoteče jen menším odporem přes reduktor a bude to vůbec topit.
Já to mám zapojený sériově do zpátečky z topení a stále mám pocit že mi to plyn přepíná pozdě - i teď v horkém létě nejmíň po 3 km, v zimě samozřejmě víc, plynař tvrdí že je to nastavený na čtyřicet stupňů. Už jsem chtěl laborovat s oblbnutím teplotního čidla ala Richard, ale teď jsem zpátečku od topení měnil protože začala téct, tak jsem v rámci zkoušení po opravě sledoval kdy se do reduktoru skutečně dostane teplá voda. Při volnoběhu už byly hadice k chladiči dávno horký, hadice k vyhřívání škrtící klapky taky, voda horká dost i v nádobce, ale ta zpátečka pořád studená! A to trvalo ještě řádově minuty, než se teplá voda dostala i tam a tedy i do reduktoru.
Je to normální že tak dlouho trvá než voda projde topením? Auto topí normálně, i když myslím že obecně má Tacuma topení slabší, velká sauna to nikdy nebyla. Taky nevím zda je dobrý, že hadice k reduktoru a zpět prodlužují okruh skoro o dva metry (říznutý je to skoro u vstupu zpátečky do bloku motoru, reduktor je přitom někde dole u nárazníku), navíc původně je okruh z hadic o průměru 20 mm, přitom vstup do reduktoru má průměr jen 10 mm, takže to musí okruh dost škrtit. Proto přemýšlím zda to raději nezapojit paralelně k topení... ale zase nevím zda potom voda nepoteče jen menším odporem přes reduktor a bude to vůbec topit.