Stránka 1 z 1

Plynaři (nejen Tacuma) - voda do reduktoru

Napsal: stř črc 29, 2015 14:04
od prcek1
Jak jí máte zapojenou? Do okruhu topení - na vstup do topení nebo zpátečku? Nebo někam jinam? Do série (přeřízlá hadice a kolínka a hadice k reduktoru a zpět) nebo paralelně ("téčka" na vstupní a výstupní hadici topení a z nich odvody do reduktoru) ?

Já to mám zapojený sériově do zpátečky z topení a stále mám pocit že mi to plyn přepíná pozdě - i teď v horkém létě nejmíň po 3 km, v zimě samozřejmě víc, plynař tvrdí že je to nastavený na čtyřicet stupňů. Už jsem chtěl laborovat s oblbnutím teplotního čidla ala Richard, ale teď jsem zpátečku od topení měnil protože začala téct, tak jsem v rámci zkoušení po opravě sledoval kdy se do reduktoru skutečně dostane teplá voda. Při volnoběhu už byly hadice k chladiči dávno horký, hadice k vyhřívání škrtící klapky taky, voda horká dost i v nádobce, ale ta zpátečka pořád studená! A to trvalo ještě řádově minuty, než se teplá voda dostala i tam a tedy i do reduktoru.

Je to normální že tak dlouho trvá než voda projde topením? Auto topí normálně, i když myslím že obecně má Tacuma topení slabší, velká sauna to nikdy nebyla. Taky nevím zda je dobrý, že hadice k reduktoru a zpět prodlužují okruh skoro o dva metry (říznutý je to skoro u vstupu zpátečky do bloku motoru, reduktor je přitom někde dole u nárazníku), navíc původně je okruh z hadic o průměru 20 mm, přitom vstup do reduktoru má průměr jen 10 mm, takže to musí okruh dost škrtit. Proto přemýšlím zda to raději nezapojit paralelně k topení... ale zase nevím zda potom voda nepoteče jen menším odporem přes reduktor a bude to vůbec topit.

Re: Plynaři (nejen Tacuma) - voda do reduktoru

Napsal: stř črc 29, 2015 14:18
od kesko
Ja to mam na Lege napojene na výstup zo škrtiacej klapky, ta sa zohrieva ako prvá. A z reduktora to ide do expanzky. Mam sice starší systém, nie sekvenčný ale to je myslím jedno. Takto sa to zohreje najrýchlejšie.
Aj tu sa o tom píše https://www.chevroletclub.cz/viewtopic. ... =ohrev+lpg

Re: Plynaři (nejen Tacuma) - voda do reduktoru

Napsal: stř črc 29, 2015 15:21
od prcek1
Díky! O tom jsem taky něco našel, zase někteří tvrdili že to nemusí stíhat v zimě ohřívat... tobě to předpokládám stíhá :)

Re: Plynaři (nejen Tacuma) - voda do reduktoru

Napsal: stř črc 29, 2015 19:11
od kesko
Už mám nabehaných na LPG 100 t km a som spokojný. -i

Re: Plynaři (nejen Tacuma) - voda do reduktoru

Napsal: stř črc 29, 2015 22:33
od Richard
Mám to vytápění u Nubiry 2,0 zapojený přes dvě "T" na vstupu a výstupu z topení..... na reduktoru je místo jednoho šroubu čidlo teploty (vede z něj jeden kablík) když to v konektoru rozpojíš a ten přívodní kablík ukostříš (já ještě mezi kostru dal asi 200Ohmů odpor), myslí si systém LPG, že je motor teplý a přepne se pouhým zvýšením otáček nad cca 2500..... ale mám jen elektronicky řízené foukání do sání.... žádné vstřiky....

Re: Plynaři (nejen Tacuma) - voda do reduktoru

Napsal: čtv lis 26, 2015 19:25
od marabu68
já to měl kdysi na starém kolteku taky zapojeno z vyhřívání sání ale u nového vstřikovacího systemu to už nestíhalo ohřívat jak jsem jel více jak 100 se to přeplo zpět na benzín plynař to přepojil na topení a ted je to ok a jinak teplota je nastavena na 28 C v létě to přepíná takřka hned po rozjezdu a v zimě tak cca 2 km za tento rok jsem spotřeboval benzín asi za 500kč

myslím že nastevená teplota na 40 je zbytečně moc u mě těch 28 vzešlo z testu kdy přechod benzín /lpg proběhl neznatelně .....bez škubnutí ,cuknutí