Stránka 1 z 4

o QQčku

Napsal: ned led 30, 2005 01:30
od Ondras
Možná jste už viděli auto značky Chery QQ. Je to ta čínská kopie Matize. Teď o tom psali i v BusinessWeeku:

http://www.businessweek.com/magazine/co ... _mz001.htm

Hlavně mě překvapila aktuální cena QQčka: 3600$, tedy pod 80.000Kč. Ovšem ještě drsnější je aktuální cena Chevroletu Spark (Matiz) v Číně a to 4600$ tedy něco přes 101.000Kč. Takže prostor pro snižování ceny ze současných 182.000Kč tu je. A to by mě zajímalo jaké jsou výrobní náklady. IMHO to nebude více než 60.000 Kč. Co myslíte?

Jak QQ vypadá:

Obrázek
Obrázek


Tady je jich celé hejno (QQ bude jedno z oficiálních aut olympiády :) ) :

Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek

Napsal: ned led 30, 2005 11:55
od Krtek
loštomilí žužlíci božínku :)

QQ

Napsal: ned led 30, 2005 22:22
od Vojta
:) Jejda, to je paráda. Mají ti drobečci něco do sebe. Ten předek je zajímavě řešený. No a jestli je za ty peníze, jak píše Ondra, tak se stěhuju do Číny (ovšem s jinejma financema).

Napsal: ned led 30, 2005 22:31
od Krtek
ted jsem se na to teprv zadíval pořádně. ten předek je fakt žůřózní. Taková tlamička ;)

Napsal: ned led 30, 2005 22:36
od shaman
Haha, tak to je maso! To by mělo být na nějaký mistrovství u nás jako Official car. Bych chtěl vidět, jak by se na to tvářili :shock:

Napsal: pon úno 07, 2005 16:37
od petrm
Jo daewoo na ně podává žalobu protože údajně některé karosářské díly pasujou bez jakejchkoliv úprav takže to nemají povolený licencí ani jinak a to se přece nesmí :o

Napsal: pon úno 07, 2005 17:07
od Krtek
Ono ještě Daewoo jako automobilka samostatně vegetuje ?

Napsal: pon úno 07, 2005 17:28
od Damek
Tak toto je sila. že sa na divokom východe robia napodobeniny skoro zo všetkého je všeobecne známe, ale takáto zbesilosť, to by ma nenapadlo.

Napsal: úte úno 08, 2005 13:28
od Radim
nevypadají špatně a za tu cenu...
zajímalo by mě jestli ho okopírovali i z chybama :D

Napsal: úte úno 08, 2005 15:11
od jakub
Radim píše:nevypadají špatně a za tu cenu...
zajímalo by mě jestli ho okopírovali i z chybama :D
tady bych jen utrousil rypavy dotaz: co to znamena s chybama

ted to nemyslim jako obhajobu mateze, ale ono je treba vnimat rozdil mezi chybou (jakozto nezadoucim prvekm) a neduhem jakozto dusledkem uspory pri vyrobe

v principu na matizovi totiz nevidim chyby - to, ze ma zadni tuhou napravu, ze nema presnejsi prevodovku je proste dan za kompromisni cenu, ale neni to chyba.

todle auto ma evidentne i odlisne casti (jakkoli pod kapotu nevidime) a tudiz s sebou muze prinest jak klady tak pozitiva. Mne osobne se nelibi, ale za tu cenu bych ho manzelce/pritulce jako kabelku klidne koupil. Navic zenska to stejne vezme podle barvy :), tak je to jendo ...

Napsal: úte úno 08, 2005 15:28
od V.Brousek
Jakube vystihnul jsi to přesně.
Já třeba jezdím ze služebním Citroenem Jumpy a ten má také své mouchy.Pootevřít si okno za deště je nemožné,teče dovnitř.Ventilátor neventiluje,pokud neběží motor,světlo uvnitř kabiny nejde vypnout když otevíráte dveře a pod.Jsou to maličkosti,ale jsou.
Proto i já Matíze hodnotím ve své kategorii jako slušné autíčko,které vás přepraví.Že to není auto pro rodinu je jasné jak facka.Ale s Favoritem,kterého jsem měl předtím bych ho neměnil.Možná za Fábii už ano.Ale to je již jiná kategorie.

Napsal: stř úno 09, 2005 07:35
od Tomáš
Pěkné , nezaujaté a pravdivé....... , ale já bych Matize neměnil ani za tu Fóbii . :o

Napsal: stř úno 09, 2005 10:06
od Damek
Za tú určite nie. Matiz ma štve len v istých veciach: pri nízkych otážkach strašne rezonujú veci v zadnej časti interiéru, motor pri rozbehu najprv neťahá,zaberie až vo vyšších otáčkach/to bude asi jeho veľkosťou/ a hlavný problém vidím v jeho tendencií dostať smyk. To je fakt nepríjemné.Hlavne keď človek jazdí na nexií,u ktorej to nehrozí - tá zmena. Pár krát som už skoro nepekne skončil. Ale v podstate je to fajn mašinka

Napsal: stř úno 09, 2005 11:34
od jakub
Ciernygepard píše:Za tú určite nie. Matiz ma štve len v istých veciach: pri nízkych otážkach strašne rezonujú veci v zadnej časti interiéru, motor pri rozbehu najprv neťahá,zaberie až vo vyšších otáčkach/to bude asi jeho veľkosťou
Mno tak je nutny si uvedomit, ze tam je osmistovka, resp. litr. Ta rezonance je imho castecne vec uklidu v interieru a castecne opet pripad, kdy se delal kompromis mezi pohodlim a cenou. Jakkoli ja rezonance, jak ty pises nepozoroval.

K tomu zatahu - todle je maly objem, ten proste musis tocit.
Ciernygepard píše:a hlavný problém vidím v jeho tendencií dostať smyk. To je fakt nepríjemné.Hlavne keď človek jazdí na nexií,u ktorej to nehrozí - tá zmena. Pár krát som už skoro nepekne skončil. Ale v podstate je to fajn mašinka
U toho smyku je to zase opravdu vec cviku a opet je nutny si uvedomit, do ceho nasedas. Matez ma jiny rozvor i rozchod nez nexie a navic (to hlavne) je o deset centimetru (ne-li vice) vyssi. To z neho rozhodne nedela adepta na rezani zatacek. Ja to treba resim sirsima gumama a tak nejak jsme se shodli (jak lidi od daewoo, tak lidi, co mi auto servisujou, ze to je velmi znatelny rozdil).

Matize dostanu do smyku vicemene az kdyz chci. V zime neni problem dostat smyk s cimkoli a je to opravdu vec cviku. Ja kdyz jezdil minulou zimu s passatem, tak jakkoli mel nezavisly zaveseni vsech ctyr, abs i ebd, tak jsem v zatacce citil tu vahu prdele, ktera se (narozdil od mateze) snazila dostat prede me. Zase ten zadek byl tezsi, takze treba neuskocil v zatacce, ...

Opet nebrat jako obhajobu mateze, ale kdyz hodnotim jizdny vlastnosti, tak vzdy v souvislostech. Nexie musi mit objektivne lepsi stabilitu, jede rychleji, zatah je lepsi, ... to je dany vyssi vahou, vetsim rozvorem, rozchodem a mensi vyskou, vetsim objemem motoru - je to auto v uplne jiny "vahovy" kategorii.

Kdyz sedam do mateze vim, ze dokaze udelat 180 na tachometru, ale nevidim duvod to prubnout kdykoli do nej sednu ;) Kdyz si udelam kapotu, kola, vyfuk, tak to neni kvuli vykonu, ale jednak se mi to libi a jednak vidim, ze kazdy 1,4htpTuzer klidne urve kliku motoru, jenom aby me predjel a dokazal, ze ja na jeho ocipovany hyperstroj s tuning kitem z hypernovy (imitace sani vzduchu nalepena i na dverich ;) ) nemam.

Jedine, co vidim jako neprijemne specifikum je nepresne razeni, ktere se navic casem zhorsuje, ale to maji temer vsechna mala auta. Pravda, nesetkal jsem se s tim u vw polo 1,6, ale to jsme nekde jinde cenou ...

Napsal: stř úno 09, 2005 11:51
od V.Brousek
Pro ceirnygepard:

ty jsi mě teď dosttal do varu.Prosím tě nauč se řídit