Tady je postup podle servisního manuálu. Dělal jsem to na Sparku stejně..
Vypouštění a napouštění chladicího systému
Pozor: Nesundávejte víčko vyrovnávací nádrže dokud je motor a chladič ještě horký. Mohlo by dojít k vystříknutí horké tekutiny a úniku páry.
1.) Postavte pod vozidlo nádobu na zachytávání vypouštěného chladiva.
2.)Vypusťte chladicí kapalinu.
- Odmontovat víko vyrovnávací nádrže.
- Odpojit dolní hadici chladiče.
Pozor: Použitou chladicí kapalinu vylijte do nádoby, která je pravidelně vyzvedávaná spolu s použitým olejem k následné likvidaci. Nikdy nevylévejte použité chladivo do kanalizace. Nemrznoucí směs etylenglykolu je prudce jedovatá chemikálie. Pokud byste ji vylili do kanalizace nebo do povrchových vod, mohli byste způsobit kontaminaci okolního životního prostředí.
3.) Připojit dolní hadici chladiče.
4.) Vyčistit chladicí systém.
- Odmontujte vyrovnávací nádrž.
- Odstraňte z vyrovnávací nádrže veškeré nečistoty a usazeniny.
- Namontujte vyrovnávací nádrž.
- Nalít do vyrovnávací nádrže čistou vodu.
5.) Nechte motor puštěný do doby, dokud se neotevře termostat.
To poznáte tak, že budou obě hadice chladiče na dotyk horké.
6.) Zastavit motor a odpojit dolní hadici chladiče pro vypuštění chladicí kapaliny.
Pozor: Nesundávejte víčko vyrovnávací nádrže dokud je motor a chladič ještě horký. Mohlo by dojít k vystříknutí horké tekutiny a úniku páry.
7.) Opakovat kroky 2 až 6, dokud vypouštěná voda nebude průzračná a prostá chladící kapaliny a rzi.
V mém případě stačilo opakovat třikrát.