Stránka 1 z 3
červená kontrolka oleja
Napsal: pon dub 13, 2015 20:09
od bobo33
Zdravím, asi pred 3 dňami prejazdom kopcom mi začala svietiť kontrolka mazania, okamžite ako som to zbadal som vypol motor a následne zastavil, olej som si kontroloval pred jazdou a bolo ho dosť pod odstavení ho bolo tiež dosť čiže fajn olej to nezožralo ( už mam jednu taku skusenosť s leganzou že kontrolka zasvietila až ked bol motor K.O. a musel som meniť) nasledne som ešte trocha oleja dolial a skusil naštartovať kontrolka asi 2s svietila a nasledne zhasla popridaval som všetko v pohode zvuk motora ok, prešiel som asi 10 km kontrolka nesvietila išiel som normálnym tempom do 100. Potom som s križovatky zošlapil jednotku asi do 5,5 tisic otáčok a znova začala svietit motor som vypol naštartoval asi o 5 min a zase všetko v poriadku, išiel som natom niečo cez 100 km domov po dialnici max 110 kontrolka ani raz nezasvietila. Na druhy den som sadol do auta naštratoval kontrolka sa rozsvietila a asi po 5 s opať zhasla a následne sa už nerozsvietila. Takto asi cca 5- 8 s svieti vždy po naštartovani. Na motore som nespozoroval žiadne zmeny akurat mam pocit že po naštartovani pokial sa trochu zahreje ma zvuk ako elektromobil ale to môže byť len pocit a mohlo to byť aj pred tym len som si to nevšimal.
Takže otázka do davu, čo s tym môže byť odchádza olejove čerpadlo? je vadny len snimač ? hrozí momentálne nejaké poškodenie ked kontrolka nesvieti ?
Ďakujem za rady
Re: červená kontrolka oleja
Napsal: úte dub 14, 2015 10:13
od conpet
Těžko říct, ale začal bych výměnou čidla tlaku oleje. Pak uvidíš co dál
Re: červená kontrolka oleja
Napsal: úte dub 14, 2015 10:48
od Richard
taky bych začal s tím snímačem tlaku oleje, může být unavenej nebo nějaký špatná kontakt, pokud to přestane budeš mít aspoň jistotu, že tam je aspoň kolem té 1 At. Pokud ne, budeš muset mrknout na čepadlo a jiné lahůdky....
Re: červená kontrolka oleja
Napsal: úte dub 14, 2015 10:52
od bobo33
čo máš na mysli pod "iné lahúdky"
no tým čidlo asi začneme ale keby je vadné tak svieti stále alebo aspon preblikuje stále nie ? Môžem natom zatial jazdiť ?
Re: červená kontrolka oleja
Napsal: úte dub 14, 2015 11:54
od ozzman
minimum čo môžeš spraviť je vykrútiť čidlo a poriadne vyčistiť. Niekedy blbne aj preto, že je zalepené a zapchaté karbónom a iným bordelom. Ak to nepomôže tak len výmena alebo dole vaňu a vyčistiť sací kôš a ol. čerpadlo.
Re: červená kontrolka oleja
Napsal: úte dub 14, 2015 13:39
od Richard
ozzmen ty lahůdky už napsal, vana dolů, sítko, vlastní olejové čerpadlo...... kolik máš najeto a co tam máš za olej ? myslím viskozitu? kdy jsi ho měnil? kdy jsi měnil filtr oleje ? tedy před kolika tis. km ?
Re: červená kontrolka oleja
Napsal: úte dub 14, 2015 18:35
od bobo33
Lega ma najazdene cez 260 tisíc, ale motor bol pred više rokom menení - "nový" motor ma momentálne 180.000 km, olej sa mení pravidelne každý 10tisíc samozrejme aj s filtrom momentálny olej nemá viac ako 5 tisíc. Inak ked to zasvietilo pred tým som mu celkom slušne dával, tak či to mohlo byť sposobené aj tym no neviem.
A olej s pameti ti to teraz nepoviem aký je, ale nelejem tam 5 korunovu žbrdnu s tesca
Prvý krát ked som mal motor K.O. na lege zhodou nahod stalo sa to na tom istom mieste, tak lega zožrala oleje a kontrolka nezasvietila až ked bol motor v pi...
Re: červená kontrolka oleja
Napsal: stř dub 15, 2015 14:54
od Richard
no já jen že při nájezdu těch 180000 už může být motor volnější, tedy je možné přejít na hustší olej, jestli jsi doteď používal 5W40 klidně můžeš dát 10W40 nebo i 10W50 pokud ti to poblikává při zahřátém motoru, jestli používáš origo GM 5W30 tak ten je po zahřátí dost řídkej a může u volnějšího motoru způsobovat nižší tlak oleje.....
Já mám v Nubi stejnej motor mám najeto cca 170000 a ještě používám 5W40 a olej mi to nežere, od výměny do výměny (15000 km) doleju tak 3-4 deci......
Re: červená kontrolka oleja
Napsal: pát dub 24, 2015 20:45
od Petr S.
Richard píše:no já jen že při nájezdu těch 180000 už může být motor volnější, tedy je možné přejít na hustší olej, jestli jsi doteď používal 5W40 klidně můžeš dát 10W40 nebo i 10W50 pokud ti to poblikává při zahřátém motoru, jestli používáš origo GM 5W30 tak ten je po zahřátí dost řídkej a může u volnějšího motoru způsobovat nižší tlak oleje.....
Já mám v Nubi stejnej motor mám najeto cca 170000 a ještě používám 5W40 a olej mi to nežere, od výměny do výměny (15000 km) doleju tak 3-4 deci......
Richarde já mám 237780 a stále leju 5W30 origo GM a naprosto v pohodě. Vzhledem k tomu,že je to olej předepsaný výrobcem tak bych tam 10W40 nelil.
Re: červená kontrolka oleja
Napsal: sob dub 25, 2015 11:56
od _Mailo_
Mne kontrolka ostala svietiť až po tom, ako bol motor kaputt. V servise nakoniec zistili, že naliali v Galante málo oleja..
Keď motor dali dokopy, kontrolovali snímač, fungoval.
BTW, v servise,kde dávam auto s väčšími opravami a vymieňajú mi olej, vždy pri nalievaní kontrolujú čidlo tlaku. Dolejú minimum, naštartujú na 5s a keď kontrolka nabehne, je to OK.
Re: červená kontrolka oleja
Napsal: úte dub 28, 2015 12:41
od Slam
Petr S. píše:Richard píše:Já mám v Nubi stejnej motor mám najeto cca 170000 a ještě používám 5W40 a olej mi to nežere, od výměny do výměny (15000 km) doleju tak 3-4 deci......
Richarde já mám 237780 a stále leju 5W30 origo GM a naprosto v pohodě. Vzhledem k tomu,že je to olej předepsaný výrobcem tak bych tam 10W40 nelil.
Já tam liji
5W40, protože tam byl, když jsem auto koupil a který podle všech mně dostupných informací je pro provoz v našich zeměpisných šířkách vhodnější než
5W30. Dávám tam pokaždé SHELL HELIX ULTRA 5W-40, který SHELL pro Leganzu přímo doporučuje jako nejvhodnější olej.
Jinak, kdo neví, tak první číslo je zimní číslo, druhé je letní. Na grafu na 2. stránce (
http://www.cinol.cz/userfiles/file/Info ... fikace.pdf) je dobře vidět, že 5W30 při venkovní teplotě nad 31°C (což v létě nejsou žádný problém i vyšší teploty!) už nemaže.
Zatímco 5W40 "končí" až o 10°C výš.
Prostě se "čtyřicítkou" je větší rezerva bezpečného mazání i při vysokých venkovních teplotách.
Re: červená kontrolka oleja
Napsal: stř dub 29, 2015 20:44
od Petr S.
Slam píše:Petr S. píše:Richard píše:Já mám v Nubi stejnej motor mám najeto cca 170000 a ještě používám 5W40 a olej mi to nežere, od výměny do výměny (15000 km) doleju tak 3-4 deci......
Richarde já mám 237780 a stále leju 5W30 origo GM a naprosto v pohodě. Vzhledem k tomu,že je to olej předepsaný výrobcem tak bych tam 10W40 nelil.
Já tam liji
5W40, protože tam byl, když jsem auto koupil a který podle všech mně dostupných informací je pro provoz v našich zeměpisných šířkách vhodnější než
5W30. Dávám tam pokaždé SHELL HELIX ULTRA 5W-40, který SHELL pro Leganzu přímo doporučuje jako nejvhodnější olej.
Jinak, kdo neví, tak první číslo je zimní číslo, druhé je letní. Na grafu na 2. stránce (
http://www.cinol.cz/userfiles/file/Info ... fikace.pdf) je dobře vidět, že 5W30 při venkovní teplotě nad 31°C (což v létě nejsou žádný problém i vyšší teploty!) už nemaže.
Zatímco 5W40 "končí" až o 10°C výš.
Prostě se "čtyřicítkou" je větší rezerva bezpečného mazání i při vysokých venkovních teplotách.
Slame to je dobrá blbos. Takže když se ti ohřeje motor na 90 stupnu,tak už ti nepomůže ani vazelína.
Výrobce předepisuje pro Leganzu 20.16V motorový olej GM 5W30. 5W40 určitě není špatná volba,ale jsou i lidé,kteří když něco cvaká lejí 10W40 a to není olej pro Leganzu.
Re: červená kontrolka oleja
Napsal: stř dub 29, 2015 20:44
od Petr S.
Slam píše:Petr S. píše:Richard píše:Já mám v Nubi stejnej motor mám najeto cca 170000 a ještě používám 5W40 a olej mi to nežere, od výměny do výměny (15000 km) doleju tak 3-4 deci......
Richarde já mám 237780 a stále leju 5W30 origo GM a naprosto v pohodě. Vzhledem k tomu,že je to olej předepsaný výrobcem tak bych tam 10W40 nelil.
Já tam liji
5W40, protože tam byl, když jsem auto koupil a který podle všech mně dostupných informací je pro provoz v našich zeměpisných šířkách vhodnější než
5W30. Dávám tam pokaždé SHELL HELIX ULTRA 5W-40, který SHELL pro Leganzu přímo doporučuje jako nejvhodnější olej.
Jinak, kdo neví, tak první číslo je zimní číslo, druhé je letní. Na grafu na 2. stránce (
http://www.cinol.cz/userfiles/file/Info ... fikace.pdf) je dobře vidět, že 5W30 při venkovní teplotě nad 31°C (což v létě nejsou žádný problém i vyšší teploty!) už nemaže.
Zatímco 5W40 "končí" až o 10°C výš.
Prostě se "čtyřicítkou" je větší rezerva bezpečného mazání i při vysokých venkovních teplotách.
Slame to je dobrá blbos. Takže když se ti ohřeje motor na 90 stupnu,tak už ti nepomůže ani vazelína.
Výrobce předepisuje pro Leganzu 20.16V motorový olej GM 5W30. 5W40 určitě není špatná volba,ale jsou i lidé,kteří když něco cvaká lejí 10W40 a to není olej pro Leganzu.
Re: červená kontrolka oleja
Napsal: stř dub 29, 2015 23:37
od conpet
Odjakživa leju 10w40 , nikdy nebyl s ničím problém
Re: červená kontrolka oleja
Napsal: čtv dub 30, 2015 02:07
od LordMMX
odporúčam začať čidlom a moc nejazdiť... tiež som sa spoliehal na to že je len čidlo v prdeli keď svietilo po naštartovaní aj 30 sekúnd...
vysledok:
https://www.youtube.com/watch?v=mvI4c2pASIM