Manželce se auto chovalo úplně stejně - netáhlo,na volnoběhu chcípalo,permanentně rozsvícená kontrolka CHECK ENGINE,spotřeba po městě skoro 10l / 100km.Přes OBDII jsem stáhl diagnostiku,vyskočila mi chyba na vstřikování.
Provedl jsem s ním následující : výměna palivového filtru,demontáž palivové rampy z bloku.Vyjmutí vstřiků a vyčištění tech.benzínem.Na každém vstřiku jsou dva gumové O-kroužky (jeden do pal.rampy a druhý do válce).Po vyjmutí jsem zjistil,že chybí jedno těsnění směrem do válce.Koupeno v autoriz.servisu - jedno těsnění stojí 120Kč.
Demontáž EGR ventilu a pokus o jeho vyčištění.Ale pak mi došlo,že tahle součást už asi těžko funguje a do nového rozhodně investovat nehodlám.Ekoteroristé prominou,ale vyrobil jsem z tenkého plechu (ledový čaj v plechovce
) těsnění,kterým jsem zamezil vstupu spalin do EGRu a následně do sání.
Zpětná montáž,kontrola těsnosti palivového filtru,rampy a vstřiků.
Motor chytl na první otočení,běží daleko klidněji,neporovnatelněji lépe táhne,kontrolka motoru zhasla.Až spočítám první spotřebu po opravě,tak ji sem dopíšu.
*
*
*
*
Prodáno.Nepřišel jsem na důvod vysoké spotřeby.10/100 po městě je při kubatuře 0.8 opravdu moc.