utržený spodní silenblok motoru
Napsal: sob lis 15, 2014 20:10
Kalos1,2 HB r.v.2003 282 500 km. Po startu z křižovatky se ozvala rána auto cuklo a zvuky jak když něco táhnu pod autem. Za křižovatkou jsem zastavil. Nic z auta neteklo, tak jsem zajel na parkoviště (50 m) jednín kolem na obrubník. byl jsem v montérkách tak jsem lehl pod auto a pátral. našel jsem vytrený spodní silenblok motoru z nápravy. za pomoci heveru a pajsru jsem ho nastrčil zpátky. Za různých pazvuků jsem se dokodrcal 1 km do značkového servisu. Tam mi řekli náhradní díl nejdřív za týden za 2100,-Kč. Opatrně jsem dojel domů a pustil se do opravy . na převodovce šel šroub povolit bez problémů. Ten odlitek jsem vyndal, bylo vidět že z druhý strany v nápravě byla jakási hliníková platle a ta byla sežraná od soli a nakonec praskla .V nápravě jsou 10 šrouby na 14. klíč. V nápravě bylo plno tvrdého bláta, tak jsem ho vyškrábal a nastříkal uvolňovač zarezlých šroubů. Ořech nevydržel, prasknul, tak jsem ho vystužil a nevydržel šroub, utrhl se. u druhýho šroubu jsem radši uřízl hlavu ruzbruškou. Těleso silenbloku bylo hodně sežraný a při páčení prasklo. na zbytky šroubů jsem navařil 12 matky. a nastříkal znovu uvolňovačem. teplo a uvolńovač udělali své a šrouby šli vyšroubovat. Těleso slenbloku a platly jsem vyrobil ze železa podle původního hliníku. Odhadem, protože to bylo hodně sežraný. dal jsem to dohromady. 10 šrouby jsou s jemným závitem. Musel jsem pohnout s celý výfukem byl někde opřený. Po nastartování šlo auto o hodně tišeji. To bláto v té nápravě přenášelo vibrace a hluk. To popisuji tématu Vibrace a zvýšená hlučnost.