Stránka 1 z 1

problém alternátor akutní

Napsal: čtv lis 06, 2014 11:47
od lukys.007
hojte všichni

mám matize před měsícem mě zradil když jsem dojel do práce ale zpět už ne. byla uplně vybitá baterka že motor ani neškytl.v domění že je špatná baterka jsem koupil novou a 3 týdny jezdil po třech týdnech to udělalo zase. dneska jsem proměřoval kolik dává alternátor.měřeno na pólech baterky
na volnoběh: 13,5V
+zapnutá světla: 12,9V
+zapnuté topení 12,6V
rádio nepoužívám

při zvýšení otáček hodnota ještě trochu klesne.

jsou to normální hodnoty nebo ne???
zkusil sem vyčistit kontakty,napojit kostru alternátoru přes kabel přímo na baterku a stále nic nepomohlo, už mě nic nenapadá. prosím poraďte někdo proč se ta baterka může vybíjet

Re: problém alternátor akutní

Napsal: čtv lis 06, 2014 15:01
od Richard
Normální hodnota při cca 2000 otáčkách je přes 14V Na těch 13,8 V by to horko těžko mohlo klesnout kdybys všechno zapnul (světla, topení zad. skla, mlhovky, radio, klimu) budeš mít asi problém v alternátoru, většinou to bývá regulátor ..... tady ho máš: http://www.czdrafel.cz/regulator-altern ... asob-p1968 ale nech si raději potvrdit abys to nekupoval zbytečně, nebo si proměř nějakýho Matiska z okolí.....

Re: problém alternátor akutní

Napsal: čtv pro 04, 2014 20:42
od Skodovak
Altík rok starý (polsko za 1800kč i s poštovným) a 10 let stará baterka:
Chcíplý motor: 12,4V
Nastartováno na volnoběh bez světel (pouze denní LED) 14,4-14,5V
S potkávačkama: 13,8-13,9V
Hodnoty vidím stále na palubním voltmetru ;-)