Stránka 1 z 1
Slabsi vykon, zere olej
Napsal: ned říj 12, 2014 17:17
od pokrivnik
Zdravim, uz hodnu chvilku prechadzam forum, je tu toho hodne, no predsa vytvorim novu temu. Mam taky problem. Motor bezi relativne v pohode. Dobre starty, ide aj do otacok, ale ma to svoje muchy.
1. zere to olej, odsledovane prevazne na dlhsich trasach (400 km, plne zatazene auto), je to individualne ale priemerne liter na 1000 km. mimo mesto tak 110 km/hod, dialnica 130 - 140 km/hod. Voda je cista, z vyfuku ide by som povedal skor biely dym ale nic hrozne. Viko ventilov pretesnene, unikal olej ku svieckam.
2. spotreba na dlhsej trase zhruba 8-9 litrov, plne auto... asi priemer, 40 % mimo mesto v klude tych 100-110 km/hod, dialnica 130-140 km/hod,
3. plne auto, dialnica a viac ako 140 z toho nedam... pritom ked sme boli iba traja a prazdny kufor slo to aj 180...
4. sledoval som cez diagnostiku lambda sondy pocas jazdy, na jednej sa menilo napetie od 0 V pri brzdeni na rychlosti az 0,6 V cca, sem tam 0,8 V, na druhej standardne 0,8 V. Je to v pohode?
5. hlavne ked je studeny motor, sviznejsi rozbeh to cuka, pomoze bud zoslapnutie na podlahu alebo ubrat plyn a znova na to slapnut.
Jazdit to jazdi, no ten vykon sa mi vseobecne nezda... mam to ako 3. majitel, od 130 000, teraz ma 140 000. Zenska co to mala pred tym podla vsetkeho neliala moc oleja... oplati sa s tym nieco robit? Na kruzky sahat nebudem, to je moc... gufera pod ventilami... babracka a nemusi pomoct...
Vdaka za postrehy, napady, odporucania
Re: Slabsi vykon, zere olej
Napsal: ned říj 12, 2014 19:35
od Richard
více méně jsi si odpověděl sám:
- žere olej - kroužky, gufera ventilů
spotřeba vypadá docela OK, řekl bych, že máš 1,6 ..... když řešíš obsazenost
s 2,0 je to v zásadě jedno plný prázdný 180 je tam skoro hned ( na čtyřku)
Myslím, že napětí lambdy za provozu by mělo být kolem 1V , ale je samo možný, že stárnutím reaguje pomaleji, tudíž reaguje blbě a směs není optimální. Proto i spotřeba není optimální. Ale měřit lambdu voltmetrem je špatně měl by se užívat osciloskop.
Re: Slabsi vykon, zere olej
Napsal: čtv říj 16, 2014 12:21
od pokrivnik
A co sa tyka tej lambda sondy, moze mat 0 V pri brzdeni dole kopcom? Logicky sa bud ochladi a vypne (nefunguje), alebo to riadiaca jednotka nevyhodnocuje. Ak to ale riadiaca jednotka vyhodnocuje, prisposobuje davkovanie paliva a tak je zvysena spotreba a nedochadza ku setreniu.
Ak sa ochladzuje, mohlo by pomoct pouzitie vyhrievanej lambdy?
Re: Slabsi vykon, zere olej
Napsal: čtv říj 16, 2014 13:17
od Vypravca
A ako chces urobit ten ohrev?
R.J. odpaja ohrev. Ten nie je stale zapnuty.
Re: Slabsi vykon, zere olej
Napsal: čtv říj 16, 2014 17:05
od Richard
Když máš lambdu s jedním drátem, není vyhřívaná, jinak lambda jakoby osciluje proto s voltmetrem naměříš blbosti chvilku je tam hodně chvilku málo.... voltmetr udělá jakýsi průměr.... střídá se to docela často, stará lambda reaguje značně pomaleji, proto nestíhá správně regulovat a směs není se vzduchem ve správném poměru, tudíž to víc žere.....
http://www.igniter.estranky.cz/img/pict ... red-po.jpg
ale na spotřebě se projevují i další součásti svíčky, kabely, filtry, přibrzďující váznoucí brzdy, podhuštěné pneumatiky, zimní pneumatiky.....
Re: Slabsi vykon, zere olej
Napsal: čtv říj 16, 2014 19:11
od pokrivnik
Vyhrievanie spravim jednoducho. Napojim na spinacku a cez relatko na lambdu. To ma len napadlo, mohlo by to fungovat lepsie.
Tych 0 V mi hadze diagnostika a hlavne je to na tej 0 dlho, ziaden preskok na inu uroven. A ja by som pocital, ze by pri brzdeni na rychlosti malo byt priemerne napetie bliziace sa 1 V. Teda aspon logicky.
Re: Slabsi vykon, zere olej
Napsal: čtv říj 16, 2014 22:29
od Richard
Počkej, ty máš dvě lambdy ? Teda ,máš Nubi II a máš EURO 3 ? Tam ale myslím jsou lambdy vyhřívané, dle mě přední určitě a nejsem si jistej tou za katem.... Víc lambd = víc kurvítek..... zlatej karbec
tam stačil šroubovák a dobrej sluch.....
Re: Slabsi vykon, zere olej
Napsal: pát říj 17, 2014 08:16
od pokrivnik
Sry to som zabudol napisat. Ano mam nubi 2. Ta predna mam pocit ze ma len jeden kontakt. Ta druha netusim. Nvm ci to uvidim kym to nedvihnem. Vcera som to cekoval znova. Ak brzdim motorom a mam do 2000 otacok je na lambde priemer 1 V. Ak su otacky vyssie klesne to na 0 na oboch lambdach. Na volnobehu skace prva od 0.2 V do 1 V, a druha sa drzi medzi 0.4 a 0.6 V. Osciloskop nemam ako pripojit kedze nemam v blizkosti auta 220
Re: Slabsi vykon, zere olej
Napsal: pát říj 17, 2014 09:42
od Richard
No mám někde servisní manuál na novější Daewoo - Chevy v češtině a tam už možná seženeš nějaké info o těch dvoulambdových motorech, myslím že v Tacumě ta 1,6 je , je to sice od roku 2006 ale možná tam zas tolik změn není..... ale nevím kde ho mám, dlouho jsem ho nepotřeboval, ale nedávno jsem do něj koukal, je to ale dost velký....
Našel jsem, ale má to 1,4 giga..... jak to spáchat ? ono to je na lacíka, evadu , epiku, tacumu, captivu, cruze
Re: Slabsi vykon, zere olej
Napsal: pát říj 17, 2014 11:18
od pokrivnik
Mozes to hodit napr. Na ulozto? Pod heslom a ked to stiahnem napisem a zmazes
Re: Slabsi vykon, zere olej
Napsal: pát říj 17, 2014 14:55
od Richard
Re: Slabsi vykon, zere olej
Napsal: pát říj 17, 2014 16:24
od pokrivnik
stiahnute, vdaka
Re: Slabsi vykon, zere olej
Napsal: pát říj 17, 2014 17:29
od Richard
NZ, ještě zkus do podpisu dát co přesně máš za auto a vše bude dokonalé......
Re: Slabsi vykon, zere olej
Napsal: sob říj 18, 2014 20:17
od Laco71
Richard píše:více méně jsi si odpověděl sám:
- žere olej - kroužky, gufera ventilů
spotřeba vypadá docela OK, řekl bych, že máš 1,6 ..... když řešíš obsazenost
s 2,0 je to v zásadě jedno plný prázdný 180 je tam skoro hned ( na čtyřku)
Myslím, že napětí lambdy za provozu by mělo být kolem 1V , ale je samo možný, že stárnutím reaguje pomaleji, tudíž reaguje blbě a směs není optimální. Proto i spotřeba není optimální. Ale měřit lambdu voltmetrem je špatně měl by se užívat osciloskop.
Lambda sonda na tento typ vozu stoji okolo 30 eur !
ČO TU RIEŠITE ????
Kup lambda sondu , zamontuj, zapoj , daj na diagnostiku ,pojazdí a problém je vyriešený
ak je problem lambda..
problém s lambdou sa prejavuje aj tak,že výfuk je kávovo hnedý /chudobna smes/
normalne maju byt vo vyfuku čierne sadze....
čo sa týka spaľovania oleja, vymena gufier tomu može pomocť ale aj nemusí...