Co místo Orlanda?
Napsal: ned zář 14, 2014 23:24
Jen abych to trochu oživil - v návaznosti na diskuzi o T Verso - co tak s odstupem času lze podle vás považovat za možnou náhradu (konkurenci) jak z pohledu prostoru, nákladů, ztráty hodnoty atd. ?
Jen abych započal diskuzi:
Orlando mám, ale i tak stále sleduji, co je zajímavého a co se dá najít jak u nových tak u ojetých aut.
Podmínkou je v mém případě automat, bez toho už auto nechci.
- v dneší době u nového auta neznám z hlediska nákladů na provoz / ztrátu hodnoty atd. nic zajímavějšího než je trojice Octavia / Golf / Leon v CNG verzi - tedy na zemní plyn. Reálná nákladovost na provoz je kolem 1 Kč / 1 km, což je super. Ovšem je to menší, nižší, nemá to 7 míst, možná by to šlo srovnávat s Cruze. Rozdíl je v DSG, dnes už bych se skoro nemusel bát, ale i tak je klasický hydroměnič dle mého výhodou i přes vyšší spotřebu.
- Verso tady padlo, pak nějací frantíci, možná o něco starší Touran - taky bude DSG.
- co dál?
Nápadům meze nekladu, jde mi o prostor / spolehlivost / bezpečnost / výkon motoru / celkové náklady na provoz a ztrátu hodnoty atd.
Co se tak dá porovnat s naším Orlíkem?
Předem uvádím, že jsem vlastně nic nenašel...
Pro zajímavost - každý si dosaďte hodnoty které chcete, používám tento výpočet nákladů na auto (zjednodušený)
Pro jednoduchost počítám s tím, že ostatní náklady, typu pneumatiky apod. jsou u všech aut obdobné.
(Pořizovací cena - prodejní cena (po např. 3 letech) + náklady na servis během 3 let + náklady na palivo + silniční daň za 3 roky + pojištění za 3 roky) / počtem najetých km
Jen pro představu co vyjde - Orlando LPG, kupní cena 400tis vč. LPG, prodejní cca 250tis, ročně 25tis km, spotřeba 10 LPG + 0,5 benzín, cena LPG 18, benzín 38, servis na 75tis km je 7x LPG kontrola (po 10tis za 1tis Kč), 5x olej (v autorizáku 3500), takže cca 30tis, silniční daň 0, pojistka 10tis / rok vč. havárky.
(400 - 250 + 30 + 150 + 0 + 30) / 75000 = 4,8 Kč na 1 km
Budu sem průběžně přepisovat to, co budete uvádět:
Mitsubishi Outlander PHEV
Ford S-max
Kia Carens
Toyota Verso
Fiat Freemont / Dodge Journey
Skoda octavia combi / Golf Variant / Seat Leon ST
Renault Grand Espace
Suzuki Grand Vitara
Jen abych započal diskuzi:
Orlando mám, ale i tak stále sleduji, co je zajímavého a co se dá najít jak u nových tak u ojetých aut.
Podmínkou je v mém případě automat, bez toho už auto nechci.
- v dneší době u nového auta neznám z hlediska nákladů na provoz / ztrátu hodnoty atd. nic zajímavějšího než je trojice Octavia / Golf / Leon v CNG verzi - tedy na zemní plyn. Reálná nákladovost na provoz je kolem 1 Kč / 1 km, což je super. Ovšem je to menší, nižší, nemá to 7 míst, možná by to šlo srovnávat s Cruze. Rozdíl je v DSG, dnes už bych se skoro nemusel bát, ale i tak je klasický hydroměnič dle mého výhodou i přes vyšší spotřebu.
- Verso tady padlo, pak nějací frantíci, možná o něco starší Touran - taky bude DSG.
- co dál?
Nápadům meze nekladu, jde mi o prostor / spolehlivost / bezpečnost / výkon motoru / celkové náklady na provoz a ztrátu hodnoty atd.
Co se tak dá porovnat s naším Orlíkem?
Předem uvádím, že jsem vlastně nic nenašel...
Pro zajímavost - každý si dosaďte hodnoty které chcete, používám tento výpočet nákladů na auto (zjednodušený)
Pro jednoduchost počítám s tím, že ostatní náklady, typu pneumatiky apod. jsou u všech aut obdobné.
(Pořizovací cena - prodejní cena (po např. 3 letech) + náklady na servis během 3 let + náklady na palivo + silniční daň za 3 roky + pojištění za 3 roky) / počtem najetých km
Jen pro představu co vyjde - Orlando LPG, kupní cena 400tis vč. LPG, prodejní cca 250tis, ročně 25tis km, spotřeba 10 LPG + 0,5 benzín, cena LPG 18, benzín 38, servis na 75tis km je 7x LPG kontrola (po 10tis za 1tis Kč), 5x olej (v autorizáku 3500), takže cca 30tis, silniční daň 0, pojistka 10tis / rok vč. havárky.
(400 - 250 + 30 + 150 + 0 + 30) / 75000 = 4,8 Kč na 1 km
Budu sem průběžně přepisovat to, co budete uvádět:
Mitsubishi Outlander PHEV
Ford S-max
Kia Carens
Toyota Verso
Fiat Freemont / Dodge Journey
Skoda octavia combi / Golf Variant / Seat Leon ST
Renault Grand Espace
Suzuki Grand Vitara