Denne svietenie DRL - návod
Napsal: pon zář 01, 2014 18:36
Ahojte.
Minulý týždeň som si na Legu nainštaloval denné svietenie. Rád by som teda zdelil aspoň pre tích, na kt. treba ísť polopatisticky, návod, ako to dať dokopy.
V podstate Vám stačia 2 ks denného svietenia do dĺžky 25 cm, jedno 5pinové relé a samozrejme trošku času S umiestením denného svietenia na naše vozidlo nerobí žiaden problém. Všetko som premeral metrom a sedelo na cm presne podľa požiadaviek zo zákonu. Najväčšou pakárňou tejto problematiky bolo nájsť nejaké relé v mot. priestore, kt. malo napätie až po zapnutí kľúčiku do polohy zapaľovanie.
Ale tam som nakoniec zistil, že stačí vedieť poriadne anglicky . Čiže Ignition - zapaľovanie.
V relátkovej skrini v motore sú takéto relátka dve : Ignition 1 a Ignition 2. Tieto relátka sú potrebné na prevádzku samostatných svetiel, čiže po otočení kľúčika sa zapnú...
Ďalšie relé, kt. potrebujeme, je relé spínania parkovacích svetiel, pretože zo zákona je dané, že ak zapnete čo i len parkovacie svetlá (resp. stretávacie), musí denné svietenie zhasnúť. Pokiaľ Vám toto spĺňa, policajti Vám môžu fúkať do zadku
Na toto poslúži relátko Tail Lamp Relay, čiže relé na spínanie parkovacích svetiel. Toto by sme mali.
Začalo samotné inštalovanie svetiel, viď. 1. image.
Obidve svietenia som spojil dokopy jednou čokoládkou, kt. som pripevnil na držiak teplotného čidla klimatizácie .
(foto v dalsom príspevku)
Odtiaľ som pokračoval klasickou 2linkou až k relátkovej skrini.
GND (-) pól som uzemnil o uzemňovaciu skrutku pri baterke, aby som do relátkovej skrine mohol vstupovať len 1 (+) pólom. Samozrejme som uzemnil obe časti - aj svetlá, aj relátkovú časť.
+ pólom som pokračoval ďalej od svetiel až k relátku.
Ešte jednou zožitou vecou bolo prísť na princíp tích Daewoo relé Totižto až multimeter mi prezradil, že sa jedná o krížené relé, takže som zabil až pol hodinu rozmýšlaním
A teraz nastáva jednoduchá vec.
(Len) Jeden celý káblik (+) si odstrihnete a od relé , kt. spína parkovačky (TAIL LAMP RELAY, je to ten vľavo dolu pin) zapojíte na cievku relé (toho, kt. ste si kúpili/zohnali a prepína Vám to svietenie).
Čiže pin 1 .
(foto v dalsom príspevku)
PIN 2 slúži na uzemnenie a to spojíte potom celé dokopy aj so svetlami (PIN 5).
Ďalší + pól zapojíte na relé IGNITION 2 (opäť je to ten pin vľavo dolu). To bude vlastne + pól, kt. Vám ostal zo svietenia a vedie od čokoládky umietnenej na držiaku čidla klímy až na to relé.
(foto v dalsom príspevku)
SKrátene : Od svetiel 4 kábliky do čokoládky (2 + a 2 -)
OD čokoládky jeden + a druhý -. - uzemnite na baterku, al. na zemniacu skrutku . takisto uzemníte aj PIN 2 A 5 toho relé.
Ten + pól od čokoládky pôjde na relé Ignition 2. Ďalšie + natiahnete samotne od Tail Lamp relay. Ktoré PINy na tích reláckach je vidieť na obrázku.
V podstate som poistkovú skrkiňu zavrel (je to odfláknuté, ale funguje to už pol roka a nepotrpím si na takých veciach) a hľa - ono to funguje.
Teraz je tomu už polroka a funguje to stále ako má, až na to, že mi už dve LEDky odišli na pravej strane .
HOLD stálo to 7 €
Nech Vám DRL slúži
Minulý týždeň som si na Legu nainštaloval denné svietenie. Rád by som teda zdelil aspoň pre tích, na kt. treba ísť polopatisticky, návod, ako to dať dokopy.
V podstate Vám stačia 2 ks denného svietenia do dĺžky 25 cm, jedno 5pinové relé a samozrejme trošku času S umiestením denného svietenia na naše vozidlo nerobí žiaden problém. Všetko som premeral metrom a sedelo na cm presne podľa požiadaviek zo zákonu. Najväčšou pakárňou tejto problematiky bolo nájsť nejaké relé v mot. priestore, kt. malo napätie až po zapnutí kľúčiku do polohy zapaľovanie.
Ale tam som nakoniec zistil, že stačí vedieť poriadne anglicky . Čiže Ignition - zapaľovanie.
V relátkovej skrini v motore sú takéto relátka dve : Ignition 1 a Ignition 2. Tieto relátka sú potrebné na prevádzku samostatných svetiel, čiže po otočení kľúčika sa zapnú...
Ďalšie relé, kt. potrebujeme, je relé spínania parkovacích svetiel, pretože zo zákona je dané, že ak zapnete čo i len parkovacie svetlá (resp. stretávacie), musí denné svietenie zhasnúť. Pokiaľ Vám toto spĺňa, policajti Vám môžu fúkať do zadku
Na toto poslúži relátko Tail Lamp Relay, čiže relé na spínanie parkovacích svetiel. Toto by sme mali.
Začalo samotné inštalovanie svetiel, viď. 1. image.
Obidve svietenia som spojil dokopy jednou čokoládkou, kt. som pripevnil na držiak teplotného čidla klimatizácie .
(foto v dalsom príspevku)
Odtiaľ som pokračoval klasickou 2linkou až k relátkovej skrini.
GND (-) pól som uzemnil o uzemňovaciu skrutku pri baterke, aby som do relátkovej skrine mohol vstupovať len 1 (+) pólom. Samozrejme som uzemnil obe časti - aj svetlá, aj relátkovú časť.
+ pólom som pokračoval ďalej od svetiel až k relátku.
Ešte jednou zožitou vecou bolo prísť na princíp tích Daewoo relé Totižto až multimeter mi prezradil, že sa jedná o krížené relé, takže som zabil až pol hodinu rozmýšlaním
A teraz nastáva jednoduchá vec.
(Len) Jeden celý káblik (+) si odstrihnete a od relé , kt. spína parkovačky (TAIL LAMP RELAY, je to ten vľavo dolu pin) zapojíte na cievku relé (toho, kt. ste si kúpili/zohnali a prepína Vám to svietenie).
Čiže pin 1 .
(foto v dalsom príspevku)
PIN 2 slúži na uzemnenie a to spojíte potom celé dokopy aj so svetlami (PIN 5).
Ďalší + pól zapojíte na relé IGNITION 2 (opäť je to ten pin vľavo dolu). To bude vlastne + pól, kt. Vám ostal zo svietenia a vedie od čokoládky umietnenej na držiaku čidla klímy až na to relé.
(foto v dalsom príspevku)
SKrátene : Od svetiel 4 kábliky do čokoládky (2 + a 2 -)
OD čokoládky jeden + a druhý -. - uzemnite na baterku, al. na zemniacu skrutku . takisto uzemníte aj PIN 2 A 5 toho relé.
Ten + pól od čokoládky pôjde na relé Ignition 2. Ďalšie + natiahnete samotne od Tail Lamp relay. Ktoré PINy na tích reláckach je vidieť na obrázku.
V podstate som poistkovú skrkiňu zavrel (je to odfláknuté, ale funguje to už pol roka a nepotrpím si na takých veciach) a hľa - ono to funguje.
Teraz je tomu už polroka a funguje to stále ako má, až na to, že mi už dve LEDky odišli na pravej strane .
HOLD stálo to 7 €
Nech Vám DRL slúži