Stránka 1 z 5

Styl jízdy vs. řídící jednotka

Napsal: pát led 21, 2005 21:25
od Ivan
Nevíte, kolegové, někdo, jestli řídící jednotka u Nexie funguje stejně jako u Kadetta, tzn. že si "pamatuje" styl jízdy posledních 50 km a z toho vychází při další jízdě???

Napsal: sob led 22, 2005 00:31
od Olda
Stejně je to řešené u felicie, mám dojem že to bude asi v tomto případě asi standart všude.

Napsal: sob led 22, 2005 14:18
od Pepe
Áno, pán velkomožný, skutečně si to pamatuje.
Pokud jedeš na spotřebu, tak ti pak chybí výkon na předjíždění. Markantní je když s tím jede chvíli ženská a pak do toho sedneš, tak se ti zdá, že s tím něco je. Na tom 16V je to poznat docela dost.

Napsal: sob led 22, 2005 14:51
od Krtek
Jo, moje nubira se tak taky chová. A do dost ! Možná se mi přizpůsobujou oba počítače (normální + LPGčkovej)

Napsal: sob led 22, 2005 16:10
od palladin
Takze to by bola odpoved preco po resete CMU to auto ide lepsie ako po dakej dobe ked odjazdis kludnym stylom... Este jedna teoreticka otazka: Ked zacnes jazdit sportovo, po akej dobe (km..) ta riadiaca jednotka zmeni nastavenie z ekonomiky na "sportovu" ?

Napsal: sob led 22, 2005 17:03
od Pepe
... viz Ivanova otázka ....
30-50 km sportovní jízdou :)

Napsal: sob led 22, 2005 17:19
od Damek
Tak to by možno vysvetlilo,prečo mi nexia žerie tak isto ako otcovi,aj napriek tomu, že ja ju vytáčam a on šetrí./striedame si totiž stále matizka a nexiu/ :?

Napsal: sob led 22, 2005 18:18
od palladin
Az teraz ma napadlo, ze raz som sa nahanal s 206kou asi 10km cca 160-190 a potom to auto malo lepsi tah, lepsie sa rozbiehalo z nizsich otacok ...

Napsal: sob led 22, 2005 19:24
od Ivan
Pepe, a jak ovlivní styl jízdy restart řídící jednotky? Konkrétně mi jde o to, jak mám autem jezdit, když vím, že další den budu jezdit sprinty a chci tedy co nejlepší výkon...

Napsal: sob led 22, 2005 20:18
od palladin
Ja by som to skusil tak, ze by som zohrial auto na prevadzkovu teplotu, potom by som resetol CMU a potom by som to rozpalil po takom type ciest ako budem jazdit.... Len ta spotreba... :D cca 15 min kym sa nauci CMU prevadzkove udaje.... (aspon tolko teoria)

Napsal: sob led 22, 2005 21:49
od T-PK
To by mohlo vyjít,no...Nebo by možná stačilo pořádně zahřát motor a pak vyjet nekam za mesto a nafrkat tech cca 50 km ve vyšších rychlostech... :lol:

Napsal: sob led 22, 2005 22:00
od Ivan
A jde nějak resetovat jednotka, aniž bych musel mít scanner?

Napsal: sob led 22, 2005 22:30
od Pepe
Ivan píše:Pepe, a jak ovlivní styl jízdy restart řídící jednotky? Konkrétně mi jde o to, jak mám autem jezdit, když vím, že další den budu jezdit sprinty a chci tedy co nejlepší výkon...
Netuším, já to honil furt na doraz, tak to šlo, jak to šlo - myslím že to dávalo stále plnej výkon :) (a to jsem se vešel i do 9l). Nějak jsem s tím neexperimentoval. Zastávam názor, že co funguje nemá cenu ladit, resp. se v tom hrabat.

Jinak pokud vím, tak většina vozů se musí po restartu řídící jednotky "naučit chodit" - jízdou na 8-15 km.

Napsal: sob led 22, 2005 23:19
od JRD McLAREN
no...

Riadiaca jednotka sa po "resete" ci zavade niektoreho z k nej pripojenych
cidiel prepne do "nudzoveho rezimu" [skoro ako windows :lol: ]
a potom sa skutocne "uciii jazdit naplno", lajicky povedane...

..tchnicky povedane....
je naprogramovana tak, ze postupne zvysuje vykon motora
na maximalny mozny, ktory ma predprogramovany,
pricom si sleduje ci sa merane hodnoty z cidiel drzia v "norme",
teda maju tie hodnoty, ktore maju mat pri beznej prevadzke.

...tiii co maju vadnu lamda sondu, si ucrite vsimli, ze vykon nieje taky dobry...
...za to moze aj ta jednotka,....nedava tolko paliva, a pod...
(bezi v "nudzovom rezime")

no to ze "si pameta styyyl jazdy"....
je zase sposobene tym ze si jednotka robiii nieco ako statistiku,
a podla nej "jemne" prisoposobuje vykon motora....
vacsinou to byva poznat na case vstreku paliva.. ale to su radovo 0.0X sec.
a predzapale....plus minus 0-3 stupne, -- teda posun krutiaceho momentu,

..a samozrejme to zalezi od vyrobcu a znacky tej jednotky...
...co vsetko do nej "narval", co vsetko ju naucil,teda do nej naprogramoval....

taktiez treba brat do uvahy, ze jednotka moze byt naprogramovana taq,
ze pri otackach napr. do 3500/min, riadi motor z ohladom na co najnizsiu moznu spotrebu,
pri ot. nad 3500/min. zase na max. mozny vykon...
(mam pocit, ze takto je naprogramovana na 16V)

alebo sleduje nahle zmeny podtlaku z sacej komore, teda "jemne" ci "prudke" zoslapnutie plynoveho pedaalu...

....tych moznosti ako naprogramovat jednotru je plno...

no a po RESETe sa zvicajne kazda jednotka "uci jazdit"
..teda sa uci stale...kedze stale zbiera udaje z cidiel, a vyhodnocuje ich..


no a resetnut ju bez "terminalu" alebo rozobratia jednoty, je podla mna nemozne,
lebo namerane udaje a "statistiku" si jednotka zapisuje do EPROMy.. :roll:

Napsal: ned led 23, 2005 00:36
od Ivan
Díky za vyčerpávající info, je toho spousta...