Stránka 1 z 2
Zinok
Napsal: úte črc 01, 2014 20:56
od sr-roman-sk
Je dvojkový Matiz (ten s gulatými smerovkami:-) ) pozinkovany? Prípadne ma inu antikoróznu ochranu?
Re: Zinok
Napsal: sob črc 05, 2014 23:25
od misojogi
pokial viem tak uz Matiz1 ma pozinkovanu karoseriu i ked nie je zinok ako zinok
Re: Zinok
Napsal: ned črc 06, 2014 15:20
od sr-roman-sk
Kamarát má Matizka 99 a hnijú bu prahy, blatníky a a spodok dverí. Ja si chcem kúpiť jedného dvojkového 03 rv. Preto som chcel vedieť ako su natom tie novšie s koróziou
Re: Zinok
Napsal: ned črc 06, 2014 21:07
od Mikeš
Kastle je pozinkována pouze částečně a je to stejně prd platný,protože po těch letech jsou tyhle části karoserie stejně schnilí na kašu
Pozink,nepozink...
Re: Zinok
Napsal: ned črc 06, 2014 23:26
od kesko
Pokial sa o matizka majitel nestaral, nevystriekal dutiny tak mu dá korozia poriadne zabrať. Hlavne lemy zadných blatníkov a spodky dverí. Mám 2002ku a už som menil pravý prah.
Re: Zinok
Napsal: pon črc 07, 2014 15:56
od sr-roman-sk
Aha..ešte som sa chcel opýtať, či neviete koľko by stálo prestavanie na Lpg a či sa to oplatí
Re: Zinok
Napsal: pon črc 07, 2014 16:17
od ozzman
samotná prestavba na LPG u Matiza prekračuje častokrát aktuálnu trhovú cenu daného vozidla
takže asi toľko k tvojej otázke o výhodnosti
Re: Zinok
Napsal: pon črc 07, 2014 23:16
od kesko
Zo starších systemov bolo schválené tuším lem Landi renzo typ V-05,alebo potom len sekvenčné vstrekovanie. Popozeraj si stránky o LPG, všetko sa dá nájsť. Napr.
http://www.doauta.sk/index.php?option=c ... 37&lang=sk
Re: Zinok
Napsal: úte črc 08, 2014 02:32
od Kristian_PM
sr-roman-sk: LPG, čo si? To sa neoplatí, jednak malý výkon a taktiež spotreba je u Matiza super, čiže nie je čo riešiť. Prestavba vyjde cez 1000€, čo je nemysliteľné pre auto za 1000€
5 až 5,5 litrov benzínu ti to bude žrať, za 7,5€ na 100km sa vozíš jak král + zohľadni poistka za facku, náhradné diely za facku... LPG je zbytočná starosť v tomto prípade (nevravím o LPG na iných väčších autách/motoroch).
Re: Zinok
Napsal: úte črc 08, 2014 15:39
od sr-roman-sk
A čo si myslíte o údržbe Matizka?
Re: Zinok
Napsal: úte črc 08, 2014 18:35
od Kristian_PM
sr-roman-sk píše:A čo si myslíte o údržbe Matizka?
Celkom nerozumiem otázke, ale tak "údržba" u Matiza je:
EASY: dopĺňanie kvapalín, výmena vzduchového a olejového filtra, výmena káblov
MEDIUM: výmena palivového filtra, remeňov a napínacej kladky, nastavenie ventilov, čistenie vzduchotechniky, čistenie škrtiacej klapky
HARD: výmena tesnenia pod hlavou, piestnych krúžkov, výmena prevodovky
IMPOSSIBLE: Nájdenie príčiny nepravidelného chodu alebo elektronickej chyby (zväčša v rozdeľovači u M100) a taktiež zastavenie korózie.
Re: Zinok
Napsal: úte črc 08, 2014 20:54
od sr-roman-sk
Myslel som to tak, že či sa nejak zvlášť nekazí a načo si dávať pozor
Re: Zinok
Napsal: úte črc 08, 2014 22:21
od kesko
Na túto otázku je ťažké odpovedať. Je to rozdielne kus od kusa. Záleží na tom, ako sa o auto staral, nestaral predchádzajúci majiteľ. Nájdi si čas a prečítaj čo o matizkoch píšu chlapci tu na fóre a získaš aký taký prehľad.
Re: Zinok
Napsal: úte črc 08, 2014 22:31
od Kristian_PM
sr-roman-sk píše:Myslel som to tak, že či sa nejak zvlášť nekazí a načo si dávať pozor
Pri prvom Matizovi M100 je podľa mňa Achillovou pätou rozdeľovač. Pred pár týždňami mi písal kamarát, že s otcom servisujú nejakého Matiza M100 a že nejde naštartovať. Vymenili cvievku, zas chvíľu išiel a potom zasa nie. Hneď som mu písal, že nech skúsia rozdeľovač (lebo my sme mali 5x pokazený). Tak zohnali nejaký použitý, vymenili a zas nešlo naštartovať. Potom vzali auto elektrikárovi a ten zistil, že oba (pôvodný aj zohnaný) rozdeľovače boli pokazené, ale dali sa opraviť.
A druhá vec je, že zadné blatníky hrdzavejú ako sprosté. To sú podľa mňa dve najväčšie chyby Matiza.
Re: Zinok
Napsal: ned črc 13, 2014 13:06
od misojogi
rozdeľovače boli pokazené, ale dali sa opraviť.
co bola chyba a ako sa dala opravit ?