Stránka 1 z 1
Kolísání otáček po startu
Napsal: pát kvě 30, 2014 22:26
od inza
Po studeném startu (i v teplém počasí) - tedy ráno po noci, se mi stává, že auto po nastartování nechá klesat otáčky až pod cca 800ot/min a tím tak pocitově "chcípá". Taky se mu nechce jet, s automatem se vlastně vůbec nedá rozjet, protože motor nejde "vytočit". Je potřeba chvilu (15s) počkat, než se to vzpamatuje a elektronika zvedne otáčky nad těch 1000 a pak už to normálně funguje.
Nemá někdo podobnou zkušenost?
Z ostatních fór o jiných značkách jsem se dočetl, že většinou to řešili přehráním SW v řídící jednotce...
Reklamaci jsem zatím neřešil, nebyl čas a počkám, jestli se něco nezmění k lepšímu nebo horšímu
Re: Kolísání otáček po startu
Napsal: sob kvě 31, 2014 22:24
od dag.bag
zdarec,mam podobnou zkušenost.motor téměř chcipne a pak si sytic prida a jde to třeba az na 1300 otáček.potom se zklidni.uz se chystam do servisu a na prehrani sw jsem myslel taky,protoze kolega mel něco podobného u fordu a timhle se to vyresilo.
Re: Kolísání otáček po startu
Napsal: sob kvě 31, 2014 22:55
od inza
Dej vědět pokud to stihneš dřív než já, jestli se to tím vyřešilo...
Re: Kolísání otáček po startu
Napsal: pát srp 15, 2014 19:38
od dag.bag
inza píše:Dej vědět pokud to stihneš dřív než já, jestli se to tím vyřešilo...
Zdarec.tak jsem se dokopal konecne do servisu a prehrali mi SW,ale nejak to nepomohlo.samozrejme zacli kecy,ze mam plyn a všechno se to svadelo na lpg,jako vždy. tak jsem koupil takovou sracku do benzinu na pal.system a vyjel nadrz jen na benzin.resil jsem to kdysi uz u renaultu a ejhle,motor se zacal chovat kultivovane a vpodstate to nejak vymizelo.takze asi zatuhle vstřiky.takze semtam to kousek projedu na benal a snad uz resit tohle nebudu.
Re: Kolísání otáček po startu
Napsal: pát srp 15, 2014 21:48
od inza
Tak to díky za zprávu. Já jsem domluvený na přehrání SW při servisce. LPG montoval přímo ten servis, takže ať si problém s tím, že jezdím na LPG řeší sami se sebou
Ale na benzín jsem nejezdil už dlouho
Re: Kolísání otáček po startu
Napsal: pát srp 15, 2014 22:11
od mzprx
Tipoval by som na vodu v palive. Staci malo a pri chlade dojde ku kondenzacii.
Alebo mozno spinave, zoxidovane kontakty zapalovacich kablov.
Re: Kolísání otáček po startu
Napsal: sob srp 16, 2014 21:54
od dag.bag
mzprx píše:Tipoval by som na vodu v palive. Staci malo a pri chlade dojde ku kondenzacii.
Alebo mozno spinave, zoxidovane kontakty zapalovacich kablov.
No,prave,ze jsem mel v nadrzi jen par litriku a dotankoval vervu100 do plne coz by se promíchalo a mělo to byt vpoho,ale to odcházelo postupne
Re: Kolísání otáček po startu
Napsal: ned srp 17, 2014 09:29
od inza
A tak mě to dělalo i po na tankování většiny nádrže , tedy muselo dojít k promíchání toho zbytku (dojezd byl tak 50km), dočerpal jsem 40 litrů - žádná změna.
Re: Kolísání otáček po startu
Napsal: ned srp 17, 2014 12:23
od majkii
Brat riešil podobné problémy na renaulte tiež s LPG, chytráci v servise postupovali obvyklým spôsobom, keď nevedia čo prepisujú SW, ale výsledok žiaden. cez ranault fóra zistil, že to je škrtiaca klapka stačilo prečistiť a mal po probléme
Re: Kolísání otáček po startu
Napsal: ned srp 17, 2014 14:35
od TIBI77
Re: Kolísání otáček po startu
Napsal: pon říj 20, 2014 20:56
od inza
Tak po servisce, kde "nic" neudělali to téměř ustalo. Nevím, jestli to bylo výměnou oleje, nějakým resetem něčeho v motoru nebo čím, ale je to výrazně lepší. Do toho jsem navíc natankoval Vervu100, takže může to být souběhem všech okolností.
Ještě jsem uvažoval, že to může dělat (možná mě vyvedete z omylu) ventil od potrubí plynu, dočetl jsem se, že v některých případech to způsobuje problémy se startem - tedy auto nechce nastartovat (teď to dělá jedno z Orland co máme). Teoreticky se v případě vypnutí motoru, který jede na LPG vytvoří tlak za tímto ventilem, takže po startu, který probíhá na benzín se do toho ještě míchá ten plyn, takže auto je příliš bohatou směs a nechce startovat. Tak je otázka, jestli by se ta bohatost směsi nemohla projevit až třeba 3-5 s po startu - to asi ne že?
Re: Kolísání otáček po startu
Napsal: pon říj 20, 2014 21:32
od dag.bag
inza píše:Tak po servisce, kde "nic" neudělali to téměř ustalo. Nevím, jestli to bylo výměnou oleje, nějakým resetem něčeho v motoru nebo čím, ale je to výrazně lepší. Do toho jsem navíc natankoval Vervu100, takže může to být souběhem všech okolností.
Ještě jsem uvažoval, že to může dělat (možná mě vyvedete z omylu) ventil od potrubí plynu, dočetl jsem se, že v některých případech to způsobuje problémy se startem - tedy auto nechce nastartovat (teď to dělá jedno z Orland co máme). Teoreticky se v případě vypnutí motoru, který jede na LPG vytvoří tlak za tímto ventilem, takže po startu, který probíhá na benzín se do toho ještě míchá ten plyn, takže auto je příliš bohatou směs a nechce startovat. Tak je otázka, jestli by se ta bohatost směsi nemohla projevit až třeba 3-5 s po startu - to asi ne že?
tuhle zavadu muzu potvrdit.mel jsem spatny vstrikovac na LPG a po vypnuti motoru se neuzavrel a ještě vstriknul plyn do valcu.pokud jsem startoval do 5 minut tak uplne vpohode,ale jinak to nechtělo chytit a bylo to většinou az tak na 3-4 pokus.banalita,ale pozlobilo to.nicmene s kolisanim otáček to asi souvislost nemá.ja jsem opravdu rozhybal ty benzinove jak jsem psal vys a zatím funguji.to je ma zkušenost.
Re: Kolísání otáček po startu
Napsal: stř říj 22, 2014 09:58
od Laco71
Dobry den,
pričina kolisania otáčok pri studenom štarte je najčastejšia -nekvalitny benzin -
aj ked by sme hned všetok benzin vypustili a naliali najkvalitnejší benzín aky na zemeguli existuje
kolisanie otáčok sa bude OPAKOVAT pri niekolkych po sebe iducich studenych štartoch a potom postupne odoznie
PRIČINA : RJ ma adaptačnu pamäť , teda sa PRISPOSOBUJE na zmenené podmienky spaĺovania
(zmena kvality benzinu, nadmorska vyška a i.) pri zmene tychto vstupnych udajov RJ ich zohĺadní a prisposobi spalovanie tymto novým parametrom
teda zmeny adaptačnej pamäte RJ si vyžaduju pojazdiť aspoň 50 km s inym benzinom