17 ROKOV SKÚSENOSTÍ S LEGANZOU
Napsal: ned kvě 25, 2014 18:02
Ahojte, rád by som Vám odovzdal moje 17 ročné skúsenosti s Daewoo Leganza 2.0 (250.000 km).
1. IMOBILIZER
A. PREJAVUJE SA auto nestartuje, po otoceni kluciku v zapalovani sa nerozsvietia kontrolky pri budikoch t.j. nesvieti elektrika, mazanie ..., svietia iba hodiny, radio. Starter v polohe start vobec nepretaca
B. PRICINA najcastejsie chyba citania kodu
C. NAPRAVA - demontovat plasty pod volantom, ja tam mam imobilizer Auto Block do ktoreho ide asi 9 kablov. Sustredil som sa na druhu stranu kablov, ktore idu k spinacej skrinke. Odizolovat kable, spojit zlty kablik od spinaca so zltym kablikom (povodne boli spojene a rozpojili ich pri montazi imobilizera). Treba si pomoct kablikom dlhym cca 10 cm. Zaizolovat. Potom spojit fialovy kablik od spinaca s fialovym kablikom (povodne boli spojene a rozpojili ich pri montazi imobilizera). Zaizolovat. Hotovo.
2. STARTER SA NEROZTOCI
A. PREJAVUJE SA kontrolky s rozvietia, ale nestartuje, mozno mierne cvakne spinacia cievka v starteri
B. PRICINA opalene kontakty v spinacej cievke statera
C. NAPRAVA najlepsie vymenit cely starter z Ebay cena cca 65 EUR.
3. MOTOR NENASKOCI
A. PREJAVUJE SA pri nizkej hladine benzinu v nadrzi, kontrolky s rozvietia, starter sa toci, ale motor nenaskoci
B. PRICINA spadne benzin z palivoveho cerpadla ktore je umiestnene v nadrzi
C. NAPRAVA vybrat cerpadlo paliva, rozobrat, vymenit elektromotor. Cena cca 30 EUR. Drahšie riešenie je vymeniť cele cerpadlo paliva (cca 200 EUR?).
4. VRZGA PRI OTOCENY VOLANTOM
A. PREJAVUJE SA vrzga pri otoceni volantom
B. PRICINA vyjazdene loziska nad prednymi tlmicmi
C. NAPRAVA otvorit prednu kapotu, najst horne ukoncenie prednych tlmicov, odstranit plastovy kryt a do dierky nastriekat WD40. To iste urobit na druhej strane. Pomoze na 5 rokov, potom opakovat.
5. NESTAHUJE OKNA
A. PREJAVUJE SA nejdu spinace na ovladacoch umiestnenych v tapaciringu. Najcastejsie odidu na strane vodica alebo spolujazdca
B. PRICINA opalene kontakty
C. NAPRAVA kupit druhe, vymenit cely plosny spoj
6. VYSOKY VOLNOBEH
A. PREJAVUJE SA najma v zime ostava zaeknuty volnobeh
B. PRICINA vadny krokovy motor na volnobeh
C. NAPRAVA vymenit krokovy motor pri odpojenej baterke, cena cca 25EUR.
7. SVIETI A ZASE ZHASNE KONTROLKA CHECK MOTORA
A. PREJAVUJE SA pri nizsich otackach a pri istom zatazeni motora
B. PRICINA spatne nastavenie koncaku pri tiahle plynu
C. NAPRAVA ignorujem a jazdim s tym uz 10 rokov.
(pozri aj https://www.chevroletclub.cz/viewtopic.php?f=19&t=8937)
8. STRIELANIE DO VYFUKU PRI JAZDE NA PLYN
A. PREJAVUJE SA pri vyssich otackach a odlahceni z velkeho vykonu, nepravidelny chod motora
B. PRICINA spatne zapalovanie zmesi
C. NAPRAVA vymena elektrickych kablov zapalovania 20 EUR
Leganzu som kupil ako novu, ine zavady som nemal, len vymena oblozeni, oleja, filtrov, rozvodoveho remena spolu s vodnou pumpou, vymena spojky pri 220.000km, tlmice. Auticko je to super, od 90.000km jazdim na plyn Lovato.
____________________________________________________________________________________
Leganza 2.0, 98 kW, 1997 250.000 km
A6 2.0 TDI, 2009 150.000 km
1. IMOBILIZER
A. PREJAVUJE SA auto nestartuje, po otoceni kluciku v zapalovani sa nerozsvietia kontrolky pri budikoch t.j. nesvieti elektrika, mazanie ..., svietia iba hodiny, radio. Starter v polohe start vobec nepretaca
B. PRICINA najcastejsie chyba citania kodu
C. NAPRAVA - demontovat plasty pod volantom, ja tam mam imobilizer Auto Block do ktoreho ide asi 9 kablov. Sustredil som sa na druhu stranu kablov, ktore idu k spinacej skrinke. Odizolovat kable, spojit zlty kablik od spinaca so zltym kablikom (povodne boli spojene a rozpojili ich pri montazi imobilizera). Treba si pomoct kablikom dlhym cca 10 cm. Zaizolovat. Potom spojit fialovy kablik od spinaca s fialovym kablikom (povodne boli spojene a rozpojili ich pri montazi imobilizera). Zaizolovat. Hotovo.
2. STARTER SA NEROZTOCI
A. PREJAVUJE SA kontrolky s rozvietia, ale nestartuje, mozno mierne cvakne spinacia cievka v starteri
B. PRICINA opalene kontakty v spinacej cievke statera
C. NAPRAVA najlepsie vymenit cely starter z Ebay cena cca 65 EUR.
3. MOTOR NENASKOCI
A. PREJAVUJE SA pri nizkej hladine benzinu v nadrzi, kontrolky s rozvietia, starter sa toci, ale motor nenaskoci
B. PRICINA spadne benzin z palivoveho cerpadla ktore je umiestnene v nadrzi
C. NAPRAVA vybrat cerpadlo paliva, rozobrat, vymenit elektromotor. Cena cca 30 EUR. Drahšie riešenie je vymeniť cele cerpadlo paliva (cca 200 EUR?).
4. VRZGA PRI OTOCENY VOLANTOM
A. PREJAVUJE SA vrzga pri otoceni volantom
B. PRICINA vyjazdene loziska nad prednymi tlmicmi
C. NAPRAVA otvorit prednu kapotu, najst horne ukoncenie prednych tlmicov, odstranit plastovy kryt a do dierky nastriekat WD40. To iste urobit na druhej strane. Pomoze na 5 rokov, potom opakovat.
5. NESTAHUJE OKNA
A. PREJAVUJE SA nejdu spinace na ovladacoch umiestnenych v tapaciringu. Najcastejsie odidu na strane vodica alebo spolujazdca
B. PRICINA opalene kontakty
C. NAPRAVA kupit druhe, vymenit cely plosny spoj
6. VYSOKY VOLNOBEH
A. PREJAVUJE SA najma v zime ostava zaeknuty volnobeh
B. PRICINA vadny krokovy motor na volnobeh
C. NAPRAVA vymenit krokovy motor pri odpojenej baterke, cena cca 25EUR.
7. SVIETI A ZASE ZHASNE KONTROLKA CHECK MOTORA
A. PREJAVUJE SA pri nizsich otackach a pri istom zatazeni motora
B. PRICINA spatne nastavenie koncaku pri tiahle plynu
C. NAPRAVA ignorujem a jazdim s tym uz 10 rokov.
(pozri aj https://www.chevroletclub.cz/viewtopic.php?f=19&t=8937)
8. STRIELANIE DO VYFUKU PRI JAZDE NA PLYN
A. PREJAVUJE SA pri vyssich otackach a odlahceni z velkeho vykonu, nepravidelny chod motora
B. PRICINA spatne zapalovanie zmesi
C. NAPRAVA vymena elektrickych kablov zapalovania 20 EUR
Leganzu som kupil ako novu, ine zavady som nemal, len vymena oblozeni, oleja, filtrov, rozvodoveho remena spolu s vodnou pumpou, vymena spojky pri 220.000km, tlmice. Auticko je to super, od 90.000km jazdim na plyn Lovato.
____________________________________________________________________________________
Leganza 2.0, 98 kW, 1997 250.000 km
A6 2.0 TDI, 2009 150.000 km