Stránka 1 z 1
Chladenie
Napsal: čtv kvě 22, 2014 19:48
od pokrivnik
Zdravim lidicky, mam na svojej nubire mensi problem pravdepodobne s chladenim. Ked zastavim na semafore, zacnem troska citit akoby vrela voda. Typicky zapach. Nevsimol som si zeby voda vrela (vo vyrovnavacej nadobke), no z niekade voda kvapka, pod olejovou vanou v zadu. Rucicka teploty je stabilne medzi stvrtkou a polkou. menil som termostat lebo na dialnici klesala teplota na stvrtku, asi sa nezatvaral uplne termostat.
Skusal som ci sa roztoci ventilator. Nechal som motor zahriat a po hodnej chvilke sa roztocil, ale pomaly. Potom som si vsimol, ze ma motor 2 stupne rychlosti, myslel som ze odisli relatka alebo poistky, testol som ich a aj relatka, aj poistky su OK, len ak vymenim relatko high za poziciu low, tak sa ventilator vobec neroztocil, troska divne ked je ok...
Prikladam foto spinacky aj schemy na viku spinacky. Chyba tam relatko electric fan cont relay. Je to nejake riadiace rele? neviete niekto? neviem sa k tomu dopracovat. je pod jeho poziciou 5 kontaktov, nerusim na co, ale mozno spina nejakym sposobom jednotlive relatka.
Dikes za rady
Re: Chladenie
Napsal: čtv kvě 22, 2014 21:09
od johns
Voda sa ti viditelne nestraca? Dokazes vodu dostat do varu alebo sa to vzdy uchladi? Ak by ti za jazdy voda vrela, asi by si pocul aj chrchlanie a bublanie a objavila by sa para, kedze pretlakove viecko by prepustilo vriacu vodu a paru von, vtedy urcite hned odstavit a vypnut motor. Chladiaca zmes ma pomerne silny zapach, takze to zacitis ak unika, hlavne ak je netesnost niekde v kureni a blizkosti vetrania. Ak nevies aky to ma zapach, cuchni k otvorenej nadrzke. Mlacka pod autom nemusi byt z chladenia, aj vo vyfuku sa kondenzuje voda a ta sa hromadi v sustave a samovolne vyteka, klima tiez. Pises ze bol meneny termostat, skontroluj ci je to dobre poskladane a ci prave tam niekde (aj inde) nenajdes znamky po uniku, flaky, otecene skvrny, mapy po presakoch a podobne. Idealne ak sa da auto pozriet odspodu, kedze voda steka a hromadi sa na spodnych hranach.
Ten vetrak sa ti zapina na vsetky stupne? nevadi ak toci pomaly, dolezite aby nezovrela voda, takze kludne to zohrej, neboj sa to trocha povytacat a pridavat plyn aby to riadne rozkurilo a sleduj teplomer a vetrak. Ak to riadne uchladi, tak chladenie bude ok. Ako su riesene relatka a stupne chladenia netusim, schemu nemam, preto to riadne preskusaj a mozes potom skusit prehodit relatko z ovladania okien "power window" do tej prazdnej pozicie "cont relay" a sleduj ci sa nieco zmeni (okrem toho ze ti docasne nepojdu okna
)
Ak by si videl ze sa to neuchladi a hrozi ze to zacne vriet, nebodaj aj zacne, hned to vypni. Takisto hadam nemusim pisat ze pocas testov a skusok maj nadrzku vzdy pevne zavretu a kym neschladne ju neotvaraj, aj potom len opatrne kedze system byva pod tlakom!
Re: Chladenie
Napsal: čtv kvě 22, 2014 21:26
od pokrivnik
Voda sa straca, nedokazem odhadnut ci aj pri jazde mimo mesto, ale v meste urcite, je to asi to co vytecie ked stojim na mieste (semafore). Zapach ako som pisal je citit ked stojim. Za jazdy je vsetko pravdepodobne OK, dym nieje, ale hned ako vojdem do mesta, do 5 min citim vodu, akoby to niekde prepustalo ked sa zvysi tlak. Jemne je vidiet dym, vychadza zo zadnej casti motora, asi niekde pod vyfukovymi zvodmi. Menil som tesnenie pod vykom, pretoze netesnilo, asi pri vymene rozvodov u predosleho majitela servisaci nedali nove....odflakli to... takze je mozne ze sa stale vyparuje olej ktory sa tam mohol dostat.
z vyfuku to kvapkat nebude, na to je to celkom dost vody, no netusim co by tam mohlo byt za potrubie...termostat je urcite dobre poskladany, klimu nemam, v prednej casti, bezne viditelnej niesu ziadne znamky uniku vody.
Este ma napadlo, ked zapnem kurenie, vsetko je OK, ziadny smrad vody, nic. Predpokladam ze ventilator by sa mal zacat tocit takmer okamzite po tom, co zastavim na semafore, ak je motor zahriaty...
Re: Chladenie
Napsal: čtv kvě 22, 2014 23:37
od johns
No ked sa voda straca tak je to asi jasne, uz len najst kadial. Nevies odhadom asi kolko sa ti priblizne straca? Keby to tlacilo cez tesnenie do valcov, to by si si vsimol na chode motora, cize najskor nejake tesnenie, hadica, chladic alebo radiator kurenia. Ked trocha povrcis na mieste a zohrejes motor, neostava pod autom mlacka vody? Ak ano, jej poloha ti napovie kde hladat, zaroven ju mozes stopovat odkial "prameni". Pises ze v motorovom priestore je vidno znamky dymu / pary v okoli vyfuku, tak skus zistit ci to dymi unik oleja, vody alebo netesny vyfuk, na to miesto by som sa zameral. Tiez skus pozriet okolie kurenia ci tam kdesi nestoji voda, niekedy ak je deravy radiator v kureni, voda moze zatekat kludne aj do kabiny a vsakovat napr do koberca ci izolacie.
Re: Chladenie
Napsal: ned kvě 25, 2014 21:12
od pokrivnik
Odhad straty vody je tazky, ked stojim v kolone je to hodne, pri dlhej trase skoro nic... ked sa dymi tak to sici z okolia rozvodov. Vodna pumpa zeby netesnila dobre??? Rozvody boli robene, vraj rozbite, tak ked nechali staru pumpu moze byt problem tam?
Rucicka teplometa ale nejde nikdy nad polku, a z pod kapoty ide dym, moze byt spatne cidlo, vymenim ho v poho sam, alebo musim na jamu?
Ventilator sa jemne roztoci, ale to uz je citit ten zapach vody... To 5-vyvodove relatko som nepozhanal. Bol som za Brnom na srotovisku kde maju prevazne azijske auta, no poistkovu skrinku mal inu ako ja
Re: Chladenie
Napsal: pon kvě 26, 2014 23:32
od johns
V prvom rade musis najst tu netesnost kde voda unika, dovtedy nema cenu nic riesit a nema na to vplyv ani relatko ani cidlo, ventilator ci rucicka teplomera. Chladiaci system musi byt tesny a voda sa nesmie dostavat von. Az toto poriesis, pravdepodobne sa tvoje "problemy s chladenim" tymto vyriesia.
EDIT: Ak to naozaj nedokazes najst odkial to "sici, dymi a smrdi" zober to do nejakeho servisu a nech skusia preskusat tesnost chladiaceho systemu, oni uz na to budu mat "patenty" Este by bolo dobre keby si si vyplnil bydlisko, mozno niekto z klubu ti byva za rohom a vedel by ti pomoct...
Re: Chladenie
Napsal: úte kvě 27, 2014 19:17
od pokrivnik
Tak vyriesene, snad. Bola puknuta hadica co sla do kurenia... pred servisom mi to uz chalo poriadne, sme mysleli ze vodna pumpa, rozvody mokre, ale asi striekalo z dierky ked to bolo pod tlakom