potřebuji poradit!

Diskusní forum Daewoo Lanos Clubu.

Moderátor: Blue Lanos

Odpovědět
Uživatelský avatar
Pitrs56
Příspěvky: 27
Registrován: pon bře 10, 2014 19:38
Bydliště: Moravskoslezsky kraj

potřebuji poradit!

Příspěvek od Pitrs56 »

Zdravím,
Před pár dny jsem si koupil Daewoo Lanos 1,4 +LPG , ale zdá se mi že je můj lanos velice líný, nechce vůbec táhnout a to ani nemluvím o kopcích. Při jízdě na plyn se občas rozsvítí kontrolka CHECK, ale když přepnu za jízdy na benzín a zpátky na plyn tak kontrolka zhasne. Ještě jsem měřil závady spojením kontaktu A,B v ALDL zásuvce a vyskočila mi chyba 13 - napětí z lambda sondy je v rozmezí 340-550 mV.Mohli by jste mi poradit co s tím? A ještě otáčky na volnoběh, když jedu a vyřadím na neutral tak jsou otáčky kolem 1100-1200, ale když zastavím úplně tak po chvíli otáčky spadnou ta 800-900. Je to normální?
Dále mi pak svítí kontrolka airbagu, minulý majitel mi řekl, že deaktivoval airbag spolujezdce kvůli dětí. Jak ho můžu zpátky aktivovat?
A na závěr se chci ještě zeptat, když přidám víc plynu tak mi začne vibrovat výfuk o plech ze spodu a vydává to takový zvuk jak kdyby byl diravý. Nevíte kde muže být problém z uchycením?
Děkuji Petr
Daewoo Lanos 1.4 LPG
Reklama
 

Uživatelský avatar
Richard
Příspěvky: 3515
Registrován: čtv zář 16, 2004 12:29
Bydliště: Praha

Re: potřebuji poradit!

Příspěvek od Richard »

no já u mé Nubi používám kontrolku CHECK jako kontrolku že jedu na LPG :D jak se autí ohřeje rozsvítí se..... jezdím tak asi 4 roky a v poho, když přepnu na benzín okamžitě zhasne..... asi nějaké jiné složení na lambdě......
Lambda by měla mít cca 1V + - opravit se nedá jen vyměnit, když je vadná auto má vyšší spotřebu a nejede.....
Když je auto v pohybu a vyřadíš máš otáčky zvýšené na cca 1200, zřejmě kvůli posilovači brzd a alternátoru když zastavíš spadnou na 800 - to je normální tohle neřeš
Do airbagů bych se nehrabal - pokud byl předchozí majitel kutil tak už radši vůbec ne......
A s výfukem se musíš podívat pod auto co to dělá, může to být nějaký vytahaný gumový závěs atd.
Hyundai IX55, V6 3,0 CRDI, automat, 4x4, Yamaha Majesty 125
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
Uživatelský avatar
Pitrs56
Příspěvky: 27
Registrován: pon bře 10, 2014 19:38
Bydliště: Moravskoslezsky kraj

Re: potřebuji poradit!

Příspěvek od Pitrs56 »

tak to teda tu kontrolku Check řešit nebudu :) rozsvicuje se to fakt jenom občas tak to je v pohodě.. Jo a těch lambd tam je jedna nebo dvě? Jsem trochu zmateny, protože jsem někde četl že u Daewoo bývají dvě, jinak si zkusím půjčit měřák a změřit tu lambdu kolik má, jestli bude špatná tak se možná i ta kontrolka vyřeší sama :D
Ten výfuk asi nechám až na léto spolu s prahem, třeba ho vyvařit..
Daewoo Lanos 1.4 LPG
Uživatelský avatar
vado
Příspěvky: 1027
Registrován: pon srp 16, 2004 07:20
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: potřebuji poradit!

Příspěvek od vado »

Ahoj,
tie otacky su v norme. Pokial a auto nenulovu rychlost na volnobeh, otacky su zvysene kuoli posilnovacu brzd.
Zvuky z vyfuku mozu pochadzat od uvolneneho krycieho plechu katalyzatora.
V.

S100, rok vyroby asi 1972. Nech je jej magnet na srotovisku lahky.
Lanos SX sedan, r.v. 1998, 1.6/16V, modra metaliza - ma noveho majitela
Hyundai Elantra 1.6I 6M/T STYLE, cierna metaliza Phantom Black

Audi A4 limuzina, automat, Briliant Black
Uživatelský avatar
Pitrs56
Příspěvky: 27
Registrován: pon bře 10, 2014 19:38
Bydliště: Moravskoslezsky kraj

Re: potřebuji poradit!

Příspěvek od Pitrs56 »

Jo a ještě jedna věc, nevíte proč má ten motor tak slabý výkon? je to 1.4 na LPG, dneska jsem jel s felicii 1.3 na benzín a táhne to úplně jinak.
Daewoo Lanos 1.4 LPG
Uživatelský avatar
vado
Příspěvky: 1027
Registrován: pon srp 16, 2004 07:20
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: potřebuji poradit!

Příspěvek od vado »

Vseobecne, motor ma na plyn nizsi vykon, ako na benzin. Fyzika nepusti.
Lanosove motory maju najvyssi krutiaci moment +-3500, najvyssi vykon +-4500 otacok. Skusil si vytocit motor do tychto otacok ?
V.

S100, rok vyroby asi 1972. Nech je jej magnet na srotovisku lahky.
Lanos SX sedan, r.v. 1998, 1.6/16V, modra metaliza - ma noveho majitela
Hyundai Elantra 1.6I 6M/T STYLE, cierna metaliza Phantom Black

Audi A4 limuzina, automat, Briliant Black
Uživatelský avatar
Pitrs56
Příspěvky: 27
Registrován: pon bře 10, 2014 19:38
Bydliště: Moravskoslezsky kraj

Re: potřebuji poradit!

Příspěvek od Pitrs56 »

jo to jo, vím že když řadím na těch 3000 otáček tak to má pak lepší to zrychlení, jenže tím i se zvětší spotřeba ne?
Naposledy upravil(a) Pitrs56 dne ned bře 16, 2014 18:20, celkem upraveno 1 x.
Daewoo Lanos 1.4 LPG
Uživatelský avatar
vado
Příspěvky: 1027
Registrován: pon srp 16, 2004 07:20
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: potřebuji poradit!

Příspěvek od vado »

Ahoj,
to tak celkom nie je pravda. Motor ma najnizsiu spotrebu a zaroven najvyssiu efektivitu prave okolo 3500 ot/min.
Ja bezne jzdim tak, ze na vyssi kvalt preradzujem zhruba pri 3700, na nizsi kvalt asi pri 1600.
Nema vyznam dusit motor pod 1500, nie je pruzny, vykon ziadny a spotreba vysoka.
Este podotykam, ze s plynom nemam ziadne skusenosti. Tam sa asi motor bude spravat inak.
V.

S100, rok vyroby asi 1972. Nech je jej magnet na srotovisku lahky.
Lanos SX sedan, r.v. 1998, 1.6/16V, modra metaliza - ma noveho majitela
Hyundai Elantra 1.6I 6M/T STYLE, cierna metaliza Phantom Black

Audi A4 limuzina, automat, Briliant Black
Uživatelský avatar
Pitrs56
Příspěvky: 27
Registrován: pon bře 10, 2014 19:38
Bydliště: Moravskoslezsky kraj

Re: potřebuji poradit!

Příspěvek od Pitrs56 »

dobře :) díky moc za radu :)
Daewoo Lanos 1.4 LPG
Uživatelský avatar
xidex
Příspěvky: 158
Registrován: úte kvě 08, 2007 10:12
Bydliště: Praha 10
Kontaktovat uživatele:

Re: potřebuji poradit!

Příspěvek od xidex »

Ahoj, ohledně LPG z mé zkušenosti na Lanosu a Leganze a asi tak stovky rozhovorů s několika plynaři v poslední době - pokud je to vstřikování, pak by check svítit neměl - pokud svítí jen na plyn, znamená to špatné nastavení/vadnou komponentu -> k plynaři seřídit/oprava, bez diagnostiky k ŘJ plynu s tím nehneš. Pokud je to starší systém, pak tam (obvykle) je buďto škrticí šroub na reduktoru a krokový motorek na hadici někde před mixem (to je ta věc, která je nasazená před klapkou a vede do ní hadice z reduktoru), který na základě údajů z lambdy teoreticky řídí plyn a nebo je tam místo krokového motorku druhý škrticí šroub a je to nastavený natvrdo. Jestli to máš (jako já na Leganze) na dva šrouby, pak se Check rozsvěcí buďto za studena a nebo když tomu trochu víc naložíš (když jedu pod plynem, tak se rozsvítí, jak uberu a jedu v klídku, tak během chvilky zhasne). V tom případě bych to vůbec neřešil, já na to takhle doteď najel asi 120 tis., jestli tam máš ten krokový motorek, pak to bude chtít najít někoho, kdo se s tím bude ochotný patlat a hlavně to bude umět a nebo tam místo krokáče nacpat druhý šroub.

Ohledně tahu - nevím, jak čtrnáctistovka, mám patnáctku, ale neměl by tam být nějak propastný rozdíl mezí benzínem a LPG. Ale jinak na plyn bude trošku línější.

Ohledně airbagů nevím, mně na Leganze svítí taky, ale je to tím, že chcípla jednotka :-D aktivovat asi jedině diagnostikou, ale bůh ví, co s tím kdo čaroval (jestli vůbec).
A ohledně divných zvuků, jak už někdo psal, musíš pod auto, ať ti někdo zatáhne za plyn a uvidíš/uslyšíš :-)

Jinak hodně zdaru, se vstřikovacím LPG v Lanosu se vztekám už půl roku a v podstatě se to úplně nevyřešilo doteď, ale nějak to jezdí...
Rezzo 2,0 CDX LPG, r. 2006, černá | 4/2015-????
Lanos 1,5 SOHC LPG, r. 2000, červená | 10/2013-????
ex Leganza 2,0 CDX LPG, r. 1997, hnědá-základní | 5/2007-9/2014
Uživatelský avatar
mzprx
Příspěvky: 651
Registrován: čtv bře 23, 2006 12:37
Bydliště: doma

Re: potřebuji poradit!

Příspěvek od mzprx »

Ak sa nemylim, v Lanosoch boli motory 1,5l 8v a 1,6l 16v.
1,4l 16v asi tazko... ten bol az v Lacetti.

Ak sa mylim, opravte ma.


Edit: Mozno tu 1.4 8v zacali predavat u nas az potom, co som kupoval Lanosa ja.
Naposledy upravil(a) mzprx dne úte bře 18, 2014 10:58, celkem upraveno 1 x.
CAMARO Bumblebee 6.2 V8 AT, MALIBU 2.4 AT, Lacetti LX "datel", Mitsuishi Outlander PHEV, New Nissan Leaf
ex. ESPERO, NEXIA, LEGANZA, LANOS, EVANDA, LACETTI SX, EPICA 2.5 L6 AT, CAPTIVA 3.2 V6 AT LPG
Uživatelský avatar
LordMMX
Příspěvky: 1535
Registrován: ned úno 20, 2011 05:06
Bydliště: Halič /SVK/
Kontaktovat uživatele:

Re: potřebuji poradit!

Příspěvek od LordMMX »

mzprx píše:Ak sa nemylim, v Lanosoch boli motory 1,5l 8v a 1,6l 16v.
1,4l 16v asi tazko... ten bol az v Lacetti.

Ak sa mylim, opravte ma.
on kde spominal že ma 1.4 16V? ja vidim len že spomina "1.4 + LPG" a 1.4 8V boli
Daewoo Lacetti Premiere 2011 (Cruze)
Daewoo Leganza "Areum" CDX 2.0, central + alarm, el. okna, digi klima, dualbag, ABS/TCS
Daewoo nie je len značka... je to životný štýl !! :)
ex: Leganza, 2x Evanda, Lanos, Corsa, Nexia, Espero, Marea
Uživatelský avatar
Pitrs56
Příspěvky: 27
Registrován: pon bře 10, 2014 19:38
Bydliště: Moravskoslezsky kraj

Re: potřebuji poradit!

Příspěvek od Pitrs56 »

Zdravim, diky moc za radu. Jinak ten plyn tam je od roku 2002 takže to je ten starši system a navic jsem tam viděl ty šrouby. Jinak s tou kontrolkou, nevim jestli to dělá jen na plyn, nezkoušel jsem to na benzín. Jinak ta kontrolka začne svítit po delší době jízdy, až když je motor zahřátý a zhasne, když přepnu na benzín a zpátky. Takže to nejspíš bude problem plynu. Jinak nevypada to, že by motor ztratil výkon nebo něco.
Jinak se omlouvam za chyby v textu, ale pišu na mobilu.
Daewoo Lanos 1.4 LPG
Uživatelský avatar
Pitrs56
Příspěvky: 27
Registrován: pon bře 10, 2014 19:38
Bydliště: Moravskoslezsky kraj

Re: potřebuji poradit!

Příspěvek od Pitrs56 »

mzprx píše: Mozno tu 1.4 8v zacali predavat u nas az potom, co som kupoval Lanosa ja.
Auto je dovaženo z Italie tak možna proto :)
Daewoo Lanos 1.4 LPG
Odpovědět

Zpět na „LANOS“