Cruze Kombi 1.4T a LPG - moje zkušenost
Napsal: úte úno 25, 2014 09:48
Rád bych se podělil s mou zkušeností s přestavbou Cruze Kombi 1.4T na LPG. Když jsem chtěl dělat přestavbu, tak jsem nikoho, kdo by měl stejné auto a turbo předělané na LPG nenašel. Třeba to někomu pomůže při rozhodování jestli ano nebo ne. Já věřím že ano. S investicí do LPG jako takovou jsem už počítal při koupi vozu a věděl jsem že to určitě nechám předělat, takže proto byla volba motoru 1.4T. Chtěl jsem turbo, aby to mělo výkon a zároveň dobrou spotřebu. Přestavbu jsem nakonec udělal letos v lednu po najetých cca 14000km.
Rozhodování jaký systém zvolit a kde si nechat provést přestavbu byl celkem jednoduchý. Chevrolet začal oficiálně podporovat LPG a pokud si necháte přestavbu provést u autorizovaného dealera/servisního partnera na LPG, tak nepřicházíte o záruku na motor apod. Jelikož bydlím v Brně a mám dobré zkušenosti s Renocarem v Brně, tak jsem to řešil tam. U nich máte na výběr ze dvou variant LPG a to italských výrobců BRC a Landi Renzo. BRC (to mám i já) stálo 39.500,- a je právě s podporou a zárukou Chevroletu. Pokud máte starší vůz, kde záruka už nemá smysl, tak bych volil Landi Renzo a tam je cena nějakých 32.000,-. Určitě to najdete i levněji, ale řiďte se určitě referencemi na daný servis.
Takže v mém případě mám namontovaný systém BRC s 56l nádrží místo rezervy (natankujete ale jen cca 44l plynu...je to normální, tankuje se vždy max na 80% velikosti nádrže). Dále mám taky elektronický přímaz V-Lube.(u turba si ho určitě nechte namontovat!) Vše bylo už ve zmíněné ceně a nic dalšího jsem nedoplácel. Instalace proběhla bez potíží a celkem rychle(2dny).
A teď mé první zkušenosti za těch pár najetých kilometrů(cca 4000). Výkon při jízdě na plyn mi přijde úplně stejný jako na benzín. Žádné snížení výkonu opravdu nepociťuji.
S autem jsem jezdil jak po městě, tak i dálkové trasy a byl jsem i v Italských Dolomitech(samé serpentiny) a vše úplně cajk!
Auto startuje vždy na benzín a po zahřátí na určitou teplotu se přepne na LPG. V případě, že je motor zahřátý dost tak se přepíná téměř okamžitě. Zatím jeden s problémů, kde přepínání není úplně v pohodě je systém START/STOP. Pořád mi to přepíná na benzín jakmile zastavím na křižovatce...systém by měl umět nechat auto přepnuté na plyn(jdu s tím na další nastavení, tak uvidíme..dám vědět). Jinak motor mám ještě nastaven tak, že v případě překročení 3000 otáček je poměr vstřiků 90% plyn a 10% benzín. Tak aby to nebyl záhul pro motor. Stav nádrží plynu a benzínu je taková kapitolka sama o sobě Nejlepší je tankovat do plna a nulovat si počítadla km, aby člověk věděl. U toho LPG je ukazatel stavu nádrže nic moc(4 diody). Např. mi bliká rezerva a najedu ještě 120km Stav nádrže benzínu je udělaný tak, že pokud jedu na plyn, tak to ukazuje opravdový stav benzínu a nic neklesá(namontovali mi kvůli tomu nějakou fičuru), ale jakmile přepnete na benzín a máte klidně celou nádrž, tak ukazatel začne rapidně klesat a zastaví se na hranici rezervy a tam je dokud nezhasnete motor nebo nepřepnete zpět na plyn. Takže musíte vědět kolik jste měli a hlídat si, aby Vám nedošel Nicméně je to maličkost a dá se na to zvyknout. Stačí si hlídat kilometry a je to v pohodě.
No a co se týče spotřeby tak to zatím bylo asi takto:
Trasa - Brno - Košice a zpět (cca 8,6l LPG /100km)
Trasa - Brno - Canazei(IT) a zpět (cca 9,5l LPG /100km) - měj jsem i střešní box a docela jsem to hnal
vícekrát trasa Brno - Karviná - zpět (cca 8,5l LPG /100km)
spotřeba město je cca 9l LPG /100km.
No uvidíme, jak to bude v létě....
No a na závěr...zatím jsem naprosto spokojen a tankovat v průměru za 18Kč/1 litr je super.
Rozhodně se LPG posunulo už do jiných kategorií než to bylo před lety...Škoda 120 a její skákání při přepínání na plyn bylo fakt komické
Snad vám můj příspěvek pomůže při rozhodování
Pokud máte někdo další dotazy, tak klidně piště. Pokud budu vědět, tak rád zodpovím.
Takže všem přeji mnoho šťastných kilometrů...
Rozhodování jaký systém zvolit a kde si nechat provést přestavbu byl celkem jednoduchý. Chevrolet začal oficiálně podporovat LPG a pokud si necháte přestavbu provést u autorizovaného dealera/servisního partnera na LPG, tak nepřicházíte o záruku na motor apod. Jelikož bydlím v Brně a mám dobré zkušenosti s Renocarem v Brně, tak jsem to řešil tam. U nich máte na výběr ze dvou variant LPG a to italských výrobců BRC a Landi Renzo. BRC (to mám i já) stálo 39.500,- a je právě s podporou a zárukou Chevroletu. Pokud máte starší vůz, kde záruka už nemá smysl, tak bych volil Landi Renzo a tam je cena nějakých 32.000,-. Určitě to najdete i levněji, ale řiďte se určitě referencemi na daný servis.
Takže v mém případě mám namontovaný systém BRC s 56l nádrží místo rezervy (natankujete ale jen cca 44l plynu...je to normální, tankuje se vždy max na 80% velikosti nádrže). Dále mám taky elektronický přímaz V-Lube.(u turba si ho určitě nechte namontovat!) Vše bylo už ve zmíněné ceně a nic dalšího jsem nedoplácel. Instalace proběhla bez potíží a celkem rychle(2dny).
A teď mé první zkušenosti za těch pár najetých kilometrů(cca 4000). Výkon při jízdě na plyn mi přijde úplně stejný jako na benzín. Žádné snížení výkonu opravdu nepociťuji.
S autem jsem jezdil jak po městě, tak i dálkové trasy a byl jsem i v Italských Dolomitech(samé serpentiny) a vše úplně cajk!
Auto startuje vždy na benzín a po zahřátí na určitou teplotu se přepne na LPG. V případě, že je motor zahřátý dost tak se přepíná téměř okamžitě. Zatím jeden s problémů, kde přepínání není úplně v pohodě je systém START/STOP. Pořád mi to přepíná na benzín jakmile zastavím na křižovatce...systém by měl umět nechat auto přepnuté na plyn(jdu s tím na další nastavení, tak uvidíme..dám vědět). Jinak motor mám ještě nastaven tak, že v případě překročení 3000 otáček je poměr vstřiků 90% plyn a 10% benzín. Tak aby to nebyl záhul pro motor. Stav nádrží plynu a benzínu je taková kapitolka sama o sobě Nejlepší je tankovat do plna a nulovat si počítadla km, aby člověk věděl. U toho LPG je ukazatel stavu nádrže nic moc(4 diody). Např. mi bliká rezerva a najedu ještě 120km Stav nádrže benzínu je udělaný tak, že pokud jedu na plyn, tak to ukazuje opravdový stav benzínu a nic neklesá(namontovali mi kvůli tomu nějakou fičuru), ale jakmile přepnete na benzín a máte klidně celou nádrž, tak ukazatel začne rapidně klesat a zastaví se na hranici rezervy a tam je dokud nezhasnete motor nebo nepřepnete zpět na plyn. Takže musíte vědět kolik jste měli a hlídat si, aby Vám nedošel Nicméně je to maličkost a dá se na to zvyknout. Stačí si hlídat kilometry a je to v pohodě.
No a co se týče spotřeby tak to zatím bylo asi takto:
Trasa - Brno - Košice a zpět (cca 8,6l LPG /100km)
Trasa - Brno - Canazei(IT) a zpět (cca 9,5l LPG /100km) - měj jsem i střešní box a docela jsem to hnal
vícekrát trasa Brno - Karviná - zpět (cca 8,5l LPG /100km)
spotřeba město je cca 9l LPG /100km.
No uvidíme, jak to bude v létě....
No a na závěr...zatím jsem naprosto spokojen a tankovat v průměru za 18Kč/1 litr je super.
Rozhodně se LPG posunulo už do jiných kategorií než to bylo před lety...Škoda 120 a její skákání při přepínání na plyn bylo fakt komické
Snad vám můj příspěvek pomůže při rozhodování
Pokud máte někdo další dotazy, tak klidně piště. Pokud budu vědět, tak rád zodpovím.
Takže všem přeji mnoho šťastných kilometrů...