on totiž v základě nikdo ani neví v čem sedí když si koupí nové auto.
Vždyť si vlezte do kufru a přitlačte si na některou tabuli těch prolisovaných plíšků. ale OPATRNĚ !! aby jste něco nepromáčkli
( za starejch časů jstev kufru mohli tancovat
Abych vysvětlil o čem píši. Pokud někdo trochu zabrouzdal do karosařiny tak ví jak se vyráběla auta dříve a jak dnes. Dnes se jedná o tenkostěné materiály kterým pevnost a tuhost dodávají profilované prolisy a vzájemné provaření do segmentů . které se svařují do celků. U takovéto konstrukce je po havárii nutné vyhodnocení odborníkem které části karoserie se musí zcela odstranit a nharadit v zájmu zabezpečení konstrukční tuhosti vozidla v původním stavu. Opravy karoserie tak jak se prováděli v dřívějších dobách nejsou přípustné , i když jsou proveditelné a tak se i děje.
Brzy , a tato doba se velice rychle blíží, vyjdou nové vyhlášky , které budou přímo zakazovat neodborné opravy karoserie , které naruší konstrukční tuhost karoserie. Za porušení takových předpisů brzy ponesou pokoutní karosáři veškerou odpovědnost.
Bohužel, už to nejde tak jak jsme to dělali kdysi , že jsme upajcnuli kus žigulíka , navařili dole tabuli 1,5 plechu tu jsme nahřáli přihnuli a dovařili spodek nebo bok. Tenkrát to bylo spíše vyztužení. Dnešní karoserie je z velice lehkých materiálů a plná prolisů a to se dá nahradit jen celými dílčími sestavami.
Pokud je tedy takhle bourané auto jako je na původním snímku , jsou dvě možnosti.. Nevíme jakou opravou prošel vůz a proto nemužeme hodnotit jeho opravu.
Možnost první - Třeba bylo opraveno skutčně tak že se měnily celé komponenty a bylo to děláno na stolici a někdo se pod to podepsal. Potom je vše v pořádku.
Možnost druhá - Nebo je to děláno někde na štokrleti , nejsou spoje řádně provařené , jsou místo originálních prolisovaných segmentů vloženy náhradní vyklepávané díly, potom se děj vůle Aláhova a měl by existovat zákonem stanovený postup jak tyto věci odhalovat a nepřípusté vyřazovat z provozu.
Bohužel neexistují Stanice technické kontroly , které by se zabývaly kontroly tuhostí karoserií po opravách. Takže pokulhává zákon. Která STK má hydraulickou stolici na dynamickou kontrolu karoserie?? Snad jen ve VUMV ( výzkumný ústav motorových vozidel ) má něco podobné.
Jsme národ Kocourkovských , protože jestli pekař nezačne sám sebe kontrolovat jaké nám peče pečivo, řezník nebude ručit za své uzeniny, karosář nebude garantovat svou práci, tak nám žádný zákon nepomůže , protože ani ten zákon nebude stát za nic.
Zase jej vytváří jen lidé.
šťastnou cestu
SE ŠTĚSTÍM NEJDÁL DOJEDEŠ