Stránka 1 z 2
Lanos LPG - přidušení
Napsal: čtv pro 12, 2013 21:47
od xidex
Ahoj všem,
po sedmi letech s Leganzou na plyn bez větších (neřešitelných) problémů jsme pro přítelkyni koupili ještě plynového Lanose. Všechno super až na jednu věc, která jí bohužel poměrně dost trápí. Otáčky na volnoběh trochu houpou, nedokážu říct o kolik, nemáme otáčkoměr. Při přidání plynu z volnoběhu se motor tak na desetinu sekundy snaží jít do otáček, pak se přidusí a následně jde normálně do otáček a všechno celkem funguje. Obvykle čím víc plynu přidám, tím je čas přidušení delší (nejdéle cca půl sekundy). Teď byl vyměněn reduktor a vstřiky, auto pocitově celkem obživlo, ale problém trvá. Ještě navíc k tomu přibylo houpání volnoběhu občas až do chcípnutí, ale jen když je auto studené. Jakmile se ohřeje, je celkem pokoj a je tam jen to přidušení. Vzhledem k tomu, že na Harfě mi řekli, že s tím pravděpodobně víc neudělají, bych chtěl poprosit o jakékoli nápady, tipy apod., co bych mohl udělat a co by mohlo pomoci.
Jinak Lanos je 1500 SOHC, plyn je sekvence Stag.
Zkoušel jsem odpojit krokový motorek a když byl odpojený, auto se projevovalo stejně co do přidušení i na benzín. Má smysl se pokoušet o nějaké rozebírání, číštění motorku/klapky (nikdy jsem to nedělal a celkem z toho mám hrůzu). A co vlastně ovládá (nebo má ovládat) motorek? Dělá to na LPG přimo plynová ŘJ, nebo ECU motoru?
Předem se omlouvám za možná hloupé dotazy, stejně tak i za to, pokud to tu někde je řešené a já to nenašel.
Díky
Edit: Check nesvítí, rozsvítí se když odpojím klapku (myšleno ten kabel s třemi piny, co je zezadu klapky), když odpojím krokáč, tak nesvítí nic. Jinak na benzín jede auto pěkně, akorát mě zaráží, jak zvláštně padají otáčky, když zastavím, jsou na 1000 (odhadem podle ucha) a po nějaké době stání spadnou na cca 800 a tam trochu houpou (občas se auto začne chvět).
Re: Lanos LPG - přidušení
Napsal: čtv pro 12, 2013 23:46
od mzprx
Lanosy mali vzdy po par rokoch problemy s volnobehom. Skus vymenit vzduchovy filter a vycistit vsetko okolo klapky.
Re: Lanos LPG - přidušení
Napsal: sob pro 14, 2013 19:11
od xidex
Vzduchovy filtr novy, dneska vycistena klapka a prostrikany motorek (+snaha o nauceni ECU) a vysledek stale stejny. Motorek pravdepodobne funguje - kdyz ho povytahnu, jdou otacky nahoru a behem chvilky dorovna. Kdyz ho pak zastrcim, motor se udusi a citim, ze se motorek hybe. Takze v tomhle asi bohuzel problem neni.
Re: Lanos LPG - přidušení
Napsal: sob pro 14, 2013 19:16
od Vypravca
Nestaci len prestriekat. Treba riadne vycistit.
Re: Lanos LPG - přidušení
Napsal: pon pro 16, 2013 10:51
od xidex
Byla cela venku, vycistena je rekl bych velmi dukladne vcetne dosedaci ploch motorku atd. a stejne nic...
Re: Lanos LPG - přidušení
Napsal: pát pro 20, 2013 19:23
od xidex
Takze vycistena klapka, proveden reset ecu, novy motorek, novy reduktor, nova LPG vstrikovaci lista, jsem v tom v tuhle chvili za 8k a vysledek je nula. Takze - nevedel by nekdo prosim o dobrem plynari v Praze a okoli? Na Harfe ze me vytahli dost penez a vysledek zadnej. Diky moc
Re: Lanos LPG - přidušení
Napsal: pát úno 07, 2014 17:33
od trojan3000
na niektorych lpg sa da nastavit davkovanie lpg...mozno mas nastavene na malu davku a preto ti to roby
Re: Lanos LPG - přidušení
Napsal: pát kvě 16, 2014 21:52
od xidex
Takže díky všem zúčastněným, po 7 měsících sr*ní se se sekvenčním plynem jsem ho vytrhal ven, dal tam starý systém z Felicie s mixem a dvěma škrticími šrouby a světe div se, auto se chová naprosto perfektně. Takže pro mě závěr = Lanos + STAG 4 prostě nefunguje.
Re: Lanos LPG - přidušení
Napsal: sob kvě 17, 2014 08:43
od Krtek
Mně hlavně zaráží ten tvuj volnoběh na LPG za studena. Vždyť auto má na plyn přepínat až po zahřátí motoru. Tvuj provozní stav by asi neměl vůbec nastat.
Re: Lanos LPG - přidušení
Napsal: sob kvě 17, 2014 20:48
od xidex
V tomhle případě jsem se asi nevyjádřil dost přesně - za studena znamená mezi 40st (bod přepnutí na LPG) a těmi cca 90st, které pak auto drží jako provozní teplotu. Ale říkám, těch problémů tam bylo fakt víc než dost, nevím, jestli ten původní majitel (plynař, co to montoval) tam něco podělal, nebo jestli STAG 4 je prostě pomalejší a pro tohle auto už to bylo za hranou a nefungovalo to (tenhle systém jsem už i v pár autech viděl a nezdálo se mi, že by fungoval úplně blbe). Byly tam zkoušeny doteď celkem patery vstřikovače, poslední byly Magic FX, na ty se s tím skoro dalo jezdit, ale motor v určitém spektru otáček běžel nepravidelně a občas to dostalo záchvat škubání při brždění motorem...od té doby, co je tam mix do sání, tak zmizely všechny problémy a auto na plyn běží tak, jak jsem si představoval. Každopádně všichni plynaři se dušovali, že když tam nefunguje vstřikování, tak to předěláním na mix nevyřeším. Kdybych je neposlouchal, ušetřil jsem pár tisíc a spoustu času za nepovedené pokusy...smutný je, že i ve Strakonicích, kam jsem jel podle všech "na jistotu" to sváděli na všechno možný (klapka, TPS, krokáč volnoběhu - vše vyzkoušeno nové a nic)...ale haleluja, po 8 měsících to auto konečně funguje
mmch. kdyby někdo potřeboval vstřikovače, tak mu rád prodám
zbyly mi Magic FX (koupeny v HL Propan, v autě cca 3 týdny - v podstatě nové), Hana 2000 (stáří neznámé, použité) a Stella Verde IG1 3Ohm (zelené), vypadají jako nové a v autě byly asi týden a nefungovaly v něm, plynaři se dušovali, že jsou nepoužité.
Re: Lanos LPG - přidušení
Napsal: sob kvě 17, 2014 22:01
od Petr S.
xidex píše:V tomhle případě jsem se asi nevyjádřil dost přesně - za studena znamená mezi 40st (bod přepnutí na LPG) a těmi cca 90st, které pak auto drží jako provozní teplotu. Ale říkám, těch problémů tam bylo fakt víc než dost, nevím, jestli ten původní majitel (plynař, co to montoval) tam něco podělal, nebo jestli STAG 4 je prostě pomalejší a pro tohle auto už to bylo za hranou a nefungovalo to (tenhle systém jsem už i v pár autech viděl a nezdálo se mi, že by fungoval úplně blbe). Byly tam zkoušeny doteď celkem patery vstřikovače, poslední byly Magic FX, na ty se s tím skoro dalo jezdit, ale motor v určitém spektru otáček běžel nepravidelně a občas to dostalo záchvat škubání při brždění motorem...od té doby, co je tam mix do sání, tak zmizely všechny problémy a auto na plyn běží tak, jak jsem si představoval. Každopádně všichni plynaři se dušovali, že když tam nefunguje vstřikování, tak to předěláním na mix nevyřeším. Kdybych je neposlouchal, ušetřil jsem pár tisíc a spoustu času za nepovedené pokusy...smutný je, že i ve Strakonicích, kam jsem jel podle všech "na jistotu" to sváděli na všechno možný (klapka, TPS, krokáč volnoběhu - vše vyzkoušeno nové a nic)...ale haleluja, po 8 měsících to auto konečně funguje
mmch. kdyby někdo potřeboval vstřikovače, tak mu rád prodám
zbyly mi Magic FX (koupeny v HL Propan, v autě cca 3 týdny - v podstatě nové), Hana 2000 (stáří neznámé, použité) a Stella Verde IG1 3Ohm (zelené), vypadají jako nové a v autě byly asi týden a nefungovaly v něm, plynaři se dušovali, že jsou nepoužité.
Já mám v Leganze stag 4 a funguje bez potíží,ale za studena se stím jet nedá.To co tam bylo předtím bylo BRC FLAYCO a to za studena jelo,ted co to mám na 4 vstřiky by se to muselo nejprv ohřát a pak to jede. Na lpg mi to přepíná tak při 40-50 stupních a v pohodě.
Re: Lanos LPG - přidušení
Napsal: ned kvě 18, 2014 03:38
od xidex
V Leganze mám mix na dva šrouby Lovtec, funguje 100% i při teplotách kolem nuly (nastartuju, hned přepnu a jedu). Do Lanose jsem místo Staga dal to samé a chová se zatím stejně jako Leganza. Stag se přepínal kolem 40st a paradoxně pak než se ohřál na těch 90, tak fungoval s Magic FX vstřikama jakž takž. Po ohřátí na 90st pak nic moc. Někdo mi tvrdil, že Lanos má hodně krátké časy vstřiků a díky tomu některé LPG nestíhají, což obvykle jde dohnat rychlejšími vstřiky (na polských fórech bylo něco o extra rychlých vstřkách Matrix, u nás jsem je našel za cca 7tis)...nevím, ale každopádně Stag mi stejně zůstane, protože papírově v autě pořád je, tak uvidíme, třeba až pořídím jiné auto, tak fungovat bude.
Re: Lanos LPG - přidušení
Napsal: pát čer 06, 2014 12:13
od trojan3000
Krtek píše:Mně hlavně zaráží ten tvuj volnoběh na LPG za studena. Vždyť auto má na plyn přepínat až po zahřátí motoru. Tvuj provozní stav by asi neměl vůbec nastat.
To je blbost s tym prepinanim az po zahriati, ja nastartujem studene auto a hned po pridani otacok nad 2,500 mi prepne na lpg a jazdim, zalezi od typu lpg.. Kolega ma v audi 100 2,3l lpg a startuje len na lpg aj jazdi, pretoze mu zhorela elektrika pre cerpadlo benzinu, vsetko zalezi od druhu lpg ktore je v aute.
Re: Lanos LPG - přidušení
Napsal: pát čer 06, 2014 18:25
od Krtek
Tak to je u starýho podtlaku a monovstřiku LPG. Od dob sekvenčního vstřikování cca roky 2002 se už přepínání řeší po zahřátí.
Re: Lanos LPG - přidušení
Napsal: ned čer 22, 2014 09:19
od trojan3000
Krtek píše:Mně hlavně zaráží ten tvuj volnoběh na LPG za studena. Vždyť auto má na plyn přepínat až po zahřátí motoru. Tvuj provozní stav by asi neměl vůbec nastat.
U starších systémov lpg je možné prepnúť lpg hned po štarte aj za studena. Napr ja mám Landi renzo v lanose 1,5 63kw a hned po starte prepínam na lpg, kolega ma v audi 100 2,3 93kw urobené tak, že štartuje už na lpg