Stránka 1 z 1

Spotreba!

Napsal: stř pro 04, 2013 20:44
od Taktic94
Zdravím páni. Mám problém ktorý možno nieje nič zvláštne. Teraz cez zimné obdobie mám obrovskú spotrebu (nemeral som ale podla výpočtov "od oka" je to viac než 8L :?: ) chcel som sa opýtať aké opatrenia by bolo dobré spraviť na zníženie spotreby. mám podozrenie že šarapatu robí auto sytič ktorý pumpuje motor na vysoké otáčky len aby sa zohrial... čítal som že sa to dá zlepšiť zakrytím chladiču: celého? môže to tak ostať aj na leto? nikdy "karlík" (moje tico :D ) nemal problém z prehriatim. dalo by sa s tým vybabrať nejak cez nastavenie bohatosti zmesy? neviem napadá ma tolko vecí ale nechcem pokaziť viacej ako už pokazené je :cry: ... tico je síce moje prvé auto ale mal som možnosť šoférovať už aj inšie stroje (BMW, WV passat, golf atď) ale na tico je proste tico :D nedám naňho dopustiť... a pravda že som ho chcel zinkasovať hlavne kvoli povestnej nízkej spotrebe ale majitelka auta sa oňho nestarala max. ja čo som je vymenil brzdy keď jej už nešli (keď som ho dostal tak zadné obloženie čelustí bolo vypadnuté :o nechcem si ani len predstaviť čo by sa stalo keby tak zablokuje nečakane koleso v nejakej vyžšej rýchlosti) takže auto je zatial skôr také skromné ale potreboval by som tú spotrebu čo najviac stlačiť dolu nejakým spôsobom ktorý ho nespraví nepojazdným na niekolko dní (max pár hodín lebo auto potrebujem k životu ako kyslík!!!)
vopred ďakujem za vaše odpovede ;)

Re: Spotreba!

Napsal: stř pro 04, 2013 21:13
od Honza K.
Pro začátek bych doporučil kontrolu termostatu, postup je tu v jiných vláknech. Jednoduše, když budeš mít čas, nastartuj studený auto a nech ho stát a kontroluj, jestli se chladič a hadice k chladiči ohřívají postupně s motorem (to je špatně) nebo jestli se napřed ohřeje motor a pak poměrně skokem hadice a chladič - to je dobře. Pokud to bude první případ, je nutné vyměnit termostat.

Re: Spotreba!

Napsal: čtv pro 05, 2013 15:10
od Taktic94
dneska ráno som to pozrel... neviem ale no... chladič je trošku teplejší ale cirkulácia vody nieje podmienená teplotou motora (aspoň ja si to tak myslím) ale vrtulka na chladiči sa nezapla a ani sa nezapína ale našiel som tam podivuhodnú vecičku... niečo ako potenciometer v obale od lepidla a káble vedú niekam preč (odfotím to a pridám sem tú fotku)

Re: Spotreba!

Napsal: čtv pro 05, 2013 16:47
od Honza K.
Dokud nemá motor pracovní teplotu, termostat uzavře cirkulaci do chladiče. Tedy voda cirkuluje pouze do radiátoru topení. Pokud termostat netěsní, voda cirkuluje do chladiče pořád, chladič odvádí teplo z motoru dříve a více, než je správně (zejména v chladném počasí) a motor je trvale podchlazený, s tím souvisí pravděpodobné obohacování směsi sytičem nebo u vstřiků je dávka paliva větší a spotřeba jde nahoru.
Opravdu, dokud se rafička teploměru nedostane na provozní teplotu, chladič by měl být studený.

Re: Spotreba!

Napsal: čtv pro 05, 2013 20:27
od Taktic94
Takže by mohol byť problém v termostate?

Re: Spotreba!

Napsal: úte pro 10, 2013 14:33
od Taktic94
Takže som zakrytoval chladič (aby ho neofukovalo) ale spotreba je stále vysoká ale o niečo už je to lepšie len teraz keď idem ráno z domu a prejdem 7 km do školy a tam zaparkujem a potom vypnem motor kľúčom tak otáčky klesnú zasa vyskočia zasa klesnú zasa vyskočia a až potom sa motor na 3 krát sám vypne inak ako keby sa stále snažil ostať naštartovaný. Neviete čo je s tým? :?

Re: Spotreba!

Napsal: úte pro 10, 2013 17:22
od Taktic94
dneska som sa pohral s autom, v tej "tube" od lepidla a bola tam pojistka a vedie to dalej k vypínaču pod volantom a ten vedie k nejakej kontrolke (resp. diode) nad ofukovačom šoféra pri okne. konektory z tej diody sú na obrázku. Otázky mám ale dve. Keď by som chcel vyčistiť komory karburátoru môžem to spraviť technickým benzínom BEZ toho aby som ho odmontoval? alebo ako ho mám vyčistiť keď ho nechcem odmontovať a môžete mi povedať čo to je na obrázku? a čo to má vlastne za úlohu. Ďakujem.