Stáčanie kilometrov....už o nás píšu aj v USA
Napsal: úte lis 12, 2013 18:39
Dnes sa mi dostal do rúk jeden auto časopis a natrafil som na zaujímavý článok.
Časopis vychádza v USA a tak vám aspoň z neho niečo preložím.
Stáčanie kilometrov /nasleduje dlhé vysvetlenie o čo vlastne ide pre čitateľov v USA/ je vo východnej EU povinnosťou a prvou cestou k úspešnému predaju vozidla. Náš Cadilac by ste v EU predali len vtedy,ak by ste predtým upravili tachometer. Tým zvýšite cenu vozidla aj záujem o kúpu.
Európania kupujú vozidlo najlepšie do 160.000 km. Takéto klamanie,alebo podvod je dokonca legálne a zúčastňujú sa na ňom aj oficiálny predajcovia /mysleli asi bazáre/,ale aj súkromné osoby.
Za pomoci nášho kolegu-novinára sme sa preto vybrali do nemecka,kde sme kúpili v EU obľúbený model VW Passat s dieslovým motorom /Európania obľubujú tieto pohony a hlavne ich kupujú na dlhé trasy/ 2.0 TDI. Auto malo najazdených 520.000 km s r.v.2007 a slúžilo ako vozidlo letiskovej Taxi služby vo Frankfurte. V EU sú vozidlá Taxi prevažne biele. Auto sme kúpili za cenu 2700 EUR a skúsili sme ho predať. Tieto autá putujú do východnej EU a tam sme sa preto vydali aj my. Vybrali sme si Slovensko odkiaľ pochádza aj náš kolega. Pred prihlásením vozidla sme auto „upravili“,aby malo 148.000 km /inak stav vozidla bol dobrý,malo pravidelný servis a človek neznalý týchto vozidiel by rozdiel nenašiel-nemci autá vyrábať vedia/. Ako sme auto pristavili na zápis /mysleli asi KO/ auto pracovník zapísal so zníženou prejazdenou vzdialenosťou a od toho momentu auto v SR figurovalo pod týmto údajom.
Po tejto kontrole sme autu vrátili pôvodný stav km a pokúšali sa ho predať. Cenu sme uviedli 4000 EUR aby sme aj niečo zarobili Ani po troch mesiacoch sa nám auto nepodarilo predať a tak sme upravili hodnotu na 150.000 km a zvýšili sme cenu na 6000 EUR. Ešte v ten deň sme vozidlo úspešne predali . Nový majiteľ si dokonca auto aj preveril a podľa našej absolvovanej kontrole tieto údaje boli správne. Nakoniec sme nového majiteľa o našom pokuse informovali ,tachometer vrátili na pôvodný stav 520.000 km a peniaze mu vrátili. Auto si ale chcel nechať a tak nám len zaplatil 3300 EUR ako naše výdavky za kúpu a poplatky.
Naše prekvapenie a sklamanie nastalo po príchode do USA,keď nás náš kolega novinár informoval, že auto nový majiteľ predáva so stavom km 110.000 km a v cene 7500 EUR. Vozidlo sa predalo o 3 týždne od jeho ponuky a tak sme ďalej o aute nepátrali.
/krátené-preložil som len podstatu/-
Časopis vychádza v USA a tak vám aspoň z neho niečo preložím.
Stáčanie kilometrov /nasleduje dlhé vysvetlenie o čo vlastne ide pre čitateľov v USA/ je vo východnej EU povinnosťou a prvou cestou k úspešnému predaju vozidla. Náš Cadilac by ste v EU predali len vtedy,ak by ste predtým upravili tachometer. Tým zvýšite cenu vozidla aj záujem o kúpu.
Európania kupujú vozidlo najlepšie do 160.000 km. Takéto klamanie,alebo podvod je dokonca legálne a zúčastňujú sa na ňom aj oficiálny predajcovia /mysleli asi bazáre/,ale aj súkromné osoby.
Za pomoci nášho kolegu-novinára sme sa preto vybrali do nemecka,kde sme kúpili v EU obľúbený model VW Passat s dieslovým motorom /Európania obľubujú tieto pohony a hlavne ich kupujú na dlhé trasy/ 2.0 TDI. Auto malo najazdených 520.000 km s r.v.2007 a slúžilo ako vozidlo letiskovej Taxi služby vo Frankfurte. V EU sú vozidlá Taxi prevažne biele. Auto sme kúpili za cenu 2700 EUR a skúsili sme ho predať. Tieto autá putujú do východnej EU a tam sme sa preto vydali aj my. Vybrali sme si Slovensko odkiaľ pochádza aj náš kolega. Pred prihlásením vozidla sme auto „upravili“,aby malo 148.000 km /inak stav vozidla bol dobrý,malo pravidelný servis a človek neznalý týchto vozidiel by rozdiel nenašiel-nemci autá vyrábať vedia/. Ako sme auto pristavili na zápis /mysleli asi KO/ auto pracovník zapísal so zníženou prejazdenou vzdialenosťou a od toho momentu auto v SR figurovalo pod týmto údajom.
Po tejto kontrole sme autu vrátili pôvodný stav km a pokúšali sa ho predať. Cenu sme uviedli 4000 EUR aby sme aj niečo zarobili Ani po troch mesiacoch sa nám auto nepodarilo predať a tak sme upravili hodnotu na 150.000 km a zvýšili sme cenu na 6000 EUR. Ešte v ten deň sme vozidlo úspešne predali . Nový majiteľ si dokonca auto aj preveril a podľa našej absolvovanej kontrole tieto údaje boli správne. Nakoniec sme nového majiteľa o našom pokuse informovali ,tachometer vrátili na pôvodný stav 520.000 km a peniaze mu vrátili. Auto si ale chcel nechať a tak nám len zaplatil 3300 EUR ako naše výdavky za kúpu a poplatky.
Naše prekvapenie a sklamanie nastalo po príchode do USA,keď nás náš kolega novinár informoval, že auto nový majiteľ predáva so stavom km 110.000 km a v cene 7500 EUR. Vozidlo sa predalo o 3 týždne od jeho ponuky a tak sme ďalej o aute nepátrali.
/krátené-preložil som len podstatu/-