Stránka 1 z 1

Napětí - TACUMA SOHC

Napsal: stř zář 25, 2013 12:42
od sgt.Mike
Ahoj všichni,
stalo se mi toto:
tacuma 1,8 SOHC (babička 2001) s prakticky novou Vartou startovala/nestartovala, jako kdyby byla vybitá baterka. Inu, řekl jsem si, žena určitě někda nechala svítit světla, ok, dobil jsem a za půl roku zase. Baterka byla opět málo nabitá. Tak jsme měřil napětí, ale je jen 12,6 voltu při běžícím motoru a nabité baterce. Což je špatně. Podezírám regulátor napětí, který se dá splašit za 600Kč nový v Praze na Harfě. Ale je to opravdu on? A kde je? Na alternátoru? v servisním manuálu jsem to nenašel, je tam jen ve schématech.

Re: Napětí - TACUMA SOHC

Napsal: stř zář 25, 2013 12:47
od Vypravca
Dnu v alternatore.

Re: Napětí - TACUMA SOHC

Napsal: stř zář 25, 2013 16:36
od sgt.Mike
A dělá to špatné napětí on, nebo to může být ještě něco jiného?

Re: Napětí - TACUMA SOHC

Napsal: čtv zář 26, 2013 08:16
od Richard
může tam být ještě v háji diodovej můstek (alternátor dělá střídavej proud a diody ho usměrňujou) každopádně při běhu motoru bys měl mít na svorkách baterky tak 14,2 - 14,4 V

Re: Napětí - TACUMA SOHC

Napsal: čtv zář 26, 2013 08:18
od Richard
může tam být ještě v háji diodovej můstek (alternátor dělá střídavej proud a diody ho usměrňujou) každopádně při běhu motoru bys měl mít na svorkách baterky tak 14,2 - 14,4 V
Ten regulátor je někdy součástí mechanismu uhlíků na buzení kotvy