Stránka 1 z 1
klepání v motoru (ojnice?)
Napsal: čtv zář 05, 2013 21:14
od tatřík
Zdravím všechny,
jako obvykle se obracím s radou. Máme Nubiru 2.0 98 kW, 16V a z motoru se začalo před krátkým časem ozývat klepání, které ovšem rychle zesílilo. Ozývá se jakoby poslechově někde od hlavy válců a za jízdy jen v rozmezí otáček 2500 až 3200 a jen v momentě, kdy jde motor tzv. v nízké zátěži (takže třeba na 5ku jehu 90km/h a jen to tak šimrám) v ten okamžik to začne mlátit. Jakmile dám nohu z plynu nebo naopak dám plný plyn, klepání okamžitě zmizí. Na volnoběh se to projevuje nejčastěji když přidám a roztočím to tak na ty 3500 až 4000 a pak plyn pustím, zarachotí to. na volnoběžné otáčky to neklepe a studené to myslím zatím neklepe taky, ani za jízdy ani na volnoběh. Klepání se objeví vždy po zahřátí. Co to může být? Mám podezření na pístní čep ale nevím. Mazání nesvítí, jen po úplně studeném startu kontrolka zhasíná trochu pomaleji (tak 2-3 vteřiny).
Tušíte někdo, co by to mohlo být? Bude-li to něco na čepech nebo ojnici vyplatí se to opravovat?
Dík za každou radu.'
Josef
Re: klepání v motoru (ojnice?)
Napsal: pát zář 06, 2013 08:05
od ChevyEpica
A nemůže to byt třeba kryt vyfuku? Mě na Oplu rezonoval při určitých otáčkách, tak sem ho trosku přihnul a bylo ticho
Re: klepání v motoru (ojnice?)
Napsal: pát zář 06, 2013 08:28
od tatřík
To asi bohužel nebude. To je vyloženě klepání...
Re: klepání v motoru (ojnice?)
Napsal: pát zář 06, 2013 12:36
od Richard
to by chtělo, aby si to poslech třeba Palikx..... bohužel v podpisu nemáš uvedeno bydliště, tak nevím na koho tě nasměrovat..... pro tohle je bydliště nezbytné, nepojedeš z ostravy do Prahy a obráceně.... víš ?
Re: klepání v motoru (ojnice?)
Napsal: pát zář 06, 2013 13:04
od tatřík
Tak jsem doplnil bydliště. Děkuju za připomínku.
Bydlím v Heřmanově Městci, což je asi 10km od Chrudimi, přímo na silnici I/17 směr Pha. Z Ostravy do Phy určitě nepojedu.
Ale Někam se dosunout můžu. Je tedy pravda, že s tím teď radši vůbec nejezdím, protože se bojím, abych nenadělal ještě nějaké větší škody.
Re: klepání v motoru (ojnice?)
Napsal: sob zář 07, 2013 12:46
od Richard
Hmm tak to ti asi nepomůžu, tímhle směrem se skoro nepohybuju..... fakt to chce aby si to poslechl někdo kdo tomu rozumí, může to být ojniční ložisko, pístní čep, a nebo i nějaká ptákovina, takhle z popisu to člověk není schopen, ale dle mého soukromého názoru, pokud by to bylo ložisko ojnice nebo pístní čep mlátilo by to furt... takhle bych to spíš viděl na klepání ventilů a to znamená nejspíš hydroštely...... kdy jsi měnil olej? Nedals tam řidší olej? (záměna 10W 40 za 5W40 nebo 5W30) v tom by mohl být problém..... hodně lidí do nubir používalo 10W40 ale lepší je 5W40 ovšem přechod z 10W40 na 5W40 nemusí být úplně bezproblémový ten 5W rozpouští víc usazeniny a může ucpat nějaké mazací kanálky na vačce v hydroštelech atd.
Dle toho kolik máš najeto na oleji zkusil bych ho vyměnit, a kolik máš najeto celkem celkem (pokud přes 100k KM) bych zkusil dát třeba hustší olej např. pokud jsi používal 5W40 zkus tam dát 10W40, třeba to ztichne........
Já mám stejný motor a najeto asi 140 kkm a dávám 5W40 a nic mi neklepe a olej nemizí v podstatě od výměny do výměny nedolévám, ev. max tak 0,3 - 0,5 l za těch 15kkm
Re: klepání v motoru (ojnice?)
Napsal: sob zář 07, 2013 15:21
od tatřík
No, nebyl by problém zajet do Phy, ale spíš by šlo o víkendu. Shodou okolností se příští sobotu chystáme do Phy za kamarádkou manželky. Olej jsem vyměnil teď, protože mě to napadlo, že by to mohlo souviset, ale změna nenastala. Olej používám 10W-40, ale co v tom používal někdo předtím, netuším. My to koupili před dvěma lety. Na tachometru to mělo asi 140000, teď máme 164000. Taky si myslím, že pístní čep by mlátil pořád. A na ojniční ložisko to nevypadá, protože se mi zdá, že to buší nahoře. Ale nevím, může se to nést.
Ale s ohledem na to, že jsme teď během půl roku do toho narvali spoustu peněz, nerad bych to dával do šrotu....
Re: klepání v motoru (ojnice?)
Napsal: sob zář 07, 2013 15:46
od Richard
Zkus se domluvit s palixem, ale možná bude příští týden ve vřešťově na východeočeském srazu ......
Re: klepání v motoru (ojnice?)
Napsal: sob zář 07, 2013 20:42
od tatřík
Tak že bych se vydal do Vřešťova? Já zkusím Palixovi napsat a uvidíme...
Každopádně dík za rady.
Re: klepání v motoru (ojnice?)
Napsal: pon zář 09, 2013 10:21
od palikx
no
klepani z hlavy resp ze shora tezko rict.muze klepat pist ve valci nebo hydraulicke zdvihatko.ale podle toho kdy se to deje je asi volny pist.
pak me jeste napadlo jestli nejsou vysroubovane sroubky co drzi kryt v rozvodech ale to by asi neklepalo ale drhnulo porad.
ale asi bych to musel slyset a i tak stejne mozna na nic neprijdu bez rozebrani tezko.
pistni cep klepe porad
Re: klepání v motoru (ojnice?)
Napsal: pon zář 09, 2013 11:12
od tatřík
Ono se mi navíc zdá, že to klepání po té hlavě "pochoduje" tak nějak zleva doprava a zpátky?? A taky jsem si všiml, že při prvním ranním startu zhasne kontrolka mazání až po 2-3 sekundách, což dřív nedělalo. Je-li to zahřáté, zhasne kontrolka hned. Olej je přesně mezi ryskami, měnil jsem ho teď, jestli náhodou to klepání nepřestane, ale bohužel. Je tam Total quartz 7000 10W-40 i s novým filtrem. Klepe to jen při prohřátém motoru delší jízdou. Dnes jsem jel ráno schválně do práce, to je cca 11 km a vůbec to nezaklepalo, i když voda se samo ohřála. Co by obnášelo bližší ohledání, tedy njaké částečné rozebrání? Já bych k tobě bez problémů zajel a myslím, že by asi nebyl pro mě problém ti auto nechat jak bys potřeboval.
Re: klepání v motoru (ojnice?)
Napsal: stř zář 11, 2013 00:43
od palikx
no
blizssi ohledani me napada semdat vanu motoru a podivat se na klikovou hridel.jelikoz nektere vule se neprojevuji jen ze spodu.taky nekdy staci postupne odpojovat valce a taky se to treba projevi.
to ze zhasina olej pozdeji muze a nemusi byt znamka nejake vady.me to na felde delalo rok a po vymene asi 4 filtru to prestalo.
cas ale ted najednou nemam resp asi tak za 14 dni by to asi slo o vikendu.
jeste si napisem
Re: klepání v motoru (ojnice?)
Napsal: ned zář 15, 2013 22:04
od tatřík
Tak problém snad odstraněn. Byly to šály na klice. Klika naštěstí přežila, není poškrábaná ani zeslabená, oka v ojnicích také bez závady. Takže se to znovu uložilo a jezdí se. Zatím vše OK. Klepání zmizelo, motor je celkově o mnoho tišší než byl, zejména v těch otáčkách, které to točí, když se jede pohodová jízda na 5. rych. stupeň 90-100 km/hod. Stálo to 4.600,-- Kč v neznačkovém servise. cca 2.000,-- Kč materiál (šály, těsnění víka ventilů a olejové vany, těsnění výfuku, olej, filtr) zbytek práce. Pomordované šály mám doma, časem dodám foto pro výstrahu.
Nevím, jak se to stalo, ale napadá mě, že tomu asi někdo před námi nedal žádnou údržbu, protože když jsme to koupili, byl olejový filtr tak zrezlý, že těsně po dojezdu domů (Sukorady, okr. Mladá Boleslav - Heřmanův Městec cca 105 km) praskl a začal téct! Klika! My už jsme se potom starali. Olej každých 10 tis km i s filtrem pochopitelně, podle mne celkem citlivé zacházení. Motor je teď tišší, takže asi opravdu už to mohlo být chycené.
Takže děkuji všem, kdo mi věnovali nějaký čas a poradili. Dík
Re: klepání v motoru (ojnice?)
Napsal: ned zář 15, 2013 23:16
od palikx
hm skoda ze jsem to tusil
kazdopadne to mohlo byt tim ze nekdo nemenil olej a taky asi pricpanym olejovym sitkem -doufej ze ho vycistili a i ted bych zkontroloval tlak oleje.to ze klikovka neni poskozena by byl maly zazrak ale asi to neni tak hrozne.pokud to bude mazat tak to chvili vydrzi.