Stránka 1 z 3
Napsal: pát led 07, 2005 11:18
od jakub
Václav Brousek píše:
Daewoo Matíz SE r.v 1999
bez závad
průměrná spotř. za rok 2004 - 5,57 l/100 km
celkový náklad na ujetí 1 km - 2.14 Kč
to je zajimavy (bez ironie a uprimne), ze bych to sel taky spocitat, ale jak ja to vidim, tak z toho budu mit akorat depresi
Napsal: pát led 07, 2005 11:22
od Ondras
jakub píše:Václav Brousek píše:
celkový náklad na ujetí 1 km - 2.14 Kč
to je zajimavy (bez ironie a uprimne), ze bych to sel taky spocitat, ale jak ja to vidim, tak z toho budu mit akorat depresi
Otázka, co všechno Václav do ceny za km započítal, protože pořizovací cenu auta určitě ne. Při 200.000 Kč a najetých cca 50.000 km je jen toto 4Kč/km. Pokud budeme v debatě pokračovat, přešibuju to do nového threadu
Napsal: pát led 07, 2005 11:27
od jakub
Ondras píše:jakub píše:Václav Brousek píše:
celkový náklad na ujetí 1 km - 2.14 Kč
to je zajimavy (bez ironie a uprimne), ze bych to sel taky spocitat, ale jak ja to vidim, tak z toho budu mit akorat depresi
Otázka, co všechno Václav do ceny za km započítal, protože pořizovací cenu auta určitě ne. Při 200.000 Kč a najetých cca 50.000 km je jen toto 4Kč/km. Pokud budeme v debatě pokračovat, přešibuju to do nového threadu
tak sibuj, protoze mi to prijde zajimavy, vcelku nekontroverzni a vicemene neutralni tema (snad zadny flame
, takze proc se nepobavit, ja to tedka taky pocitam a taky jsem narazil na trosku problem s metodikou - jestli zapocitat takove veci jako porizovaci cena (vcetne radia, alarmu, dalsiho zabezpeceni) nebo pouze opravy, udrzbu a provozni zalezitosti.
V pripade prvnim to vidim na diametralne jine castky, navic ale tezko soudit, protoze napr. ty fixni naklady (pc a spol) bychom museli rozpocitat na nejakou dohodnutou dobu (sest let?) , eh mozna spis na kilometry (200tkm?)...
Napsal: pát led 07, 2005 12:18
od mrk
moje naklady na km za rok 2004 jemne prekrocili sumu 4Sk/km.
Napsal: pát led 07, 2005 12:23
od Ondras
Já bych zvolil metodu 2 částek: Fixní a variabilní. Ve Fixní by bylo pořízení auta, veškerého příslušenství a mimořádný servis (obvykle nezpůsobený optřebením ujetím určitého počtu km, např. havárie apod.) a pojistky. Variabilní částka obsahuje náklady na palivo, provozní kapaliny, pravidelný servis a díly měněné opotřebením. Pro porovnání mezi sebou bych volil metodu rozpuštění Fixní části na 105.000 km (7 let po 15kkm, takže třeba pojistky je potřeba spočítat na 7 let). Bude to sice jen odhad, ale spočtený stejnou metodou a budeme mít srovnání. Bojím se, že dojdem k nepěkným částkám
. Inu jdu se probrat svými záznamy a počítat...
Napsal: pát led 07, 2005 15:01
od jakub
Ondras píše:Já bych zvolil metodu 2 částek: Fixní a variabilní.
mno, koukam na to a v pripade prepocitani variabilni castky na kilometr mi vyjde zhruba 3,54 kc/km
variabilni = pojistka, benzin (28,5/litr), naplne, pneu letni/zimni (vydrzi mi 3 roky), opravy a udrzba (beru jen ty castky, ktere byly nutne)
pri prepocitani celkove castky (fc+vc) castky mi vyjde 6,08
celkem = var + porizovaci cena auta, radio, alarm, zabezpeceni ...
kdyz k tomu pripoctu custom upravy - disky, vyfuk, filtr, skla, ..., vychazi na dobu 7mi let castka 7,71 kc/km
prvni castka se vlastne nemeni, druhe dve klesaji tim vice, cim delsi je doba, na kterou se udaj prepocita, osobne myslim, ze stejne asi budem pomerovat spis tu variabilni castku
kazdopadne, jak jsem cekal - je to krize
spotreba stareho mateze - 8,32 - napric sezonami
spotreba novyho - 8,43 (vicemene 3 mesice tepla, 4 mesice chlad)
uz si asi budu muset priznat, ze to je moji nesikovnosti jezdit usporne
Napsal: pát led 07, 2005 15:08
od Ondras
jakub píše:
spotreba novyho - 8,43 (vicemene 3 mesice tepla, 4 mesice chlad)
uz si asi budu muset priznat, ze to je moji nesikovnosti jezdit usporne
Zatím zajíždíš, to klesne...
Napsal: pát led 07, 2005 15:13
od jakub
Ondras píše:jakub píše:
spotreba novyho - 8,43 (vicemene 3 mesice tepla, 4 mesice chlad)
uz si asi budu muset priznat, ze to je moji nesikovnosti jezdit usporne
Zatím zajíždíš, to klesne...
mno budu se tim jeste rok utesovat a pak se s tim budu muset stejne smirit
Napsal: pát led 07, 2005 18:04
od Krtek
Pánové, celý jsem to zatim nedočet ale podrobnou statistiku si vedu od začátku mojí Nubiry. Se všema pojistkama, servisem, palivem a všim kolem (myčka, žárovky atd atd) mně vychází mejch prvních 35ti km na 17,95 Kč/ km !!! Radši to nepočítejte. Začátek byl na asi 200 Kč/ km
Napsal: pát led 07, 2005 20:01
od jakub
Krtek píše:Pánové, celý jsem to zatim nedočet ale podrobnou statistiku si vedu od začátku mojí Nubiry. Se všema pojistkama, servisem, palivem a všim kolem (myčka, žárovky atd atd) mně vychází mejch prvních 35ti km na 17,95 Kč/ km !!! Radši to nepočítejte. Začátek byl na asi 200 Kč/ km
to je prave duvod, proc musis trosku rozlisovat mezi naklady, ktere se nespotrebuji (vice/mene) - pocatecni cena auta, technicka zhodnoceni - napr. alu disky mas vicemene po celou zivotnost auta, stresni okno taktez, alarm, zamykani radici paky, ... cili todle je potreba rozpocitat na nejakou dohodnutou dobu (my jsme se dohodli na dobe 7let/15tkm rok)
pojistka uz je neco jineho, ta se da rozpocitat na rok i km (navic muzes jeji vysi ovlivnovat)
cili spocitej jak pises - mycka, zarovky, baterka, filtry, udrzba, naplne, benzin, ... a imho se dostanes na max 10kc/km
coz je cislo, ktere muzeme bez obav pouzit pro srovnani napric typem a znackou auta
obecne to lze srovnavat i v pripade, kdy se zapocita opravdu vsechno, ale obavam se, ze bychom museli nastavit trosku striktnejsi metodiku ...
Napsal: pát led 07, 2005 22:26
od shaman
No Vy jste teoretici
Jo ja jsem si spocital 2kc/km za benzin a zbytek resim narazove, jinak bych se z toho musel zblaznit
Ale castky jsou to zajimave ...
Napsal: sob led 08, 2005 09:20
od V.Brousek
Nečekal jsem takovou debatu na mé uveřejnění mých nákladů.Opravdu v tom nejsou náklady na pořízení auta (235000Kč).To jsou již mrtvé peníze.Do nákladů za rok 2004 jsem započítal částku za projetý benzín,náhradní díly,povinné ručení,havarijní pojistku.Jiné náklady jsem neměl.Kdybych myl auto v myčce,měl opravy v servisu,také bych to připočítal k nákladům na provoz,ale takové položky jsem v roce 2004 neměl.Ale jinak je to jenom hra s čísly.
Hezký sobotní den všem,jedu makat na zahrádku,u nás svítí od rána sluníčko.
Napsal: sob led 08, 2005 10:51
od Krtek
Já to beru jako souhrn všeho co do auta přije. Vloni jsem kupoval ALU disky + 6 pneu, sbnad mam další 2 roky pokoj. Budu jezdit a cena se snižovat. Až budu auto prodávat tak jasně odečtu cenu za kolik jsem ho prodal a zase se to sníží. Ale jinak myslim že musim počítat úplně všechno protože bych ty peníze jinak neutratil. A nepočítat cenu auta ? Z toho práve plynou ty úsporný TDička. Kdo má měnší nákllady: ten co koupí novou koktávku a jezdí za 5L nafty, nebo ten co koupí ojetou ameriíku se spotřebou 15L ale stojí ho ta amerika 120t ? Já myslim že ten amerikánec.
Napsal: sob led 08, 2005 12:22
od jakub
Krtek píše:Já to beru jako souhrn všeho co do auta přije. Vloni jsem kupoval ALU disky + 6 pneu, sbnad mam další 2 roky pokoj. Budu jezdit a cena se snižovat. Až budu auto prodávat tak jasně odečtu cenu za kolik jsem ho prodal a zase se to sníží. Ale jinak myslim že musim počítat úplně všechno protože bych ty peníze jinak neutratil. A nepočítat cenu auta ? Z toho práve plynou ty úsporný TDička.
ne, neni problem zapocitat cenu auta, ale potom to musis rozpocitat na nejakou rozumnou dobu (klidne jenom ctyri roky, vsichni to prepocitame na ctyri roky a dojdeme ke srovnatelnym vysledkum, ale nemuzes srovnavat castku rozpocitanou na sedm let, s castkou rozpocitanou na dva roky. To srovnavas hrusky s jabkama. Jinak jak jsem psal, technicka zhodnoceni (kola, stresni okno, radio, zabezpeceni auta) a i samotnou cenu auta platis jen jednou (nebudem resit pripady, kdy rok, co rok, vymenis radio, kola, stresni okno a zabezpeceni
...
Napsal: sob led 08, 2005 13:09
od Krtek
Téma je náklady na km a ne náklady na rok. Jinak 100% souhlas. Prostě nový auto je drahý jako kráva a časem to klesá. Jinak mně napadá zajímavá myšlenka o taxikářích (zlodějích): mně stojí 1 km 17,50 Kč se všim všudy (palivo, koupě novýho auta, servis, doplńky atd atd). No a txikář si řekne pokaždý maximální sazbu (myslim) 30-35Kč/km ! Né že bych jim nepřál vyděálvet. Ale počítam že po 100tis km budu mít náklady kolem 10 kč/km takže zbytek je zisk za práci taxikáře. A kolik toho za den nebo hodinu ujede ? Když bude dobrej provoz (neberu centrum Prahy) tak nejni problém najezdit za hodinu 50-80 km po městě. Takže zisk je nějakejch 1000 Kč/h po odečtení nákladů na auto !!!! Jasně že můžou nadávat že furt stojej a že jich je moc. To je fakt. Taxíků by stačila polivina a kdyby snížili cenu na nějakou rozumnou (20-25 kč/km) tak bych je začal považovat za opracující lidi a ne zloděje. V létě jsem chtěl z letiště v Ruzin na Anděla a chtěli za to 600 Kč nebo až do Příbrami za 2000 Kč ! Na Anděla je to 15 minut autem, do Příbrami necelou hodinu. Za ty prachy bych jim ujel obě cesty 8x.