Spečený katalysator + vše s tím spojené
Napsal: pon čer 03, 2013 16:19
Zdravím, jsem automechanik a druhým povoláním také DJ (po staru discjockey), tudíž jsem v pátek jel zahrát v rámci naší stodolní tour na open air energy festival do Slovenské Nitry. Nicméně nedojel jsem a musel jsem být do Nitry nakonec cca 30km tažen na laně.
Informace o autu:
AVEO r.v. 2008, sedan, 1.2 (1150ccm), 53kW, nájezd cca 96 tisíc km
I když mi je "pouze" 21 let, na vyblbnutí mám BMW, takže AVEO mám na bežné lítání po městě, krom parkovacího asistenta je auto kompletně tak, jak sjelo z výrobní linky.
Přestavěno na LPG v Žabni (reference dobré)
- Použitý Multi-Injection (4-bodový) Italský systém Landirenzo
- Při vyčerpání paliva automaticky přepína na benzín
- Přechod na alternativní palivo řízen teplotou motoru, možnost nouzového startu na benzin
Svíčky NGK se stříbrnou elektrodou a odtrhem 0.6mm, jednobodové, kvůli vetší teploty jiskry
Smutný příběh:
Za jízdy auto postupně ztratilo výkon na LPG, to už jsem byl za Čadcou, tudíž jsem to neřešil a přepl na benzín, nacož elektronika zareagovala a motor ožil. Po ujetí dalších zhruba 20-ti km auto začalo ztrácet i na benzín, jenomže to už jsem si to hrčel po dálnici. Nechtěl jsem na dálnici stát, řekl jsem si tedy že s ní sjedu, zastavím a podívám se, co by se mohlo dít, ale k tomu už jsem se nedostal.
Pokoukl jsem po ovladači LPG, byl úplně bez proudu (přitom měl svítit červeně), v zápětí začala blikat na přístrojovce diagnostika motoru a mi došlo, že je zle. Za pár okamžiků už to přišlo:
Auto samo od sebe zhaslo hlavní světlomety (parkovačky ale zůstaly svítit) - okamžitě jsem zastavil v odstavném pruhu a v tu chvíli jsem zjistil, motor taky sám chcípl.
Cítil jsem smrad v kabině, hned sem vytahoval z kufru hasičák a otevřel kapotu, tam mě čekalo nepříjemné zjištění:
Katalysator byl rozřhavený do oranžova, hlavně ve spodní části, zapalovací modul taky nějak utrpěl újmu - na levé cívce z boku vypoukl a praskl plastový obal...
Světla nesvítí stále, v autě je půl nádrže benzínu, ale budík ukazuje úplnou nulu, kontrolka diagnostiky motoru nesvítí, auto ani neškytne, LPG stále bez šťávy, pojistky OK, žádné kabely nebyly žárem zasaženy tak, aby se roztavila izolace.
Teď k řešení. Co vím, tak katalysator i když je průchozi (třeba z části) půjde vyměnit za univerzální od BOSALu pro benzinové motory s účinností do 3000ccm, zapalovací modul taky vyměnit - originál FEBI.
Co nevím:
Dá se na chevy sehnat USB diagnostika jako na "fau-vé" ? na VW koncern mám OBDII-USB jak vag1 tak i hex-can kkl kabely, ale to mi je tady naprd
To by mi pomohlo při hledání příčiny závady, mohlo to zavinit LPG, ale auto první opravím pro provoz na benzin, pak s ním v rámci záruky pojedu do Žabně na diagnostiku a kontrolu LPG systému.
Mohlo se to taky stát díky ukapávání vstřikovače-ů, když natlakuju vstřikovací kaskádu tak to zjistím (benzín by ve válcích nehořel, ale v katu ano...)
Stejně ale bude důležité se podívat na paměť závat, vymazat je a hlavně resetovat jednotku (samo zhaslo světla, samo chcíplo, LPG off, i když to ovšem může být způsobenou vadou v elektroinstalaci vozu, ale to bych zkoumal až při neůspěchu)
Dále bez diagnostiky nevím, zda bude potřeba vyměnit lambdu-y, je to euro trojka, takže má dvě, ta před katem stojí 2700, ta za ním 3800, což není málo
Jaké jsou teda vaše názory, neodsoudíte mě s uni katalysatorem? Co si myslíte o labdách? Tušíte někdo příčinu celého incidentu? Jak je to s tou diagnostikou, nebo je někdo s diagnostikou v Ostravě nebo okolí?
Bydliště Ostrava, ale auto je odtaženo v Polance nad Odrou (část Ostravy, mám tam dílnu)
Děkuji za odpovědi
Informace o autu:
AVEO r.v. 2008, sedan, 1.2 (1150ccm), 53kW, nájezd cca 96 tisíc km
I když mi je "pouze" 21 let, na vyblbnutí mám BMW, takže AVEO mám na bežné lítání po městě, krom parkovacího asistenta je auto kompletně tak, jak sjelo z výrobní linky.
Přestavěno na LPG v Žabni (reference dobré)
- Použitý Multi-Injection (4-bodový) Italský systém Landirenzo
- Při vyčerpání paliva automaticky přepína na benzín
- Přechod na alternativní palivo řízen teplotou motoru, možnost nouzového startu na benzin
Svíčky NGK se stříbrnou elektrodou a odtrhem 0.6mm, jednobodové, kvůli vetší teploty jiskry
Smutný příběh:
Za jízdy auto postupně ztratilo výkon na LPG, to už jsem byl za Čadcou, tudíž jsem to neřešil a přepl na benzín, nacož elektronika zareagovala a motor ožil. Po ujetí dalších zhruba 20-ti km auto začalo ztrácet i na benzín, jenomže to už jsem si to hrčel po dálnici. Nechtěl jsem na dálnici stát, řekl jsem si tedy že s ní sjedu, zastavím a podívám se, co by se mohlo dít, ale k tomu už jsem se nedostal.
Pokoukl jsem po ovladači LPG, byl úplně bez proudu (přitom měl svítit červeně), v zápětí začala blikat na přístrojovce diagnostika motoru a mi došlo, že je zle. Za pár okamžiků už to přišlo:
Auto samo od sebe zhaslo hlavní světlomety (parkovačky ale zůstaly svítit) - okamžitě jsem zastavil v odstavném pruhu a v tu chvíli jsem zjistil, motor taky sám chcípl.
Cítil jsem smrad v kabině, hned sem vytahoval z kufru hasičák a otevřel kapotu, tam mě čekalo nepříjemné zjištění:
Katalysator byl rozřhavený do oranžova, hlavně ve spodní části, zapalovací modul taky nějak utrpěl újmu - na levé cívce z boku vypoukl a praskl plastový obal...
Světla nesvítí stále, v autě je půl nádrže benzínu, ale budík ukazuje úplnou nulu, kontrolka diagnostiky motoru nesvítí, auto ani neškytne, LPG stále bez šťávy, pojistky OK, žádné kabely nebyly žárem zasaženy tak, aby se roztavila izolace.
Teď k řešení. Co vím, tak katalysator i když je průchozi (třeba z části) půjde vyměnit za univerzální od BOSALu pro benzinové motory s účinností do 3000ccm, zapalovací modul taky vyměnit - originál FEBI.
Co nevím:
Dá se na chevy sehnat USB diagnostika jako na "fau-vé" ? na VW koncern mám OBDII-USB jak vag1 tak i hex-can kkl kabely, ale to mi je tady naprd
To by mi pomohlo při hledání příčiny závady, mohlo to zavinit LPG, ale auto první opravím pro provoz na benzin, pak s ním v rámci záruky pojedu do Žabně na diagnostiku a kontrolu LPG systému.
Mohlo se to taky stát díky ukapávání vstřikovače-ů, když natlakuju vstřikovací kaskádu tak to zjistím (benzín by ve válcích nehořel, ale v katu ano...)
Stejně ale bude důležité se podívat na paměť závat, vymazat je a hlavně resetovat jednotku (samo zhaslo světla, samo chcíplo, LPG off, i když to ovšem může být způsobenou vadou v elektroinstalaci vozu, ale to bych zkoumal až při neůspěchu)
Dále bez diagnostiky nevím, zda bude potřeba vyměnit lambdu-y, je to euro trojka, takže má dvě, ta před katem stojí 2700, ta za ním 3800, což není málo
Jaké jsou teda vaše názory, neodsoudíte mě s uni katalysatorem? Co si myslíte o labdách? Tušíte někdo příčinu celého incidentu? Jak je to s tou diagnostikou, nebo je někdo s diagnostikou v Ostravě nebo okolí?
Bydliště Ostrava, ale auto je odtaženo v Polance nad Odrou (část Ostravy, mám tam dílnu)
Děkuji za odpovědi