oprava hadičky zadního ostřikovače
Napsal: pon dub 08, 2013 22:47
Kalos 1,2 HB. Přestal stříkat zadní ostřikovač (motor vrčel) a ze zadního nárazníku vytékala ostřikovací kapalina. Studoval jsem jsem schémata a manuály. Je tam jen výměna přední hadičky. teď už vím proč. Ti osli korejci to dali do svazku s káblama a samostatně to nejde vyměnit. bylo to zlomený v místě jak jde svazek z auta do 5.tých dveří. Vysunul jsem manžetu z rámu dveří a z karoserie. Opatrně odmotal svazek a hadičku v místě prasknutí spojil trubičkou. Zamotal izolačkou a dal dohromady. Vydrželo to dva měsíce. Pak to prasklo znova vedle. Dneska jsem to znova rozdělal. 10 let tvrdá hadička praskla jak bakelit. Sundal jsem tapecírunk na zadních dveřích a snažil jsem se prostrčit hadičku rámem dveří. Nešlo to ani z jedné strany.Na rámu je gumový doraz na dveře. Tak jsem ho vyndal a strčil hadičku jedním koncem nahoru do rámu a čápovkama ji vytáhl z otvoru pro kabeláža prostrčil manžetou. Druhým koncem jsem ji strčil do dveří. Svazek jsem opatrně povytáhl z karoserie a napojil hadičku na původní . Spoj jsem strčil zpátky do karoserie. kabeláž jsem omotal a hadičku nechal vedle samostatně. Bacha na chyták. Původní hadička je obalená molitanem v místě mezi výztuhou a tapecírunkem a tam se skrývá zpětný ventilek Vůbec není vidět , našel jsem ho náhodou.Při stahovaní hadičky z něho vyskočilo pérko a malinkatá kulička. Je to lepší uříznout a rozdělávat někde kde se pérko a kulička neztratí. Zpětný ventilek jsem dal na hadičku (pozor na směr průtoku). Smontoval jsem to do kupy. Funguje to. Jestli to zase praskne tak nevím kudy potáhnu novou hadičku přes celý auto.