Stránka 1 z 1

Kotúče 30tkm

Napsal: pon dub 01, 2013 18:22
od romanbb
chcem sa spytat ci mal niekto problem s kotucmi. Zadne mam pekne hladke ale na prednych som si dnes vsimol ze maju drazky a su zvlnene mierne ... proste vyjazdene. Je to vobec normalne ? Jazdim 80 % okresky a 20 % mesto. Dajte sem nejaku radu co im tam mam vynadat :)

Re: Kotúče 30tkm

Napsal: pon dub 01, 2013 20:30
od Richard
tobě se při brzdění klepe volant ? nebo drnčí auto? když se klepe volant při brzdění cca nad 100km /h jsou zvlněné kotouče vpředu, jestli ti drnčí auto tak to jsou zadní.... ;-) jestli jsou tam jakoby drážky ty vznikaj od destiček, kotouč obvykle není úplně hladký.... Nejlíp zvlníš kotouč když třeba před křižovatkou prudce zabrzdíš a necháš po dobu červený noh na brzdě, celej kotouč chladne rychle akorát pod deskama ne.... tak bacha na to

Re: Kotúče 30tkm

Napsal: pon dub 01, 2013 21:05
od romanbb
noo neklepe sa mi volant ani nic nedrnci vsetko ide potichu, akurat dneska mi hovoril kamarat ked sme stali pri aute ze vzadu mam hladke kotuce a vpredu mam drazky a pozeral som to aj ja tak som na pochybach ci to take ma byt alebo co ...

Re: Kotúče 30tkm

Napsal: pon dub 01, 2013 21:11
od JRD McLAREN
zachovaj paniku... je to normalne..

Re: Kotúče 30tkm

Napsal: pon dub 01, 2013 21:12
od Serpico
drážky na kotoučích jsou způsobené nečistotou a to brusnou, která se dostane mezi destičky a kotouč při brzdění, je to běžné

Re: Kotúče 30tkm

Napsal: pon dub 01, 2013 21:18
od romanbb
diky chlapci :) som ako baba ked co ma kramy ked sa jedna o moje auto :D

Re: Kotúče 30tkm

Napsal: pon říj 19, 2015 11:22
od hama4tux
Nic si z toho nedělej, já jsem kotouče při 60 000 měnil, Teda měnil jsem obložení, ale ty kotouče byli v takovém stavu, že jsem je vyměnil rovnou taky.

Re: Kotúče 30tkm

Napsal: pon říj 19, 2015 20:26
od prcek1
hama4tux píše:Nic si z toho nedělej, já jsem kotouče při 60 000 měnil, Teda měnil jsem obložení, ale ty kotouče byli v takovém stavu, že jsem je vyměnil rovnou taky.
Kdo vlastně dělá prvovýrobu pro Chevrolet? Příjde mi že nic moc nejsou. Já měnil originál kotouče na Tacumě po 65 tisících. Kopaly až hrůza. S druhou sadou jezdím už 110 tisíc km a jsou v pohodě.

Re: Kotúče 30tkm

Napsal: pon říj 19, 2015 21:58
od JRD McLAREN
prvovyroba je pravdepodobne VALEO a LUCAS (korea), v pripade "polska" je to DELPHI..
pride ti ze zivotnost kotuca 65tkm je malo ..??

"nechladene kotuce" su na hranici zivotnosti pri cca 35-40tkm
chladene "vdaka" vacsieho mnozstva materialu maju odhadovanu zivotnost do 60tkm.

..a to ze ti zacne "triast kotuc" a "kopat pedal" nieje vinou samotneho kotuca... (ale medzikusu)

Re: Kotúče 30tkm

Napsal: úte říj 20, 2015 08:08
od prcek1
JRD McLAREN píše:prvovyroba je pravdepodobne VALEO a LUCAS (korea), v pripade "polska" je to DELPHI..
pride ti ze zivotnost kotuca 65tkm je malo ..??

"nechladene kotuce" su na hranici zivotnosti pri cca 35-40tkm
chladene "vdaka" vacsieho mnozstva materialu maju odhadovanu zivotnost do 60tkm.

..a to ze ti zacne "triast kotuc" a "kopat pedal" nieje vinou samotneho kotuca... (ale medzikusu)
Podle zkušeností co jsem měl s jinými auty mi to příjde dost málo. To i nechlazenýma kotoučema na starým Opelu Astra jsem po koupi najezdil 50 tisíc a to vůbec nevím kdy a pokud vůbec je měnil předchozí majitel. S chlazenýma na Citroenu Xantii přes 100 tisíc...

Re: Kotúče 30tkm

Napsal: úte říj 20, 2015 09:00
od JRD McLAREN
no..
a dalsiu vec ktoru treba zohladnit, ze priemer kotuca a vaha (vykon) vozu, styl jazdy
(tvrdenie ze "stale jazdim rovnako" je irelevante, pretoze kazdy vodic ktory presadne do ine vozu, snim zakonite jazdi "trochu" inac)

aj ked si mal na Xantii kotuce 100tkm, to neznamena ze este boli "dobre", ze uz neboli opotrebene pod ich minimalnu hrubku..

toto je vec co sa neda generalizovat...
ujkovi som musel vymenit aj dosticky aj kotuce po necelych 38tkm,
pretoze ich po jazde cez donovaly spalil ...
na dostickach uz bolo malo materialu, ktory sa proste po prehriati vysypal..
a nechladeny kotuc po prehriati tiez vzal za svoje...

Re: Kotúče 30tkm

Napsal: úte říj 20, 2015 12:58
od Serpico
...no vono rozlišujeme ještě destičky i kotouče podle použití, tedy například racing jsou odolnější ale vyžadují jiné destičky a neberu v potaz karbonové kotouče a to hlavní je styl jízdy. Ale to jsou pro JRD McLaren známé věci.

Mějte se fajn.