Stránka 1 z 2

sjíždění předních pneu

Napsal: čtv pro 23, 2004 03:52
od MatizVlastik
Proč se sjíždí přední kola z venkovní strany,co jsem se dival je to u všech vozu Matiz, poradí někdo?Podle servisu je to v pořádku

Napsal: čtv pro 23, 2004 06:35
od V.Brousek
nesouhlasím s tebou.U mého Matíze se sjiždí všechny pneu stejnoměrně po celé ploše a samozřejmě přední více.Po 15000 km přehazuji mezi sebou na stejné straně vozu.

Napsal: čtv pro 23, 2004 07:32
od Tomáš
Když jsi se díval u všech , tak na mého jsi teda zapomněl. NESJÍŽDÍ!!!!!
Ale pro informaci, když se jen TOBĚ!!! sjíždějí zvenku, tak máš buď velkou sbíhavost a nech si udělat komplet kontrolu geometrie , nebo jezdíš jako p.... (to užitečné domácí zvíře) a sjíždí se ti to stylem jízdy.

Napsal: pon led 03, 2005 21:45
od Robert
Václav Brousek píše:... Po 15000 km přehazuji mezi sebou na stejné straně vozu.
ŠPATNĚ !!! :o :o :o

Pokud se kola prohazuji, tak vzdy do krize, tudiz LP za PZ a PP za LZ.

Na stejne strane je to doslova NESMYSL !!! Kola se budou sjizdet porad jen z te jedne strany !!!

Ac necekane, tak vzdy narazite na to, ze z jedne strany se to sjizdi vic, ale to nemusi zalezet na geometrii, ale na nahusteni gum, zatizeni atd atd atd...

Napsal: úte led 04, 2005 06:35
od V.Brousek
Robert píše:
Václav Brousek píše:... Po 15000 km přehazuji mezi sebou na stejné straně vozu.
ŠPATNĚ !!! :o :o :o

Pokud se kola prohazuji, tak vzdy do krize, tudiz LP za PZ a PP za LZ.

Na stejne strane je to doslova NESMYSL !!! Kola se budou sjizdet porad jen z te jedne strany !!!

Ac necekane, tak vzdy narazite na to, ze z jedne strany se to sjizdi vic, ale to nemusi zalezet na geometrii, ale na nahusteni gum, zatizeni atd atd atd...
No tak,jaký nesmysl.Čti pořádně můj příspěvek,píši jasně že se mi sjíždí pneu stejně po celé ploše.

Re: sjíždění předních pneu

Napsal: úte led 04, 2005 06:38
od jakub
MatizVlastik píše:Proč se sjíždí přední kola z venkovní strany,co jsem se dival je to u všech vozu Matiz, poradí někdo?Podle servisu je to v pořádku
prosimte vlasto, priste to chce zkontrolovat vic jak dva matezy u vas na vesnici - kazdopadne duvod je budto spatne nahusteny, prase-styl jizdy a v neposledni rade muze byt na vine geometrie ...

Napsal: úte led 04, 2005 07:30
od Tomáš
Roberte , špatně , ale pro tebe , Václav má pravdu . Dnes už se kola křížem nepřehazují!!!! Některé gumy jsou směrové , u zimních většina a letní taky některé. Asi jsi si nedostatečně prostudoval servisní knížku ( tu malou co je k autu od prodejce) je to tam!!!!!

Napsal: úte led 04, 2005 12:31
od V.Brousek
Tomáš píše:Roberte , špatně , ale pro tebe , Václav má pravdu . Dnes už se kola křížem nepřehazují!!!! Některé gumy jsou směrové , u zimních většina a letní taky některé. Asi jsi si nedostatečně prostudoval servisní knížku ( tu malou co je k autu od prodejce) je to tam!!!!!
Tomáši,děkuji ti,ale tuto informaci jsem považoval za samozřejmost.

Napsal: úte led 04, 2005 14:37
od jakub
Václav Brousek píše:
Tomáš píše:Roberte , špatně , ale pro tebe , Václav má pravdu . Dnes už se kola křížem nepřehazují!!!! Některé gumy jsou směrové , u zimních většina a letní taky některé. Asi jsi si nedostatečně prostudoval servisní knížku ( tu malou co je k autu od prodejce) je to tam!!!!!
Tomáši,děkuji ti,ale tuto informaci jsem považoval za samozřejmost.
spatne oba dva - smerovost nijak nehraje roli, zda prohazujete krizem ci nikoliv (ja prohazuji nekrizem), problem by byla asymetrie :P

Napsal: úte led 04, 2005 14:42
od Tomáš
Teda promiň , ale základní chyba!!!!! Přece nemůžeš dát směrové kolo z levé strany na pravou !! Jo něco jiného by bylo , kdyby jsi je otáčel na ráfku , ale nechápu proč?? Když se nesjíždějí není co řešit a ať si to každý otáčí jak chce..... :?:

Napsal: úte led 04, 2005 15:10
od V.Brousek
Jakube,nechci s tebou polemizovat,ale s tvým názorem nemohu souhlasit.Nevím co je to za termín směrovost kol,ale pokud přehodíš kola z levé strany na pravou,otáčí se opačně.Jaký to má vliv na pneu,nevím,ale pokud se sjíždí pneu stejně vpředu i vzadu(po celé ploše),tak je přehodím pouze mezi sebou na jedné straně,protože se náhonová kola sjíždí rychleji a zachovám směr otáčení kola.
Někde jsem dokonce četl,že přehazování kol do kříže se nemá provádět,a pokud se sjíždí některá strana,tak pouze otočit na ráfku a zachovat původní směr otáčení.Toť vše.
U kol kde je nutno zachovat směr otáčení,je to uvedeno v označení pneu po straně pneu šipkou.

Napsal: úte led 04, 2005 16:41
od Robert
Václav Brousek píše:Jakube,nechci s tebou polemizovat,ale s tvým názorem nemohu souhlasit.Nevím co je to za termín směrovost kol,ale pokud přehodíš kola z levé strany na pravou,otáčí se opačně.Jaký to má vliv na pneu,nevím,ale pokud se sjíždí pneu stejně vpředu i vzadu(po celé ploše),tak je přehodím pouze mezi sebou na jedné straně,protože se náhonová kola sjíždí rychleji a zachovám směr otáčení kola.
Někde jsem dokonce četl,že přehazování kol do kříže se nemá provádět,a pokud se sjíždí některá strana,tak pouze otočit na ráfku a zachovat původní směr otáčení.Toť vše.
U kol kde je nutno zachovat směr otáčení,je to uvedeno v označení pneu po straně pneu šipkou.
Co je to za kravinu otacet kolo na rafku, to jako podle vas se to bude tocit jinak, bo co????

Jinak, ten, kdo mi psal, ze si mam precist malou knizku, tak kdyz uz jsme u toho, TAK TAM JE JASNE NAPSANO, ZE SE MAJI KOLA PROHAZOVAT DO KRIZE !!! Takze :!: :!: :!:

Napsal: úte led 04, 2005 16:56
od pekrtek
Pravdou je, že by si neměl měnit smysl otáčení pneu, takže je prohazuj v ose a ne křížem. Pokud je budeš prohazovat křížem, rychleji se ojedou. Neřežeš tak trochu zatáčky?

Napsal: úte led 04, 2005 17:00
od Ondras
Já bych v tom vědu neviděl. Jakékoli gumy se prohazují předek <-> zadek. Pokud nemají směrový dezén, tak je možné je přehodit levé <-> pravá. A je to.

Napsal: úte led 04, 2005 20:14
od V.Brousek
Robert píše:
Václav Brousek píše:Jakube,nechci s tebou polemizovat,ale s tvým názorem nemohu souhlasit.Nevím co je to za termín směrovost kol,ale pokud přehodíš kola z levé strany na pravou,otáčí se opačně.Jaký to má vliv na pneu,nevím,ale pokud se sjíždí pneu stejně vpředu i vzadu(po celé ploše),tak je přehodím pouze mezi sebou na jedné straně,protože se náhonová kola sjíždí rychleji a zachovám směr otáčení kola.
Někde jsem dokonce četl,že přehazování kol do kříže se nemá provádět,a pokud se sjíždí některá strana,tak pouze otočit na ráfku a zachovat původní směr otáčení.Toť vše.
U kol kde je nutno zachovat směr otáčení,je to uvedeno v označení pneu po straně pneu šipkou.
Co je to za kravinu otacet kolo na rafku, to jako podle vas se to bude tocit jinak, bo co????
Roberte,ještě jednou a pomalu.Čti pozorně příspěvky a dopátráš se pravdy!!! :D


Jinak, ten, kdo mi psal, ze si mam precist malou knizku, tak kdyz uz jsme u toho, TAK TAM JE JASNE NAPSANO, ZE SE MAJI KOLA PROHAZOVAT DO KRIZE !!! Takze :!: :!: :!: