Chevrolet Aveo -sedan- 1.2/63kW LT "Borocay Blue"
Napsal: úte bře 05, 2013 20:03
Vyrobené v r.2011,kúpené 2012
Recenzia:
Ahojte!
Som čerstvým majiteľom nového typu vozidla CHEVROLET AVEO - sedan,
benzín 63 kW-1.2 /eco motor GM/. Auto mám asi týždeň a najazdených cca. 500 km, tak extra jazdnú a motorovú recenziu napísať neviem, skôr som sa toto rozhodol napísať pre tých, ktorí o lúpe nového auta uvažujú,lebo aj mne chýbal taký "normálny" názor, lebo na nete auto testujú väčšinou len novinári.
Pri kúpe bola pre mňa rozhodujúca bezpečnosť /výsledky crash testov/,cena a potom som riešil výbavu, komfort a motorizáciu. Cenový limit bol 8000-9000 EUR. Cenníkovú cenu neriešte, lebo čo predajňa, to iná cena, rôzné akcie a pod.
V tejto cene si viete kúpiť vozidlo A,alebo B triedy. Na základe ceny som mohol uvažovať nad vozidlami: Renault Clio, Thália,Hyundai i20 limitovaná /akciová/ edícia za 8300.-EUR. Škodovku si kúpiť neviete, lebo ak chcete aspoň klimatizáciu a motor TSI,tak vám vo VW predajni ponúknu v tej cene /nad 10.000.-EUR už nové POLO a ak pritlačíte a obehnete všetky predajne v SR, tak nájdete aj GOLF...možno predvádzacie, ale nájdete-treba hľadať!/. Ohľad som bral aj na svoju výšku 188 cm a v aute som sa musel vedieť ako tak usadiť. Clio išlo ihneď zo zoznamu von, lebo som si nevedel predstaviť dlhšiu jazdu /ani 200km/ v tomto aute. Pokiaľ by som nezvolil výbavu, kde je výškovo nastaviteľné sedadlo vodiča,tak nie. Tháliu som vyhodil hneď, ako som v predajni otvoril dvere, lebo ten smrad v novom aute....to nie. Dácii som sa bál, lebo kamarátovi sa na novom aute zlomila náprava a na diaľnici spravil pár premetov...našťastie sa mu nič vážne nestalo,ale doteraz sa pracuje na znaleckom posudku a pod /už 2 roky/. Už, už som chcel kúpiť i20-lebo bola výborna cena za limitovanú edíciu a auto je zvnútra väčšie ako by ste si mysleli. Výškovo nastaviteľné sedadlo ani nie je treba, skôr pre menšie postavy, ak si sedadlo chcete dať vyššie. Na aute ma odrádzalo nekvalitné spracovanie. Napr. gumové tesnenie okolo dverí sa odlepovalo. Opierky hlavy boli aktívne asi iba tým, že pri ohybe sa celá tyč, ktorá je zasunutá do operadla hýbala,až sa dal vidieť vnútorný tapacír /pozrel som viac áut a všetko to isté/. Crash test a 5 ročná záruka bez obmedzenia km bola ale lákavá. V šedej,alebo čiernej farne to vyzerá dobre a prekvapivo je to auto priestranné. Má síce slabšiu výbavu, ale možno chýba len ESP. Je to ale naozaj tak, že za málo peňazí, veľa muziky, lebo cena je super a dokonca vám niekde dajú aj AL disky a zimné pneu. Naozaj...90%, ale vždy by ma štvalo to, že to auto som kúpil len kvôli tomu, že je dobrá cena a dlho by trvalo, pokiaľ by som si ho oblúbil. Pokiaľ nemáte cez 50 rokov,auto sa k vám nebude nejako hodiť, nech ste akokoľvek anti-auto typ a auto chcete len na prevoz z bodu A do B.
Chevrolet sa mi dizajnovo veľmi páčil, ale cena......nijako som sa nezmestil do predajnej ceny, až raz sa jeden predajca zľutoval a našli sme spoločnú sumu a výbavu, do ktorej som sa nebál ísť. Nemohol som byť dnes frajer a zajtra by mi leasingovka auto vzala. radosť z nového auta vyprchá rýchlo, ale splátka nie,tak len z rozumom!
Chevrolet Aveo-sedan, výbava LT-už som mal kľúče! Interiér a exteriér je super-ak zvolíte aj bielu farbu,auto nestarí na dynamike a verte, že na pumpe sa majiteľ BMW za tým autom obzrie. Aj mňa sa spýtal jeden vodič, ktorý vystúpil z Lexusu za vyše 50.000.-EUR, že koľko také auto stojí a či si môže sadnúť....
Jazdné vlastnosti nebudem popisovať, lebo auto má málo km a nie som pretekár. Ako sedí, alebo nesedí, aký je podvozok, výkon, neviem, ani ma to nezaujíma, lebo jazdím predpisovo a v aute mám syna, tak či pri prejazde zákrutou šmykom bude nedotáčavé, alebo áno, ma ani nezaujíma. Skôr sa zameriam na praktičnosť.
Plasty vo vnútri sú dosť háklivé. Vidieť každý odtlačok. Ak vonku prší, otvoríte dvere a nastúpite,tak opršané plasty po uschnutí zanechajú fľaky. Chýba mi ochrana ľavej nohy,lebo ak ju nemáte na spojke a chcete si ju oprieť o to vyvýšené miesto pre ľavú nohu-vľavo od spojky, tak tam nie je žiadna gumová výsteľka,ale tapacír. Ten bude od topánky špinavý a rokmi zničený. Vyriešil som to ďalšou gumovou výstelkou, ktorú som dal pod gumový koberček....ten mimochodom uteká smerom k pedálom /originál/. Až príliš premyslená výbava od výrobcu: tempomat v základnej výbave, ale ak chcete výškovo nastaviteľné sedadlo vodiča, musíte ísť o triedu vyššie,ale dostanete aj klimatizáciu. Ak ale chcete el. nastaviteľné a vyhrievané zrkadlá, tak o ďalšiu výbavu vyššie!!! Inak zrkadlá sú super veľké a nebudete potrebovať kúpit na pumpe dodatkové zrkadielko na mŕtvy uhol...len ak chcete.
Auto je ale veľmi priestranné. Pri mojej výške si v poho sadnem aj za seba. Ani vzadu si nebúcham hlavu o strechu /v Cruze áno/,aj keď je auto oblúkovite krojené. Interiér auta v noci krásne svieti,ale až príliš. V zrkadle som videl, ako mám osvietenú tvár:) Ako keď máte sviečku pred sebou. Nevadí...komfort 100% a máte pocit, že sedíte v aute o pár tried vyššie. Pozor na zadný kufor, ktorý síce má cez 500L,ale staromódne ukotvenie dverí, ktoré oblúkovite zasahuje do batožinového priestoru, vám môže zničiť náklad-ak si ale zvyknete a premiestníte náklad,je to ok. Škoda,že ak chcete vymeniť žiarovku v zadnom svetle, tak musíte použiť krížový šroubovák a celé svetlo vymontovať,alebo demontovať z vnútra tapacír.
Motor zatiaľ nevytáčam a radím pri 2300-2500 otáčkach a ťažko je mi ho súdiť,lebo som mal vždy TDI od 81kW vyšie. Spotrebu som mal mimo mesta /sám/ 5,5 a v meste 7,5 L. Neskôr aj s manželkou, dieťaťom a naloženým kufrom /po 200km/,mimo mesta 5,3 a v meste 6,5. Spotreba sa má vraj ustáliť po 2000-5000 km na 4,5 mimo mesta, ale jazdím plynulo 50-90. Spotreba bola pri zapnutej klimatizácii a s tempomatom! Pred kopcom som ale pridával manuálne. V odbornej recenzii som čítal o gumovom radení, ale ja taký pocit nemám,ale treba si dávať pozor na zaradenie spiatočky! Občas to zaškrípe a niekedy musíte stlačiť spojku aj 2-3 x....možno sa to rozbehá:)
Mínus: chýbajúca plnohodnotná rezerva /dá sa kúpiť/.
"Blbé" uchytenie kufrových dverí.
Veľmi háklivé plasty interiéru
Chýba ochranná podložka,alebo guma na ľavú nohu-pri pedáloch.
Plus: Výborny pomer: bezpečnosť,cena a výbava
Spotreba
Dizajn
Momentálne mám cca.13000 km,som po prvej servisnej prehliadke-auto je ok!
100% spokojnosť až na prístup servisov napr.v NR
Fotky budú postupne
Pneu: Letné: 195/65/R15 Continental, Zimné: GoodYear UG8
Recenzia:
Ahojte!
Som čerstvým majiteľom nového typu vozidla CHEVROLET AVEO - sedan,
benzín 63 kW-1.2 /eco motor GM/. Auto mám asi týždeň a najazdených cca. 500 km, tak extra jazdnú a motorovú recenziu napísať neviem, skôr som sa toto rozhodol napísať pre tých, ktorí o lúpe nového auta uvažujú,lebo aj mne chýbal taký "normálny" názor, lebo na nete auto testujú väčšinou len novinári.
Pri kúpe bola pre mňa rozhodujúca bezpečnosť /výsledky crash testov/,cena a potom som riešil výbavu, komfort a motorizáciu. Cenový limit bol 8000-9000 EUR. Cenníkovú cenu neriešte, lebo čo predajňa, to iná cena, rôzné akcie a pod.
V tejto cene si viete kúpiť vozidlo A,alebo B triedy. Na základe ceny som mohol uvažovať nad vozidlami: Renault Clio, Thália,Hyundai i20 limitovaná /akciová/ edícia za 8300.-EUR. Škodovku si kúpiť neviete, lebo ak chcete aspoň klimatizáciu a motor TSI,tak vám vo VW predajni ponúknu v tej cene /nad 10.000.-EUR už nové POLO a ak pritlačíte a obehnete všetky predajne v SR, tak nájdete aj GOLF...možno predvádzacie, ale nájdete-treba hľadať!/. Ohľad som bral aj na svoju výšku 188 cm a v aute som sa musel vedieť ako tak usadiť. Clio išlo ihneď zo zoznamu von, lebo som si nevedel predstaviť dlhšiu jazdu /ani 200km/ v tomto aute. Pokiaľ by som nezvolil výbavu, kde je výškovo nastaviteľné sedadlo vodiča,tak nie. Tháliu som vyhodil hneď, ako som v predajni otvoril dvere, lebo ten smrad v novom aute....to nie. Dácii som sa bál, lebo kamarátovi sa na novom aute zlomila náprava a na diaľnici spravil pár premetov...našťastie sa mu nič vážne nestalo,ale doteraz sa pracuje na znaleckom posudku a pod /už 2 roky/. Už, už som chcel kúpiť i20-lebo bola výborna cena za limitovanú edíciu a auto je zvnútra väčšie ako by ste si mysleli. Výškovo nastaviteľné sedadlo ani nie je treba, skôr pre menšie postavy, ak si sedadlo chcete dať vyššie. Na aute ma odrádzalo nekvalitné spracovanie. Napr. gumové tesnenie okolo dverí sa odlepovalo. Opierky hlavy boli aktívne asi iba tým, že pri ohybe sa celá tyč, ktorá je zasunutá do operadla hýbala,až sa dal vidieť vnútorný tapacír /pozrel som viac áut a všetko to isté/. Crash test a 5 ročná záruka bez obmedzenia km bola ale lákavá. V šedej,alebo čiernej farne to vyzerá dobre a prekvapivo je to auto priestranné. Má síce slabšiu výbavu, ale možno chýba len ESP. Je to ale naozaj tak, že za málo peňazí, veľa muziky, lebo cena je super a dokonca vám niekde dajú aj AL disky a zimné pneu. Naozaj...90%, ale vždy by ma štvalo to, že to auto som kúpil len kvôli tomu, že je dobrá cena a dlho by trvalo, pokiaľ by som si ho oblúbil. Pokiaľ nemáte cez 50 rokov,auto sa k vám nebude nejako hodiť, nech ste akokoľvek anti-auto typ a auto chcete len na prevoz z bodu A do B.
Chevrolet sa mi dizajnovo veľmi páčil, ale cena......nijako som sa nezmestil do predajnej ceny, až raz sa jeden predajca zľutoval a našli sme spoločnú sumu a výbavu, do ktorej som sa nebál ísť. Nemohol som byť dnes frajer a zajtra by mi leasingovka auto vzala. radosť z nového auta vyprchá rýchlo, ale splátka nie,tak len z rozumom!
Chevrolet Aveo-sedan, výbava LT-už som mal kľúče! Interiér a exteriér je super-ak zvolíte aj bielu farbu,auto nestarí na dynamike a verte, že na pumpe sa majiteľ BMW za tým autom obzrie. Aj mňa sa spýtal jeden vodič, ktorý vystúpil z Lexusu za vyše 50.000.-EUR, že koľko také auto stojí a či si môže sadnúť....
Jazdné vlastnosti nebudem popisovať, lebo auto má málo km a nie som pretekár. Ako sedí, alebo nesedí, aký je podvozok, výkon, neviem, ani ma to nezaujíma, lebo jazdím predpisovo a v aute mám syna, tak či pri prejazde zákrutou šmykom bude nedotáčavé, alebo áno, ma ani nezaujíma. Skôr sa zameriam na praktičnosť.
Plasty vo vnútri sú dosť háklivé. Vidieť každý odtlačok. Ak vonku prší, otvoríte dvere a nastúpite,tak opršané plasty po uschnutí zanechajú fľaky. Chýba mi ochrana ľavej nohy,lebo ak ju nemáte na spojke a chcete si ju oprieť o to vyvýšené miesto pre ľavú nohu-vľavo od spojky, tak tam nie je žiadna gumová výsteľka,ale tapacír. Ten bude od topánky špinavý a rokmi zničený. Vyriešil som to ďalšou gumovou výstelkou, ktorú som dal pod gumový koberček....ten mimochodom uteká smerom k pedálom /originál/. Až príliš premyslená výbava od výrobcu: tempomat v základnej výbave, ale ak chcete výškovo nastaviteľné sedadlo vodiča, musíte ísť o triedu vyššie,ale dostanete aj klimatizáciu. Ak ale chcete el. nastaviteľné a vyhrievané zrkadlá, tak o ďalšiu výbavu vyššie!!! Inak zrkadlá sú super veľké a nebudete potrebovať kúpit na pumpe dodatkové zrkadielko na mŕtvy uhol...len ak chcete.
Auto je ale veľmi priestranné. Pri mojej výške si v poho sadnem aj za seba. Ani vzadu si nebúcham hlavu o strechu /v Cruze áno/,aj keď je auto oblúkovite krojené. Interiér auta v noci krásne svieti,ale až príliš. V zrkadle som videl, ako mám osvietenú tvár:) Ako keď máte sviečku pred sebou. Nevadí...komfort 100% a máte pocit, že sedíte v aute o pár tried vyššie. Pozor na zadný kufor, ktorý síce má cez 500L,ale staromódne ukotvenie dverí, ktoré oblúkovite zasahuje do batožinového priestoru, vám môže zničiť náklad-ak si ale zvyknete a premiestníte náklad,je to ok. Škoda,že ak chcete vymeniť žiarovku v zadnom svetle, tak musíte použiť krížový šroubovák a celé svetlo vymontovať,alebo demontovať z vnútra tapacír.
Motor zatiaľ nevytáčam a radím pri 2300-2500 otáčkach a ťažko je mi ho súdiť,lebo som mal vždy TDI od 81kW vyšie. Spotrebu som mal mimo mesta /sám/ 5,5 a v meste 7,5 L. Neskôr aj s manželkou, dieťaťom a naloženým kufrom /po 200km/,mimo mesta 5,3 a v meste 6,5. Spotreba sa má vraj ustáliť po 2000-5000 km na 4,5 mimo mesta, ale jazdím plynulo 50-90. Spotreba bola pri zapnutej klimatizácii a s tempomatom! Pred kopcom som ale pridával manuálne. V odbornej recenzii som čítal o gumovom radení, ale ja taký pocit nemám,ale treba si dávať pozor na zaradenie spiatočky! Občas to zaškrípe a niekedy musíte stlačiť spojku aj 2-3 x....možno sa to rozbehá:)
Mínus: chýbajúca plnohodnotná rezerva /dá sa kúpiť/.
"Blbé" uchytenie kufrových dverí.
Veľmi háklivé plasty interiéru
Chýba ochranná podložka,alebo guma na ľavú nohu-pri pedáloch.
Plus: Výborny pomer: bezpečnosť,cena a výbava
Spotreba
Dizajn
Momentálne mám cca.13000 km,som po prvej servisnej prehliadke-auto je ok!
100% spokojnosť až na prístup servisov napr.v NR
Fotky budú postupne
Pneu: Letné: 195/65/R15 Continental, Zimné: GoodYear UG8