Stránka 1 z 4
1.8 Benzin vs. 2.0 Diesel
Napsal: sob led 05, 2013 21:11
od Damek
Vie niekto objektivne porovnat tieto motorizacie? Povodne som nad benzinom prilis neuvazoval, ale narazil som na niekolko zaujimavych ponuk prave s 1.8. Rocne najazdim cca 20-25 tisic kilometrov. Asi polovicu na kratkych trasach a tu druhu na dlhych cestach (1200km za vikend hlavne po dialnici).
Na nafte sa mi paci vacsi krutak (zijem v horach) a 6 stupnova prevodovka na dialnicu. Benzin je ale naozaj vyrazne lacnejsi a predpokladam, ze by mohol byt i spolahlivy. Kratke trasy a obcas krute zimy su pre diesel utrpenie. No na druhej strane na dialnici to asi nebude najlepsie s benzinom a 5 kvaltom.
Re: 1.8 Benzin vs. 2.0 Diesel
Napsal: sob led 05, 2013 22:19
od Krtek
Hele on tenhle naftoň zase o tolik míň nežere. Jestli jezdit s "úspornou" naftou za 6,5L nebo s benálem za normálních 7-8L tak bych se na naftu vybod.
Re: 1.8 Benzin vs. 2.0 Diesel
Napsal: sob led 05, 2013 23:20
od Damek
O samotnu spotrebu mi zas tak nejde. Po skusenosti s mondeom uz viem, ze co usetrim na nafte, vrazim do servisu naftoveho motora. Chcem hlavne, aby to auto nebolo lenive a aby to bolo pouzitelne ako na dochadzanie do prace 3km, tak i na dlhu cestu rychlostou 150km/h. Na nete je kopa testov, ale su strasne rozporuplne. Vacsinou pisu, ze ta 1.8 je leniva a zerie extremne. Diesel ma lepsie hodnotenia.
Re: 1.8 Benzin vs. 2.0 Diesel
Napsal: sob led 05, 2013 23:41
od mzprx
Benzin 6 kvalt az tak nepotrebuje, ma ovela sirsi rozsah pracovnych otacok (2-6 tis oproti 2-4 tis.).
Ked chces 6 kvalt, tak si kup automat.
A ked tu 1.8 das prerobit na LPG, nafta nema sancu konkurovat ani cenou za km. Pri najazde 25 tis. km sa naklady za prestavbu vratia do roka a potom jazdis za polovicu.
Re: 1.8 Benzin vs. 2.0 Diesel
Napsal: sob led 05, 2013 23:50
od Boeing737
...ale bude tam aj cenový rozdiel,nie? Prepočítaj si to aj tak /pri novom/.
Ak si chceš kúpiť nové,tak nerieš servis,pokiaľ to auto nechceš na celý život,ale tá 1.8 bude určite svižnejšia
Pobehaj predajne,vyskúšaj obe /aj keď v novom budú tie motory lenivé/,alebo choď na nejaký zraz a chalani ti ich určite dajú vyskúšať
...ak tam budú tie motorizácie.
Re: 1.8 Benzin vs. 2.0 Diesel
Napsal: ned led 06, 2013 00:17
od Damek
Chcem nove, mat 5 rokov zaruku a svaty pokoj. Cenovy rozdiel co som nasiel je cca 3000 euro v prospech benzinu pri rovnakej vybave a to je dost. Plyn davat nebudem, lebo potom je problem so zarukou. (co mi pisali, tak original zaruka pada a dostal by som od predajcu rovnako dlhu, ale uz by platila len tam a nie v celej EU). Ci budem mat na radiacej 5 alebo 6 cisel mi je jedno. Ide mi o to, aby to auto na dialnici nehucalo, nestracalo dych a nemalo vir v nadrzi. Trocha som si privykol na pohodlie mondea, ktore si pri 140 toci 2100 otacok, takmer ho nepocut a pri slapnuti na plyn bez zavahania dalej zrychluje. Nerad by som si pohorsil. Inak to vyzera, ze do tej 1.8-cky pojdem. Alebo ma niekto argumenty v prospech nafty?
Re: 1.8 Benzin vs. 2.0 Diesel
Napsal: ned led 06, 2013 00:32
od Pantaleon
odporučím ti diesel 2,0...predpokladám, že by si bol nemilo prekvapený výkonom a ťahom atmosferickej 1,8 po presedlaní z preplňaného mondea
Re: 1.8 Benzin vs. 2.0 Diesel
Napsal: ned led 06, 2013 08:36
od klakson23
A co ta nová 1.4t ? Papírovně o něco lepší než 1.8 a má 6ti kvalt. Původně jsem chtěl naftu, pak jsem propočítal pro a proti DPF filtru a nakonec jsem se rozhodnul pro Benzín. Jen nevím jestli 1.8 nebo 1.4t.
Re: 1.8 Benzin vs. 2.0 Diesel
Napsal: ned led 06, 2013 09:57
od Damek
Co som cital o 1.4 od ludi s astrami, tak tento motor sa nehodi na dialnicu
Re: 1.8 Benzin vs. 2.0 Diesel
Napsal: ned led 06, 2013 10:03
od Richard
No nevím, nevím do nafty bych nešel, je drahá na nákup, a pak to co ušetříš, stejně vrazíš do daržšího servisu a nedej bože aby se ti něco podělalo...... Navíc ta nafta už není tak výhodná, v současnosti je o trochu dražší než benzín a spotřeba už není 5 na 100 ale 7 a možná i víc. Příjemnej je krouťák u nafty, ale v úzkém pásmu otáček, tak musíš víc řadit. Pokud chceš moderního nafťáka žudlat v 1500 otáčkách na 6 připrav se na brzskou výměnu dvojhmotového setrváku (není levný). Benzín má širší rozsah využitelných otáček a celkově jednodušší konstrukci a je levnější na pořízení a i na servis.
Určitě zajímavá je ta benzínová oturbená 1,4. Ale nemám s ním žádné zkušenosti, co se týká životnosti a poruchovosti. Každopádně bude příjemnej krouťák v opravdu širokém rozsahu otáček 1500 - 5500 což znamená dle mě lineární zrychlení např. na 3 z 30 do 130...... to vám žádnej nafťák neposkytne, navíc je u nafty i těžší převod, který částečně vysoký krouťák eliminuje.
Každopádně dle testů je třeba ten benzínovej litrovej oturbenej tříválec od Fordu špička a lidi si nestěžujou ani na koncernový motory 1,4 turbo, tak proč by i motor od GM benzín 1,4 turbo měl být špatnej. Ale jsem už starej a pořád mám v mozku tu poučku, že objem ničím nenahradíš.......
Re: 1.8 Benzin vs. 2.0 Diesel
Napsal: pon led 07, 2013 22:51
od chester172
No, ja som rozhodnuty takto, cakam na vyjadrenie z banky aku velku pozicku mozem dostat...kedze mam len 23 rokov je tam dost problem...ale...ak dostanem dost penazy na diesel, idem do neho.
Ak nie, nic sa nedeje, berem benzin.
Re: 1.8 Benzin vs. 2.0 Diesel
Napsal: pon led 07, 2013 23:03
od Dannik91
Řeknu to krátce: pokud se chceš pěkně a svižně povozit ber naftu. Žádný motor se tomu dvoulitru zatím nevyrovná.
Jinak filtr se mi po výměně oleje (2500km) a tankováním na Lukovi nebo Shellce uklidnil a přihlásí se jednou na nádrž, což je optimální.
Re: 1.8 Benzin vs. 2.0 Diesel
Napsal: pon led 07, 2013 23:48
od Kjub
Ak ma ta 1.4T 6 manualku, tak by som nad nou rozmyslal. inak ani nahodou.
Re: 1.8 Benzin vs. 2.0 Diesel
Napsal: úte led 08, 2013 05:37
od klakson23
ano ta 1.4t má 6 stupeň manuál
Re: 1.8 Benzin vs. 2.0 Diesel
Napsal: úte led 08, 2013 06:47
od milosh
Popremyslel bych nad mirne jetym autem z nemecka, 1.8 benzin LTZ se da koupit kolem 300tisic kc s maximalne 20t km na tachometru, to je skoro funglovka a usetris 150-200tisic za nakup v CR jen by to proste nebyla funglovka.
Osobne jsem pro nakup mirne jeteho ale plne vybaveneho auta nez nove a "hole".