Stránka 1 z 1

servoriadenie

Napsal: úte lis 27, 2012 17:22
od fonzie666
zdravím...včera, keď som námatkovo nazrel pod kapotu ma nemilo prekvapil pohľad na vyrovnávaciu nádržku servoriadenia. Dnes som mal zhodou okolností naplánovanú cestu do servisu, tak som to dal pozrieť a nemilo ma oboznámil, že olej uniká priamo zo serva..
aké mi momentálne nastávajú možnosti? Dať repasovať servo (oplatí sa to? ), dolievať iba olej (nezničí to? ), kúpiť nové (mám na to? .. :D )
Prosím ak ste už riešili servo na Evanda, dajte mi nejaké rozumy. Ďakujem :idea:

Re: servoriadenie

Napsal: úte lis 27, 2012 21:35
od paul08
Nove stoji hrozne eura,dolievat olej no pomoze,ked je unik v medziach a repas neviem kolko presne,ale na BMV cca 12 rocne to v blave vyslo na 250e mojmu znamemu.

Re: servoriadenie

Napsal: úte lis 27, 2012 22:12
od Vypravca
Skontroluj si to riadne, ci ti to tecie urcite zo serva.
Evanda ma trocha nachylne trubky na posilovaci riadenia.
Nejaka mozno prehrdzavela a vyteka ti odtial.

Re: servoriadenie

Napsal: sob pro 15, 2012 21:12
od fonzie666
:idea: Takže, po dôkladnej kontrole sme zistili, že olej uniká (slzí) z miesta, kde vchádza hriadeľ volantu do serva.
Uvítal ma pohľad na červený silikón, ktorý ako riešenie (asi tesne pred predajom) zabezpečil predchádzajúci majiteľ.
Videl som, že ta vrchná časť serva drží na 2 šesťhranoch, takže teoreticky by som nemusel vymontovať celé servo, ale iba túto časť a pozrieť aké tesnenie je poškodené....resp. v tej vrchnej časti serva sa nachádza nejaké gufero alebo čo?

môj poznatok: pýtal som sa na to aj v autorizovanom servise a tam mi povedali, že do servoriadení (ako aj brzdových čeľustí) oni zasahovať nesmú, vraj to posielajú do vyhradených servisov, takže som tam nepochodil ani len s informáciou, čo sa vlastne nachádza v tej vyššie spomínanej časti serva

Re: servoriadenie

Napsal: pon pro 17, 2012 16:05
od fonzie666
Teraz sem píšem v prípade, že by mal niekto podobný problém v budúsnosti a aby vedel o čo sa jedná.
Písal som do "PST Service" s opisom môjho problému, ktorý som písal tu v príspevku vyššie a tu je odpoveď:

"Dobry den!

Vami popisany problem je dost bezny pre toto auto (kvoli technickej konstrukcii voda a spina zostavaju v prehlbeni nad selektorom (puzdre posuvneho zariadenia) - to je miesto, co ste popisal). V dosledku toho zacina hrdzaviet selektorovy hriadel, nicia sa semeringi - a zacina tiect olej. Taketo riadenie je mozne len repasovat.
"

Re: servoriadenie

Napsal: stř led 16, 2013 17:04
od fonzie666
Servo zrepasované, cena 186€ s DPH. Zistená závada:

Závada - bola rozbitá vložka pod 4 semeringom. Kvôli tomu sa poškodil semering ( spôsobila to veľká vôla hriadeľa ).
Hriadeľ a selektor sme ručne vybrúsili, vložku a podložku sme urobili nové na sústruhu, semeringi - nové (sada 4 kusy), + vazelina.

Skontrolujte podvozok - tyčky stabilizátora, tyčky riadenia, čapy. Je možné, že kvôli ich defektu sa rozbila vložka v riadení, keďže údery do kolesa sa netlmili, a prenášali sa rovno na hrebeňové riadenie.

Re: servoriadenie

Napsal: pon led 21, 2013 14:53
od Cudro
Dik za radu. Ked pojdem najblizsie do servisu tak to dam zkontrolovat.

Re: servoriadenie

Napsal: sob úno 23, 2013 21:59
od bartosja
Zdravím,
ten problém se servem jsem měl taky. Vyndali jsme ho, zrepasovali, čili nahradili opotřebené simeringy a dali zpět. Po roce mi to celé vyteklo najednou. Nejde to udělat, protože okolo hřídele působí protiběžné tlaky a kapalinové rázy, které Ti stoprocentně velice rychle zničí i nové simeringy. Bohužel, musel jsem koupit nové...
Vacanero

Re: servoriadenie

Napsal: sob úno 23, 2013 23:51
od fonzie666
každopádne sledujem stav kvapaliny v nádržke a uvidím s odstupom času čo to urobí...budem o tom informovať