Stránka 1 z 2

špatné starty

Napsal: ned pro 12, 2004 16:54
od Robert Znojmo
Ahojky kamarádi,mám takový problém,rodiče mají matize rv.98 najeto 36000km a při studeném startu začíná matízek tropit neplechu.Při nastartování studeného motoru motor jakoby kašlal,podobné starému dieselu,pouze není hlučný a po pár vteřinách zhasne.To se projeví asi třikrát a až po čtvrtém pokusu se motor udrží,nepomáhá ani start bez plynu ani s plynem.po zahřátí je ok.Nevíte někdo co by to mohlo být? rozdělovač ani svíčky nebyly měněny. Ptám se hlavně proto že mám taky matýska rv.2000 a bez problému,taknevím jestli mě to bude také čekat.Děkuji.

Napsal: ned pro 12, 2004 18:14
od Joska
cus roberte precti si link na tomto foru je to tam popsany (i kdyz ne vyreseny :cry: )
https://www.chevroletclub.cz/viewtopic.php?t=1504

Napsal: úte pro 21, 2004 14:17
od Radim
já startoval po 2 dnech stání (teplota asi +2) a nastartoval jsem až napočtvrté, ještě nikdy jsem nestartoval víc než dvakrát. Nějak z toho zatím nedělám závěry a věřím že i Matiz má občas své dny :D

Napsal: úte pro 21, 2004 14:21
od Tomáš
:o :o :o :o tak to se mi nezdá, ještě se mi nestalo startovat napodruhé.
Bez plynu , se spojkou , nastartuji vždy napoprvé, i v -15° v Alpách, pouze to pomaleji točilo, jak to bylo ztuhlý.

Napsal: stř pro 22, 2004 12:01
od Radim
Tomáš píše::o :o :o :o tak to se mi nezdá, ještě se mi nestalo startovat napodruhé.
Bez plynu , se spojkou , nastartuji vždy napoprvé, i v -15° v Alpách, pouze to pomaleji točilo, jak to bylo ztuhlý.
hele nestraš mě jo :(

Re: špatné starty

Napsal: stř pro 22, 2004 12:24
od Návštěvník
Robert Znojmo píše:Ahojky kamarádi,mám takový problém,rodiče mají matize rv.98 najeto 36000km a při studeném startu začíná matízek tropit neplechu.Při nastartování studeného motoru motor jakoby kašlal,podobné starému dieselu,pouze není hlučný a po pár vteřinách zhasne.To se projeví asi třikrát a až po čtvrtém pokusu se motor udrží,nepomáhá ani start bez plynu ani s plynem.po zahřátí je ok.Nevíte někdo co by to mohlo být? rozdělovač ani svíčky nebyly měněny. Ptám se hlavně proto že mám taky matýska rv.2000 a bez problému,taknevím jestli mě to bude také čekat.Děkuji.
No je to zaujimave...
..maju Trojvalec ??? ( 0.8 ) alebo Stvorvalec...???( 1.0 )
..kedze pisesh ze r.v.98 taq predpokladam ze troj..

no skus prekontrolovat tie sviecky, kable, rozdelovac,
..pretoze trojvalec v pripade ze ide len na DVA VALCE, sa za studena
na volnobeh neudrzi, a za tepla len taq taq..

teda zazil som to na TICU, a to je ten isty motor,...

potom by som dalej zistoval, ci maam dostatok benzinu, (mash karburator alebo MPi..??), palivovy filter bol meneny..??
a hlavne ci vnom nieje voda....
..skus priliat do nadrze trochu Liehu ci Anabex (ci jako sa to volaa...)

a raz som zazil aj to, ze bol spinavy filter na saniii...
...(vo visavaci bolo menej prachu... :lol: )

..este by to mohol byt aj vyzrazany "kondenz" v rozdelovaci..napr..
..
tazto 100%tne poradit..

Napsal: stř pro 22, 2004 12:25
od JRD McLAREN
...[kua zas ma odhlasilo ] ... :roll:

Napsal: pát pro 31, 2004 10:23
od Radim
já už začínám mít se startováním docela problémy, už sem tam napoprvé nenastartuju a pokud jo tak po 30s se rozsvítí check a motor zhasne, check zhasne taky takže je asi probl při chodu na volnoběh, a to se stane třeba i 3x za sebou. teplota přitom neklesá pod -5. při jízdě problém není, motor běží stabilně a dobře táhne. po zahřátí se rozjedu na jedničku bez přidání plynu. mám to auto od jara takže nevím jestli se tak chovalo i minulou zimu a jestli na jaře zas bude vše ok nebo se něco posralo.
motor 0.8 MPI z roku 2000, olej i filtr nový, svíčky+kabely taky
:(

Napsal: pát pro 31, 2004 10:45
od V.Brousek
nechci malovat čerta na zeď,ale budeš muset asi do servisu,něco bude špatně.
Doporučení:jeď dříve,ať tě nemusí nikdo tahat.

Napsal: pon led 03, 2005 21:53
od Robert
Tohle muze byt i LAMBDA SONDA.... :(

Nic moc, neni to zrovna levna zalezitost :( :o

Napsal: úte led 04, 2005 07:37
od Tomáš
A co EGR ???? Indikovala by jeho vadu taky kontrolka CHECK????

Napsal: úte led 04, 2005 09:07
od Radim
mohl byste někdo pls změřit odpor čidla na svorkách u filtru sání?

Napsal: úte led 04, 2005 20:55
od Návštěvník
Tomáš píše:A co EGR ???? Indikovala by jeho vadu taky kontrolka CHECK????
K čemu slouží "EGR"? :?
Děkuji

Napsal: stř led 05, 2005 07:56
od Tomáš
Teď mě neberte moc vážně , vím to jenom okrajově , ale EGR je nějaký podtlakový bazmekt , který nějakým způsobem znovu přepouští výfukové plyny k sání a snižuje tím emise.... Když je špatný, motor jde nepravidelně a vypadá to jako špatné svíčky nebo kabely. U Matize se s tím dá prý v pohodě jezdit , ale některá auta si bez něj neškrtnou.
To je téma pro odborníka.... jak je na tom Petrm , už jsi na netu ?????

Napsal: stř led 05, 2005 10:25
od Radim
Tomáš píše:A co EGR ???? Indikovala by jeho vadu taky kontrolka CHECK????
podle manuálu ano, při závadě EGR se do ECM (elektronický kontrolní modul) posílá chybový kód E (kód závažnosti poruchy-některé poruchy MIL nerozsvítí) a ten rozsvítí MIL.
Pokud je teda MIL to samé co engine check. :?