1.4T (103kw) vs. 2.0VCDI (120kw)
Napsal: ned lis 11, 2012 10:15
Zdravím pánové. V průběhu příštího roku chci omladit vozový park. V podstatě jsem se rozhodl pro Chevrolet Cruze. Myslel jsem, že i v motoru mám jasno. Pak jsem ovšem zabrouzdal na tyto stránky a začal jsem pročítat názory, zkušenosti vás ostatních a to mě přivedlo do lehkých rozpaků.
Měl jsem vybráno 2.0vcdi. Důvodem je můj roční nájezd (25tkm) a výkon. Nyní mám 110kw v benzínu + LPG a nechci si výkonově pohoršit. Byl jsem si tento motor projet a více méně jsem byl uspokojen. I když jsem od něj čekal trošku víc, ale je pravdou, že testované auto mělo najeto pouze 900km, takže motor byl ještě "surový". Pak jsem se ovšem dočetl o problémech s vypalováním DPF. Jezdím každý den, včetně víkendů trasy okolo 15km tam a 15 zpět + do toho o víkendu nepravidelně delší trasy. Problémy s DPF mě od tohoto motoru hodně zrazují - nechci se stát otrokem auta a vypalovat, když on si vzpomene a já zrovna na to čas mít nebudu, nemluvě o přerušených regeneracích a degradaci oleje a tím spojenou častější výměnou oleje (ne zrovna levnou, co si budeme povídat). Další věc, která mě zarazila je poměrně vysoká spotřeba. Co tak tady pozoruju, tak tento motor v průměru jezdí za cca 7litrů. Ano, dá se s ním asi jezdit i za míň, ale tím se zase více zasírá DPF...
Toto mě vedlo k tomu, že jsem hledal jinou alternativu --> benzínová 1.4T... Výkonově je tento motor velmi podobný tomu, co teď mám, i v kombinaci s váhou. (vše dle papírových údajů). Chystám se otestovat ještě tento motor a pokud pružné zrychlení bude srovnatelné s mým současným, mám zaděláno na velké dilema. Co jsem se dočetl ohledně spotřeby, převážně na opel klubu, protože v opelech je tento déle než u chevyho, byl jsem mile překvapen. Dá se s ním jezdit i za 5,5L předpisovou jízdou po okreskách, což odráží moje každodenní ježdění. Co se mně na tomto motoru líbí je, že spotřeba je hodně závislá na jízdním stylu. Když chci šetřit, jezdím předpisově v nižších otáčkách (a nemusím se bát zasrání DPF), když chci se svést, držím auto ve vyšších otáčkách za cenu vyšší spotřeby - na toto jsem u současného auta zvyklý. Turbo prostě potřebuje otáčky. Dále dle zkušestí uživatalů např. dálnice za 7 litrů - což je super údaj.
Ze srovnání spotřeby mně proto ta 1.4T nepřijde horší než 2.0vcdi... Problémů s turbem se moc nebojím - v současném autě mám na turbu nalítáno 200tkm a v pohodě.
Toto téma jsem založil, aby jste zde mohli vyjádřit svoje názory a pomoct mně při výběru motoru, a taky proto, že v budoucnu třeba někdo bude stát před podobným "neřešitelným" oříškem...
Měl jsem vybráno 2.0vcdi. Důvodem je můj roční nájezd (25tkm) a výkon. Nyní mám 110kw v benzínu + LPG a nechci si výkonově pohoršit. Byl jsem si tento motor projet a více méně jsem byl uspokojen. I když jsem od něj čekal trošku víc, ale je pravdou, že testované auto mělo najeto pouze 900km, takže motor byl ještě "surový". Pak jsem se ovšem dočetl o problémech s vypalováním DPF. Jezdím každý den, včetně víkendů trasy okolo 15km tam a 15 zpět + do toho o víkendu nepravidelně delší trasy. Problémy s DPF mě od tohoto motoru hodně zrazují - nechci se stát otrokem auta a vypalovat, když on si vzpomene a já zrovna na to čas mít nebudu, nemluvě o přerušených regeneracích a degradaci oleje a tím spojenou častější výměnou oleje (ne zrovna levnou, co si budeme povídat). Další věc, která mě zarazila je poměrně vysoká spotřeba. Co tak tady pozoruju, tak tento motor v průměru jezdí za cca 7litrů. Ano, dá se s ním asi jezdit i za míň, ale tím se zase více zasírá DPF...
Toto mě vedlo k tomu, že jsem hledal jinou alternativu --> benzínová 1.4T... Výkonově je tento motor velmi podobný tomu, co teď mám, i v kombinaci s váhou. (vše dle papírových údajů). Chystám se otestovat ještě tento motor a pokud pružné zrychlení bude srovnatelné s mým současným, mám zaděláno na velké dilema. Co jsem se dočetl ohledně spotřeby, převážně na opel klubu, protože v opelech je tento déle než u chevyho, byl jsem mile překvapen. Dá se s ním jezdit i za 5,5L předpisovou jízdou po okreskách, což odráží moje každodenní ježdění. Co se mně na tomto motoru líbí je, že spotřeba je hodně závislá na jízdním stylu. Když chci šetřit, jezdím předpisově v nižších otáčkách (a nemusím se bát zasrání DPF), když chci se svést, držím auto ve vyšších otáčkách za cenu vyšší spotřeby - na toto jsem u současného auta zvyklý. Turbo prostě potřebuje otáčky. Dále dle zkušestí uživatalů např. dálnice za 7 litrů - což je super údaj.
Ze srovnání spotřeby mně proto ta 1.4T nepřijde horší než 2.0vcdi... Problémů s turbem se moc nebojím - v současném autě mám na turbu nalítáno 200tkm a v pohodě.
Toto téma jsem založil, aby jste zde mohli vyjádřit svoje názory a pomoct mně při výběru motoru, a taky proto, že v budoucnu třeba někdo bude stát před podobným "neřešitelným" oříškem...