Cvrlikání motoru
Moderátor: Blue Lanos
Cvrlikání motoru
V porovnání s tím když bylo auto nové se mi zdá že motor při běhu na neutrál víc "cvrliká". I při přeřazování se v nízkých otáčkách motor rozchrastí jako chrastítko, ve vyšších otáčkách se to zklidní. Mám najeto za 3 roky 30000 a v září mi při prohlídce seřizovali ventily (nebo ne?). Zkrátka když bylo auto nové tak jsem motor naprázdno skoro neslyšel a teď je to chrastič. Co byste zkusili udělat aby se to zklidnilo?
- Reklama
-
- Příspěvky: 1623
- Registrován: sob bře 27, 2004 22:21
- Bydliště: Ostrava Výškovice
- Kontaktovat uživatele:
No ty ventily to můžou být. Ony by se sice měly seřizovat při každé 15kkm prohlídce, ale třeba ACH to nedělá. Jen na výslovnou žádost. Dále to může být např. povolený některý ze šroubů, který drží box filtru vzduchu a přilehlé hadice, někde může třískat nějkaý uvolněný bovden (např. ke klapce) nebo kabel. Chce to prohlídnout při běžícím motoru. Tříválec je při volnoběhu docela divoký, takže je schopen rozdrnčet kde co...
|\/| /\ '|' | '/.
byl to - ročník 1998 / 0.8i / přes 136.000 km / přímé sání, 15" alukola, snížení o 30mm, palubní počítač, otáčkoměr, sportovní interiér, folie, svody, laďáček a další capiny
byl to - ročník 1998 / 0.8i / přes 136.000 km / přímé sání, 15" alukola, snížení o 30mm, palubní počítač, otáčkoměr, sportovní interiér, folie, svody, laďáček a další capiny
Chtělo by to přesně definovat,odkud je onen zvuk.Mohla by to dělat i špatná svíčka, svíč. kabel .Kdyby to byl povolený seřizovací šroubek ventilu,cvrlikání by se mělo stupňovat.Jak píše Ondráš,seřizování ventilů každých 15000 km a nepodceňovat tuto kontrolu.Přesný popis ,jak na to,je tu na fóru.
Daewoo Matíz - Průměr.spotř. r.1999 - 2010 = 5,49/100 km
Hyundai i10 Style průměrná spotř. 01/2012 - 31.12.2012 = 6,34/100 km- ujeto celkem 17 500 km
Hyundai i10 Style průměrná spotř. 01/2012 - 31.12.2012 = 6,34/100 km- ujeto celkem 17 500 km
Mě se stalo něco podobnýho , ale už dřív po kontrole v 15.000. Teď mám asi 72.000, takže už fakt dávno. Seřídily mi ventily a hrozný , přesně co píšeš, jak šicí stroj a navíc se to ozívalo nepravidelně i když motor šel jakš takš pravidelně.
Sundal jsem víko ventilů a změřil vůle. Měl jsem sací okolo 0.15 a výfuky skoro 0.4 . Hlavně nebyly stejně !!!! No prasata na entou v tom servisu!!!!
Od té doby si dělám vůle sám , stačí je fakt jen kontrolovat , vůbec se to nemění, někdy minimálně. Sací dávám 0.15 a výfuky 0.30 !!!! Na uplně studeným motoru!!!!! Nemusíte se řídit mojí hodnotou, v manuálu píšou výfuky dokonce 0.35, ale já nastavuji, jak jsem napsal a je ticho a motor jde pěkně. ( mám 0.8L bez jakýchkoliv úprav na motoru a KM na něm nejsou znát, pouze má pravidelnou a domácí údržbu, ale poctivou).
Sundal jsem víko ventilů a změřil vůle. Měl jsem sací okolo 0.15 a výfuky skoro 0.4 . Hlavně nebyly stejně !!!! No prasata na entou v tom servisu!!!!
Od té doby si dělám vůle sám , stačí je fakt jen kontrolovat , vůbec se to nemění, někdy minimálně. Sací dávám 0.15 a výfuky 0.30 !!!! Na uplně studeným motoru!!!!! Nemusíte se řídit mojí hodnotou, v manuálu píšou výfuky dokonce 0.35, ale já nastavuji, jak jsem napsal a je ticho a motor jde pěkně. ( mám 0.8L bez jakýchkoliv úprav na motoru a KM na něm nejsou znát, pouze má pravidelnou a domácí údržbu, ale poctivou).
MATIZ SE 0.8 r.v. 2000 modrá metla a NUBIRA Wagon SX 1.6 , 16V r.v. 1998 červená, příležitostně s bílým bydlíkem N126e
-
- Příspěvky: 1623
- Registrován: sob bře 27, 2004 22:21
- Bydliště: Ostrava Výškovice
- Kontaktovat uživatele:
Co se týče ventilů, tak možná se někomu bude hodit následující trik jak "točit motorem" při štelování bez toho, aby se musel dobývat k řemenici:
* zatáhnout ručku
* volitelně zajistit vůz klíny
* zařadit pětku
* zvednout pravé přední kolo
* točit zvedlým kolem ve směru jízdy -> tím se bude přes převodovku točit motorem
Takhle to dělají v ACH. Alespoň mi to říkali...
* zatáhnout ručku
* volitelně zajistit vůz klíny
* zařadit pětku
* zvednout pravé přední kolo
* točit zvedlým kolem ve směru jízdy -> tím se bude přes převodovku točit motorem
Takhle to dělají v ACH. Alespoň mi to říkali...
|\/| /\ '|' | '/.
byl to - ročník 1998 / 0.8i / přes 136.000 km / přímé sání, 15" alukola, snížení o 30mm, palubní počítač, otáčkoměr, sportovní interiér, folie, svody, laďáček a další capiny
byl to - ročník 1998 / 0.8i / přes 136.000 km / přímé sání, 15" alukola, snížení o 30mm, palubní počítač, otáčkoměr, sportovní interiér, folie, svody, laďáček a další capiny
Re: Cvrlikání motoru
Taky mi cvrlikal a nechal jsem v servisu seřídit vůli ventilů a už necvrliká nebo občas jo ale míň. Seřídil bych si ji sám ale netroufám si na to.Pavel2 píše:V porovnání s tím když bylo auto nové se mi zdá že motor při běhu na neutrál víc "cvrliká". I při přeřazování se v nízkých otáčkách motor rozchrastí jako chrastítko, ve vyšších otáčkách se to zklidní. Mám najeto za 3 roky 30000 a v září mi při prohlídce seřizovali ventily (nebo ne?). Zkrátka když bylo auto nové tak jsem motor naprázdno skoro neslyšel a teď je to chrastič. Co byste zkusili udělat aby se to zklidnilo?
Re: Cvrlikání motoru
Já si právě myslím, že i 0.35 , co píšou v manuálu je dost , proto dávám 0.30, ale měl jsem zezačátku strach abych je nepodfouk. Teď , když už mám většinu najeto takhle, jsem v klidu .Anonymous píše:Taky mi cvrlikal a nechal jsem v servisu seřídit vůli ventilů a už necvrliká nebo občas jo ale míň. Seřídil bych si ji sám ale netroufám si na to.Pavel2 píše:V porovnání s tím když bylo auto nové se mi zdá že motor při běhu na neutrál víc "cvrliká". I při přeřazování se v nízkých otáčkách motor rozchrastí jako chrastítko, ve vyšších otáčkách se to zklidní. Mám najeto za 3 roky 30000 a v září mi při prohlídce seřizovali ventily (nebo ne?). Zkrátka když bylo auto nové tak jsem motor naprázdno skoro neslyšel a teď je to chrastič. Co byste zkusili udělat aby se to zklidnilo?
MATIZ SE 0.8 r.v. 2000 modrá metla a NUBIRA Wagon SX 1.6 , 16V r.v. 1998 červená, příležitostně s bílým bydlíkem N126e
Tak jak píšete ventily by se měli seřizovat nebo alespoň kontrolovat každých 15 000 ale neznám servis kde by to dělali sundat to víko není úplná sranda a ty ventily se opravdu nerozštelovávají a tak když tohle v servisech zjistí tak se na ně kašle jedině když si zákazník postěžuje a nebo si to výslovně přeje a nebo tak jako u nás když se nám nelíbí zvuk motoru tak se na ně taky koukáme i bez upozornění zákazníkem Oba způsoby otáčení motorem které tu popisujete jsou dobrý a používají se naprosto běžně
Čau.Lidi já si myslím,že u matese se ventili nastavují automaticky.Řekl mi to nějakej servisák v radotíně v autorizovaném servisu.Má to prý nějaký samo štelovací stavítka tak nevim.Ještě jsem je neseřizoval mám najeto 24000km.Při volnoběhu slyšim mírný hádání jednoho ventilu,ale když trochu přidám je vše ok.Asi to je tím jak už se tady někdo zmínil je to hold tří válec.