Stránka 1 z 1

Motorek volnoběhu - ověření funkčnosti (po stopadesáté...)

Napsal: pát říj 26, 2012 10:17
od prcek1
Ahoj,

jak snadno by mělo jít pohnout ručně hřídelkou motorku volnoběhu? Podle různých fór co jsem našel by mělo být možné jí zlehka povytáhnout nebo zatlačit.
Mám fungl nový motorek (značka Energy, koupeno v Autodíly Krč) a nevím jestli je dobrý, ručně s ním nepohnu. Tedy, nechci to příliš rvát, abych ho nezničil, pokud v pořádku je. Pokud ho vyndám a někdo mi otočí klíčkem, trochu popojede, to se zdá být funkční.
Ale auto blbne, po nastartování otáčky hned vyletí tak na 2.5 - 3 tisíce, pak asi po vteřině spadnou, jinak se drží lehce nad 1000, čili asi o něco málo víc než by měly. Po nějaké době mi začne svítit kontrolka s kódem P0507 - Idle Air Control System RPM Higher Than Expected. Někdy si ale postaví hlavu totálně a začne se vytáčet na ty 2.5 - 3 tisíce ve volnoběhu když stojím v koloně nebo na křižovatce. Když s tím jede sama manželka tak není moc nadšená.
Nevím jestli mám znovu zkoušet měnit motorek (a dělat ze sebe vola kdyby se při reklamaci ukázalo že byl OK), metoda pokus omyl už mě moc nebaví :(

Re: Motorek volnoběhu - ověření funkčnosti (po stopadesáté..

Napsal: sob říj 27, 2012 10:16
od Vypravca
Novy ide trocha tazsie.
Mal si odpojit baterku a tym zresetovat RJ.
Po namontovani krokoveho motorceka, samozrejme do vycistenej klapky, treba 3x zapnut a vypnut zapalovanie. Prestavky medzi zap a vyp nechaj cca 10s. Ja som nechaval, ked do bimbal signal, ze nie som zapnuty.
No a potom nastartuj.

Re: Motorek volnoběhu - ověření funkčnosti (po stopadesáté..

Napsal: pon říj 29, 2012 08:17
od rezzotacuma
Já mám 2.0 motor a něco podobného mi dělalo podfouklé těsnění nějakého bazmeku. Drželo to vysoké otáčky. Musel bych se podívat. Bylo to nějaké odpadní potrubí - nasávalo vzduch a nedržel podtlak.

Re: Motorek volnoběhu - ověření funkčnosti (po stopadesáté..

Napsal: pon říj 29, 2012 10:31
od prcek1
Vypravca píše: Mal si odpojit baterku a tym zresetovat RJ.
Reset volnoběhu jsem samozřejmě dělal, klapku ještě zkusím vyčistit znova. Spíš taky tipuju že to někde přisává vzduch, tak hledám kterým směrem pátrat dál.

Re: Motorek volnoběhu - ověření funkčnosti (po stopadesáté..

Napsal: stř říj 31, 2012 23:21
od rolos2
mě to samé s otáčkama, které nepravidelně zničeho nic na křižovatce vyletěli i na 4 000 (někdy stačilo vypnout motor a znovu nastartovat, nebo když byl čas tak otevřít kapotu a vyndat a znovu nasadit konektor na krokáči) nebo to jelo jako tempomat bez plynu, teď před týdnem dělal krokový motorek(shodou náhod také Energy...) po roce a půl používání!!! což jsem tak brzo nečekal to táhlo bylo nějaké přidřené a ani promázání a vyčištění už nepomohly (stál tehdy na Auru 600,-) koupil jsem teď na Aukru krokáč Getz se 3 nýty a je zatím pořešeno - otáčky drží, před tím Energy jsem koupil nějaký v Drafelu co mi doporučily za 1500,- na 2 nýtech a ten se taky po roce zase rozletěl - tělo vyskočilo z obalu ty 2 nýtky to neudrželo.
Mám 2,0i a mám teď ale asi půl roku problém když z otáček pustím plyn a pak zase na něj šlápnu tak mi auto nepříjemě škubne myslel jsem že to dělá ten vadný krokáč ale výměnou se to zlepšilo jen minimálně cca o 30% nevíte někdo kde hledat chybu?????

Re: Motorek volnoběhu - ověření funkčnosti (po stopadesáté..

Napsal: čtv lis 01, 2012 19:48
od rolos2
takže závěr - podle příznaků co popisuješ , je to to samý co dělal mě a je na 99% v háji ,takže vyreklamovat nebo nový...

Re: Motorek volnoběhu - ověření funkčnosti (po stopadesáté..

Napsal: pát lis 02, 2012 14:10
od prcek1
rolos2 píše:takže závěr - podle příznaků co popisuješ , je to to samý co dělal mě a je na 99% v háji ,takže vyreklamovat nebo nový...
OK, díky ... ten předchozí motor se mi mimochodem taky rozletěl a to taky cca po roce a půl, ačkoli měl tři nýty. Značku nevím, byl taky z Krče, Getz ani Energy to nebyly (spíš úplně noname). Finálně umřel po cestě do Chorvatska, zdá se mi že extrémní vedra tomu motorku fakt nesvědčí. Dva ze tří nejtků se vyrvaly, tak mi konektor pěkně zůstal v ruce, když jsem to měnil.
Jinak už bych za to s radostí i těch 1500 dal, kdybych měl jistotu že to vydrží, což zjevně mít stejně nebudu.

Re: Motorek volnoběhu - ověření funkčnosti (po stopadesáté..

Napsal: pát lis 02, 2012 16:25
od rudla
Já mám otáčky na volnoběh 900 a motor při nastartování jde někdy do vyšších otáček, ale pak se to ustálí.

Re: Motorek volnoběhu - ověření funkčnosti (po stopadesáté..

Napsal: pát lis 02, 2012 19:44
od rolos2
jo to je normální to mě dělá taky a taky že při vyřazení padají otáčky pomaleji než u jiných aut.....ale tady s tím vadným krokovým motorkem z ničeho nic vyletí otáčky na 3-4 tísíce a to se nedá....
Jo a koupil jsem tenhle krokový motorek - http://aukro.cz/krokovy-motorek-daewoo- ... 82240.html najeto 1500km a zátím OK.....

Re: Motorek volnoběhu - ověření funkčnosti (po stopadesáté..

Napsal: sob lis 03, 2012 07:10
od rudla
A bude ten motorek vhodný na Tacumu? Není tam jiný typ.

Re: Motorek volnoběhu - ověření funkčnosti (po stopadesáté..

Napsal: sob lis 03, 2012 11:36
od blackjohn
Na dvoulitra to podle katalogu sedí, 1.6 a 1.8 už mají elektronickou klapku.

Re: Motorek volnoběhu - ověření funkčnosti (po stopadesáté..

Napsal: sob lis 03, 2012 12:18
od rudla
A nevíš prosím tě to katalogové číslo motorku na 1,8 72KW :?: