Motorek volnoběhu - ověření funkčnosti (po stopadesáté...)
Moderátor: Blue Lanos
Motorek volnoběhu - ověření funkčnosti (po stopadesáté...)
Ahoj,
jak snadno by mělo jít pohnout ručně hřídelkou motorku volnoběhu? Podle různých fór co jsem našel by mělo být možné jí zlehka povytáhnout nebo zatlačit.
Mám fungl nový motorek (značka Energy, koupeno v Autodíly Krč) a nevím jestli je dobrý, ručně s ním nepohnu. Tedy, nechci to příliš rvát, abych ho nezničil, pokud v pořádku je. Pokud ho vyndám a někdo mi otočí klíčkem, trochu popojede, to se zdá být funkční.
Ale auto blbne, po nastartování otáčky hned vyletí tak na 2.5 - 3 tisíce, pak asi po vteřině spadnou, jinak se drží lehce nad 1000, čili asi o něco málo víc než by měly. Po nějaké době mi začne svítit kontrolka s kódem P0507 - Idle Air Control System RPM Higher Than Expected. Někdy si ale postaví hlavu totálně a začne se vytáčet na ty 2.5 - 3 tisíce ve volnoběhu když stojím v koloně nebo na křižovatce. Když s tím jede sama manželka tak není moc nadšená.
Nevím jestli mám znovu zkoušet měnit motorek (a dělat ze sebe vola kdyby se při reklamaci ukázalo že byl OK), metoda pokus omyl už mě moc nebaví
jak snadno by mělo jít pohnout ručně hřídelkou motorku volnoběhu? Podle různých fór co jsem našel by mělo být možné jí zlehka povytáhnout nebo zatlačit.
Mám fungl nový motorek (značka Energy, koupeno v Autodíly Krč) a nevím jestli je dobrý, ručně s ním nepohnu. Tedy, nechci to příliš rvát, abych ho nezničil, pokud v pořádku je. Pokud ho vyndám a někdo mi otočí klíčkem, trochu popojede, to se zdá být funkční.
Ale auto blbne, po nastartování otáčky hned vyletí tak na 2.5 - 3 tisíce, pak asi po vteřině spadnou, jinak se drží lehce nad 1000, čili asi o něco málo víc než by měly. Po nějaké době mi začne svítit kontrolka s kódem P0507 - Idle Air Control System RPM Higher Than Expected. Někdy si ale postaví hlavu totálně a začne se vytáčet na ty 2.5 - 3 tisíce ve volnoběhu když stojím v koloně nebo na křižovatce. Když s tím jede sama manželka tak není moc nadšená.
Nevím jestli mám znovu zkoušet měnit motorek (a dělat ze sebe vola kdyby se při reklamaci ukázalo že byl OK), metoda pokus omyl už mě moc nebaví
Tacuma 2.0 CDX, LPG D.T.Gas, 2004
Praha 9
Praha 9
- Reklama
Re: Motorek volnoběhu - ověření funkčnosti (po stopadesáté..
Novy ide trocha tazsie.
Mal si odpojit baterku a tym zresetovat RJ.
Po namontovani krokoveho motorceka, samozrejme do vycistenej klapky, treba 3x zapnut a vypnut zapalovanie. Prestavky medzi zap a vyp nechaj cca 10s. Ja som nechaval, ked do bimbal signal, ze nie som zapnuty.
No a potom nastartuj.
Mal si odpojit baterku a tym zresetovat RJ.
Po namontovani krokoveho motorceka, samozrejme do vycistenej klapky, treba 3x zapnut a vypnut zapalovanie. Prestavky medzi zap a vyp nechaj cca 10s. Ja som nechaval, ked do bimbal signal, ze nie som zapnuty.
No a potom nastartuj.
ex EVANDA, strieborná metalíza svetlá,
LPG BRC sequent 24
Automatické zapínanie svetiel, cúvacie senzory.
ex ESPERO strieborná metalíza.
ex ESPERO modrá metalíza.
DAEWOO MERCEDES McLAREN
LPG POZITIVE.
EGR NEGATIVE.
Diagnostika Autel Maxidiag univerzal.
LPG BRC sequent 24
Automatické zapínanie svetiel, cúvacie senzory.
ex ESPERO strieborná metalíza.
ex ESPERO modrá metalíza.
DAEWOO MERCEDES McLAREN
LPG POZITIVE.
EGR NEGATIVE.
Diagnostika Autel Maxidiag univerzal.
-
- Příspěvky: 48
- Registrován: pon kvě 03, 2010 11:01
Re: Motorek volnoběhu - ověření funkčnosti (po stopadesáté..
Já mám 2.0 motor a něco podobného mi dělalo podfouklé těsnění nějakého bazmeku. Drželo to vysoké otáčky. Musel bych se podívat. Bylo to nějaké odpadní potrubí - nasávalo vzduch a nedržel podtlak.
Rezzo (Tacuma) 2,0 LPG r.v.2004, majitel od 03/09 Brno
Re: Motorek volnoběhu - ověření funkčnosti (po stopadesáté..
Reset volnoběhu jsem samozřejmě dělal, klapku ještě zkusím vyčistit znova. Spíš taky tipuju že to někde přisává vzduch, tak hledám kterým směrem pátrat dál.Vypravca píše: Mal si odpojit baterku a tym zresetovat RJ.
Tacuma 2.0 CDX, LPG D.T.Gas, 2004
Praha 9
Praha 9
Re: Motorek volnoběhu - ověření funkčnosti (po stopadesáté..
mě to samé s otáčkama, které nepravidelně zničeho nic na křižovatce vyletěli i na 4 000 (někdy stačilo vypnout motor a znovu nastartovat, nebo když byl čas tak otevřít kapotu a vyndat a znovu nasadit konektor na krokáči) nebo to jelo jako tempomat bez plynu, teď před týdnem dělal krokový motorek(shodou náhod také Energy...) po roce a půl používání!!! což jsem tak brzo nečekal to táhlo bylo nějaké přidřené a ani promázání a vyčištění už nepomohly (stál tehdy na Auru 600,-) koupil jsem teď na Aukru krokáč Getz se 3 nýty a je zatím pořešeno - otáčky drží, před tím Energy jsem koupil nějaký v Drafelu co mi doporučily za 1500,- na 2 nýtech a ten se taky po roce zase rozletěl - tělo vyskočilo z obalu ty 2 nýtky to neudrželo.
Mám 2,0i a mám teď ale asi půl roku problém když z otáček pustím plyn a pak zase na něj šlápnu tak mi auto nepříjemě škubne myslel jsem že to dělá ten vadný krokáč ale výměnou se to zlepšilo jen minimálně cca o 30% nevíte někdo kde hledat chybu?????
Mám 2,0i a mám teď ale asi půl roku problém když z otáček pustím plyn a pak zase na něj šlápnu tak mi auto nepříjemě škubne myslel jsem že to dělá ten vadný krokáč ale výměnou se to zlepšilo jen minimálně cca o 30% nevíte někdo kde hledat chybu?????
Re: Motorek volnoběhu - ověření funkčnosti (po stopadesáté..
takže závěr - podle příznaků co popisuješ , je to to samý co dělal mě a je na 99% v háji ,takže vyreklamovat nebo nový...
Re: Motorek volnoběhu - ověření funkčnosti (po stopadesáté..
OK, díky ... ten předchozí motor se mi mimochodem taky rozletěl a to taky cca po roce a půl, ačkoli měl tři nýty. Značku nevím, byl taky z Krče, Getz ani Energy to nebyly (spíš úplně noname). Finálně umřel po cestě do Chorvatska, zdá se mi že extrémní vedra tomu motorku fakt nesvědčí. Dva ze tří nejtků se vyrvaly, tak mi konektor pěkně zůstal v ruce, když jsem to měnil.rolos2 píše:takže závěr - podle příznaků co popisuješ , je to to samý co dělal mě a je na 99% v háji ,takže vyreklamovat nebo nový...
Jinak už bych za to s radostí i těch 1500 dal, kdybych měl jistotu že to vydrží, což zjevně mít stejně nebudu.
Tacuma 2.0 CDX, LPG D.T.Gas, 2004
Praha 9
Praha 9
Re: Motorek volnoběhu - ověření funkčnosti (po stopadesáté..
Já mám otáčky na volnoběh 900 a motor při nastartování jde někdy do vyšších otáček, ale pak se to ustálí.
Tacuma 1.8 + LPG - 72 kW
Re: Motorek volnoběhu - ověření funkčnosti (po stopadesáté..
jo to je normální to mě dělá taky a taky že při vyřazení padají otáčky pomaleji než u jiných aut.....ale tady s tím vadným krokovým motorkem z ničeho nic vyletí otáčky na 3-4 tísíce a to se nedá....
Jo a koupil jsem tenhle krokový motorek - http://aukro.cz/krokovy-motorek-daewoo- ... 82240.html najeto 1500km a zátím OK.....
Jo a koupil jsem tenhle krokový motorek - http://aukro.cz/krokovy-motorek-daewoo- ... 82240.html najeto 1500km a zátím OK.....
Re: Motorek volnoběhu - ověření funkčnosti (po stopadesáté..
A bude ten motorek vhodný na Tacumu? Není tam jiný typ.
Tacuma 1.8 + LPG - 72 kW
Re: Motorek volnoběhu - ověření funkčnosti (po stopadesáté..
Na dvoulitra to podle katalogu sedí, 1.6 a 1.8 už mají elektronickou klapku.
Citroen C4 Grand Picasso 1.8i, 92kW
Daewoo Tacuma 1.8i, 66kW
Daewoo Espero 1.8i, 70kW ...opustilo nás v nedojetých 133tkm
Daewoo Tacuma 1.8i, 66kW
Daewoo Espero 1.8i, 70kW ...opustilo nás v nedojetých 133tkm
Re: Motorek volnoběhu - ověření funkčnosti (po stopadesáté..
A nevíš prosím tě to katalogové číslo motorku na 1,8 72KW
Tacuma 1.8 + LPG - 72 kW