Stránka 1 z 1
Captiva 2012: spínání ventilátoru chlazení motoru
Napsal: pon říj 08, 2012 21:38
od HonzaKLE
Zdravím kolegy.
Mám novou Captivu 2.2 D a možná jsem trochu paranoidní, ale chtěl jsem se zeptat kdy a jestli vůbec se vám spouští ventilátor chlazení na chladiči.
Mě se spouští i v tomto relativně chladném počasí poměrně často a to i po nenáročné jízdě. Teploměr ukazuje normální hodnoty, otáčky volnoběhu cca 700 ot/min (nejde tedy o vypalování DPF, doufám).
Předchozí litiňáky (Octavia 1.9 resp. Touran 1.9) to nedělaly vůbec.
Předem díky za vaše zkušenosti.
Re: Captiva 2012: spínání ventilátoru chlazení motoru
Napsal: úte říj 09, 2012 05:35
od Matsonic
Spousti se pri vypalovani DPF
Re: Captiva 2012: spínání ventilátoru chlazení motoru
Napsal: úte říj 09, 2012 08:07
od HonzaKLE
No právě.
Velmi pečlivě jsem prostudoval jak návod k obsluze tak zdejší diskusi o DPF.
V návodu je napsáno že při regeneraci filtru bude blikat nebo svítit kontrolka DPF - a mně nesvítí.
Dle zkušeností z diskuse se zvýší volnoběžné otáčky motoru - mně se nezvýší, stoupne spotřeba - to nepoznám, zapne se vyhřívání zadního skla - mně se nezapne a sepne se ventilátor chlazení - to jediné ano.
Navíc jsem přijel po 150 km dálnice kde by měly být optimální podmínky pro regeneraci DPF.
Tak nevím .....
Re: Captiva 2012: spínání ventilátoru chlazení motoru
Napsal: úte říj 09, 2012 13:32
od HonzaKLE
A zde odpověď na dotaz prodejci:
"Podle toho co popisujete se s velkou pravděpodobností vůz pokouší provést regeneraci filtru pevných částic (DPF). Kontrolka se rozsvítí až po třech neúspěšných pokusech o regeneraci při běžném provozu. Jakmile se kontrolka rozsvítí je potřeba pokračovat v jízdě do doby než kontrolka zhasne. To znamená po dobou cca 20 minut při více než 2 tis. otáček a rychlostí více než 50 km/hod.."
A je to tady, já taky "renegeruji"
Dnes (9.10.) také přišly zimní pneu: Hankook - 235/60R17 H W310, DOT 2612, výroba HU. Objednáno 8.10. u
www.1pneu.eu. Super cena.
Re: Captiva 2012: spínání ventilátoru chlazení motoru
Napsal: úte říj 09, 2012 16:52
od Matsonic
HonzaKLE píše:No právě.
Velmi pečlivě jsem prostudoval jak návod k obsluze tak zdejší diskusi o DPF.
V návodu je napsáno že při regeneraci filtru bude blikat nebo svítit kontrolka DPF - a mně nesvítí.
Dle zkušeností z diskuse se zvýší volnoběžné otáčky motoru - mně se nezvýší, stoupne spotřeba - to nepoznám, zapne se vyhřívání zadního skla - mně se nezapne a sepne se ventilátor chlazení - to jediné ano.
Navíc jsem přijel po 150 km dálnice kde by měly být optimální podmínky pro regeneraci DPF.
Tak nevím .....
Me se otacky taky nezvysi, jestli se zapne vyhrivani nevim, nechodim si sahnout na zadni sklo a
kontrolka sviti nebo blika za je filtr z urciteho % zaplnen, jen sepne ventilator chlazeni.
To ze jsi prijel ze 150km vzdaleneho mista nema na to zadny vliv. Me se stalo ze jsem prijel po 1000km z IT a pred domem kdyz jsem vypl auto tak se spustil ventilator.
Skoda ze to nemame tak jak v nakladnich autech, ze kdyz se me rozne treba po 70% zaplneni, tak kdyz vim ze nekam pojedu tak zmacknu tlacitko a vypaluji.
Jinak po udajne uprave SW me auto uz 4 mesice nerozlo "foukci" kontrolku.
Zimaky jsem kupoval loni za 2990
http://www.1pneu.eu/produkt/pneuproosob ... 0R17HSPWIN
Jeste jeden postreh, vypali to filtr i kdyz to nechas stat na miste
Re: Captiva 2012: spínání ventilátoru chlazení motoru
Napsal: úte říj 09, 2012 21:36
od HonzaKLE
Tak jsem byl odpoledne na vyjížďce a snažil se udržovat otáčky nad 2.000.
Tak je snad zatím po všem.
Nějaká indikace stavu zaplnění by se hodila, takhle opravdu ten proces nejde zjistit.
Třeba budík vedle teploměru
Re: Captiva 2012: spínání ventilátoru chlazení motoru
Napsal: stř říj 10, 2012 17:26
od Matsonic
Dokud se ti nerozne kontrolka je zbytecne takto jezdit