pozor na vysokonapatove kable
Napsal: pon zář 10, 2012 22:09
Mozno by to malo ist do sekcia co ma dnes potesilo a zaroven co ma dnes nepotesilo ale kedze je to celkom zaujimavy a pritom banalny problem podelim sa s nim v novej teme.
Asi kazdy co ste na daewaky presli z normalnejsich aut ako je napriklad skodovka ste trosku nechapali system sviecok a tie obrovske gumene fajky co su na koncoch VN kablov. Tak tie su tam presne na to aby sa to cele mohlo pokazit. Kedze som chcel bezproblemovu prevadzku dalsich 100kkm kupil som za 3nasobok najlacnejsich VN kablov NGK kable (ved ked sviecky tak aj kable nie nech sa drzim znacky ). Pritom sa mi niekde marilo v mysli ze som niekedy davno cital nieco o tom ze ngk sviecky su dobre a kvalitne ale ngk kable nekupovat ale neposluchol som a siel som do nich.
Po vymene umreteho motora za iny 1.5l 16v som pouzil uz nove kable lebo na jednom starom som si vsimol ze nejak sa na nom utrhol kus izolacie aj ked netusim kde. Sice to na jeho funkcnost zatial vplyv nemalo ale casom by mohlo. Vsetko slapalo dobre akurat som kvoli laborovaniu so starym motorm a nedostatku novych sviecok pouzil stare sviecky, ktore uz boli v motore snad aj vyse 30kkm. Nove boli v starom skapatom motore. Kedze vsetko slapalo ako ma kaslal som na vymenu sviecok. Nedavno ma ale do vymeny sviecok dohnalo presvedcenie ze obcasne trhnutia od motora by bolo dobre poliecit tak som vymenil sviecky aj vzduchovy filter (pozor na JC ma nizsie penove okraje, musel som mu trosku ohnut viac plechove packy na filterboxe). Po vymene motor nechel ist z volnobehu poriadne do otacok, ale nad 2totacok uz bol spokojny. Tak som skusil uplne nove sviecky a nie tie nove co boli este v starom motore a to iste. Kedze som planoval posunut predstih, tak som ho posunul a pri posunuti rozdelovaca uplne na doraz problem zmizol jazdil som s tym predvcerom aj vcera. Vcera som trosku predstih ubral, lebo na doraze bola rozdelovac uz trosku sikmo (na prirube bolo vidno malu medzeru) a tak sa problem vratil.
Dnes som zacal hladat pricinu (odtrh a problemovu sviecku) a ono jeden z kablov sa rozpadol a plechova objimka, ktora je vo vnutri hrubej fajky a zachytava sa o sviecku zacala takmer volne behat vo vnutri fajky aj s kablom. Takze nemala kontakt so svieckou a tym sa v extremnych podmienkach (akceleracia) obcas nepodarilo preskocit iskre tam kde by mala. Stacilo nasadit kabel opatrne (nemam novy) najprv objimku na sviecku a potom opatrne nasunut gumenu fajku a problem uplne vymizol.
Takze ak vam po vymene sviecok alebo kablov zacne vynechavat motor najma sa nebude chceit zbierat do otacok aj na volnobehu skontrolujte si kable. Tieto kabel su nove maju asi 7tkm a proste sa im vnutro uvolnilo a teraz ho normalne uz nenasadite.
Asi kazdy co ste na daewaky presli z normalnejsich aut ako je napriklad skodovka ste trosku nechapali system sviecok a tie obrovske gumene fajky co su na koncoch VN kablov. Tak tie su tam presne na to aby sa to cele mohlo pokazit. Kedze som chcel bezproblemovu prevadzku dalsich 100kkm kupil som za 3nasobok najlacnejsich VN kablov NGK kable (ved ked sviecky tak aj kable nie nech sa drzim znacky ). Pritom sa mi niekde marilo v mysli ze som niekedy davno cital nieco o tom ze ngk sviecky su dobre a kvalitne ale ngk kable nekupovat ale neposluchol som a siel som do nich.
Po vymene umreteho motora za iny 1.5l 16v som pouzil uz nove kable lebo na jednom starom som si vsimol ze nejak sa na nom utrhol kus izolacie aj ked netusim kde. Sice to na jeho funkcnost zatial vplyv nemalo ale casom by mohlo. Vsetko slapalo dobre akurat som kvoli laborovaniu so starym motorm a nedostatku novych sviecok pouzil stare sviecky, ktore uz boli v motore snad aj vyse 30kkm. Nove boli v starom skapatom motore. Kedze vsetko slapalo ako ma kaslal som na vymenu sviecok. Nedavno ma ale do vymeny sviecok dohnalo presvedcenie ze obcasne trhnutia od motora by bolo dobre poliecit tak som vymenil sviecky aj vzduchovy filter (pozor na JC ma nizsie penove okraje, musel som mu trosku ohnut viac plechove packy na filterboxe). Po vymene motor nechel ist z volnobehu poriadne do otacok, ale nad 2totacok uz bol spokojny. Tak som skusil uplne nove sviecky a nie tie nove co boli este v starom motore a to iste. Kedze som planoval posunut predstih, tak som ho posunul a pri posunuti rozdelovaca uplne na doraz problem zmizol jazdil som s tym predvcerom aj vcera. Vcera som trosku predstih ubral, lebo na doraze bola rozdelovac uz trosku sikmo (na prirube bolo vidno malu medzeru) a tak sa problem vratil.
Dnes som zacal hladat pricinu (odtrh a problemovu sviecku) a ono jeden z kablov sa rozpadol a plechova objimka, ktora je vo vnutri hrubej fajky a zachytava sa o sviecku zacala takmer volne behat vo vnutri fajky aj s kablom. Takze nemala kontakt so svieckou a tym sa v extremnych podmienkach (akceleracia) obcas nepodarilo preskocit iskre tam kde by mala. Stacilo nasadit kabel opatrne (nemam novy) najprv objimku na sviecku a potom opatrne nasunut gumenu fajku a problem uplne vymizol.
Takze ak vam po vymene sviecok alebo kablov zacne vynechavat motor najma sa nebude chceit zbierat do otacok aj na volnobehu skontrolujte si kable. Tieto kabel su nove maju asi 7tkm a proste sa im vnutro uvolnilo a teraz ho normalne uz nenasadite.