Stránka 1 z 1

Nedrží voľnobeh

Napsal: čtv zář 06, 2012 22:20
od mfedak
Zdravím všetkých majiteľov daevroletov. Ja mám Chevrolet nubira kombi 1.8 CDX 2006.
Už dlhší čas sa borím s nasledujúcim problémom. Pri vyradení rýchlosti a uvoľnení plynového pedálu /napríklad pri dobrzďovaní na križovatke/ mi klesnú otážky až tak že motor zdochína. Niekedy sa to vráti na 800ot/min niekedy aj zhasne. Avšak nestáva sa to stále. Niekedy funguje bez problémov. Zatiaľ som nezistil žiadne súvislosti kedy to zhasína. Keď to začne zhasínať tak niekedy pomôže že motor vypnem na niekoľko minút. Keď naštartjem tak motor ide na normálny voľnobeh. Iné problémy nepozorujem. Auto má normálnu akceleráciu, mimo tých voľnobežných otáčok ide pravidelne, necuká a má normálny výkon. škrtiacu klapku som demontoval a vyčistil /samozrejme aj kanáliky a ventil regulácie voľnobežných otáčok/. Dokonca aj v ultrazvukovej čističke.
Točím sa okolo troch vecí. Snímač podtlaku v sacom potrubí, prvou lambda sondou a regulačným ventilom voľnobežných otáčok. Lambda sondu som pre začiatok vylúčil pretože sa táto chyba prejavuje aj keď je motor studený /pokiaľ mám správne informácie tak údaje z lambda sondy ECM berie až keď je vyhriata na cca 500stC/.
Takže ako prvé sa chystám vymeniť regulačný ventil voľnobehu.
V materiáloch CHEVROLET TIS píše postup ak to urobiť. Avšak píše tam že treba previesť reset adaptačných hodnôt pomocou autodiagnostiky. Mám diagnostiku Proscan a tam som túto funkciu nenašiel. Viem to nejakým spôsobom obísť? Napríklad tým, že odpojím batériu? Aký je v tom prípade postup? Poradte prosím či sa púštam správnym smerom a ako na novo nastaviť ten krokový motor. Ak je to v domácich podmienkách vôbec možné alebo treba ísť do Chevrolet servisu.
Ak by niekto poznal niejakého automechanika v okolí Kočíc, ktory to zvládne/myslím tým že má príslušnú autodiagnostiku/ tak dajte vedieť. Vopred všetkým ďakujem a dúfam že tento príspevok nezapadne prachom. Myslím že takýto problém riešil svojho času pán pod nikom "Tvarůžek". Ak tu ešte chodí možno by mohol dať vedieť ako to poriešil. Prípadne ak ho niekto pozná a mohol mi poskytnúť e-mail.

Re: Nedrží voľnobeh

Napsal: pát zář 07, 2012 12:13
od Vypravca
Zresetujes to odpojenim baterky.
A nastavis to tak ze 3x zapnes a vypnes zapalovanie s 5-10s prestavkami. A az potom startujes.

Re: Nedrží voľnobeh

Napsal: sob zář 08, 2012 12:08
od mfedak
Dakujem.
Našiel som aj tento postup:
V.Brousek
Vyndal jsem klíček ze zapalování, odpojil baterii , po chvilce připojil a nastavil podle návodu volnoběh. Tj. na deset vteřin zapnout zapalování, vypnout zapalování, krátce startérem otočit klikovým hřídelem, vypnout zapalování, nastartovat motor.

Tak teraz neviem.

Re: Nedrží voľnobeh

Napsal: sob zář 08, 2012 12:14
od mfedak
A toto som našiel v CHEVROLET TIS:
Volnoběžné otáčky motoru, postup při učení

Kdykoliv jsou provedeny některé z níže uvedených činností, je nutné provést následující postup výuky při volnoběhu;
- Výměna nového ECM
- Výměna nového tělesa škrtící klapky (MTIA, ETC)
- Výměna nového ventilu IAC
- Čištění nánosů uhlíku na těle škrtící klapky
- Odpojení napájení (kabel baterie, pojistka ECM, atd.) (pouze ECM Delphi)
- Přeprogramování software ECM (Siemens D160 ECM pouze se systémem ETC)
Přepněte spínač zapalování do polohy ON.
Resetujte adaptační hodnoty pomocí diagnostického nástroje (pouze MTIA).
Vypněte zapalování na 15 sekund.
Zapněte zapalování na 5 sekund.
Vypněte na 15 sekund zapalování. (V případě systému Siemens D160 ECM se systémem ETC vypněte zapalování na 35 sekund.)
Spusťte motor v parkovací/neutrální poloze.
Pokud je vozidlo vybaveno automatickou převodovkou, aplikujte parkovací brzdu. Při sešlápnutí brzdového pedálu přesuňte transaxli do polohy D (jízda) na 1 sekundu a pak ji vraťte do polohy P (parkovací) (pouze ECM Siemens).
Nechejte motor běžet, dokud teplota chladicí kapaliny nestoupne nad 85°C (185° F).
Zapněte klimatizaci na 10 sekund, pokud je jí vozidlo vybaveno.
Pokud je vozidlo vybaveno automatickou převodovkou, aplikujte parkovací brzdu. Při sešlápnutém brzdovém pedálu nastavte převodovku do polohy D (jízda) na 10 sekund.
Vypněte klimatizaci na 10 sekund, pokud je jí vozidlo vybaveno.
Pokud je vozidlo vybaveno automatickou převodovkou, tak při sešlápnutém brzdovém pedálu přesuňte převodovku do parkovací/neutrální polohy.
Vypněte zapalování. Postup inicializace volnoběhu je ukončen.
Vyčkejte 15 sekund před opětovným spuštěním motoru (pouze Siemens ECM). (V případě systému Siemens D160 ECM se systémem ETC vypněte zapalování na 35 sekund.)

Re: Nedrží voľnobeh

Napsal: sob zář 08, 2012 15:22
od palikx
zdravim
no to nebude tak jednoduche
takze jelikoz ma 1.8 tak nemas krokovy motorek ktry by se dal jen tak vymenit.mas elektronickou klapku do ktere nema nikdo co lezt jelikoz stejne s tim nejde nic delat.je tam podenciometr a motorek a jednotka si s tim hybe sama.
pokud je potenciometr resp. jeho draha vybehana uz s tim stejne nic nenadelas.zkousel jsem to cistit kydysi na felicii a k nicemu spis jeste horsi.
reset pravdepodobne jen odpojenim baterie nepomuze jeikoz je to chytra jednotka a pamatuje si.tedy asi by to chtelo reset adapt.hodnot.problem je ze to stejne jen smaze naucena data a s klapkou to hybe jen u nekterych jednotek.
ale mohlo by se to zkusit.
pokud to nepomuze je nejspis klapka vadna a mela by se vymenit.
ale jeste bych nejdriv prolezl podtlaky a hadicky jelikoz tohle by taky mohlo zpusobovat nejaka netesnost.
a ten map senzor to je taky mrcha proradna ten by to mohl klidne delat taky.ale bez aktualnich hodnot ktere by se pozorovaly ve chvili kdy to dela se stejne na nic neprijde.

Re: Nedrží voľnobeh

Napsal: ned zář 09, 2012 11:02
od mfedak
Takže som to vyfotil.
Toto je podľa mňa krokový motor (v CHEVROLET TIS to volajú regulačný ventil voľnobežných otáčok /IAC/ a v angličtine VALVE-IDLING AIR CONT) OEM číslo: 93744875
krokac.jpg
A toto je klapka:
klapka.jpg

Re: Nedrží voľnobeh

Napsal: ned zář 09, 2012 11:17
od palikx
ok tim je to jasne.
takze ten krokac vymen a melo by to byt dobre.nebo ho zkus rozhybat a vycistit treba to jeste pomuze.ale musi chodit rukou.pokud s nim nehnes uz to nebude asi k nicemu.
reset staci jen odpojenim baterky a 3 krat zapnout a vypnout zapalovani.
to je teda divna 1.8 kdyz uz 1.6 z roku 2003 ma elektroniku.a tusim ze tacuma z roku 2001 taky.
ale asi je to vlastne historicky motor.

Re: Nedrží voľnobeh

Napsal: ned zář 09, 2012 11:40
od mfedak
Motor je typ F18D3. K tomu krokovému motorčeku. Ten výsuvný čap by som mal vedieť dajme tomu zasunúť palcom keď ho držím v ruke? Môžem ho ponoriť celý do benzínu, aby sa uvoľnili nečistoty?

Re: Nedrží voľnobeh

Napsal: ned zář 09, 2012 11:53
od palikx
jasne mel by jit zasunout ale jde to ztuha i u noveho ale po prekonani prvniho tahu uz se rozjede a zaleze pomerne snadno.
ale pro cisteni je potreba ho vytahnout co nejvic ven a cely dokonale vycistit.pozor muze se stat ze ten cep cely vypadne.pak jen opatrne zasroubovat po drazku a pak opatrne zasunout.uz se mi to 2 krat stalo ale motorek to prezil.
benzin samotny to ale neuvolni.pouziva se na to cistic karburatoru ten to rozpusti.
po vycisteni to nesmis nicim mazat jelikoz se na to nachyta bordel a je to jeste horsi.

Re: Nedrží voľnobeh

Napsal: pon zář 10, 2012 15:43
od mfedak
Objednal som nový krokový motor. 91€ + 6€ poštovné. Ak som trafil chybu tak ten starý môžem rozobrať a nafotiť ak to niekomu pomôže.
110920121230.jpg

Re: Nedrží voľnobeh

Napsal: pon zář 10, 2012 21:41
od palikx
no rozebirani asi nebude uplne realny ale muzes to zkusit.ja jsem to vzdal.vytahnout ten stred jeste mozna jo ale vic asi moc ne.
tak snad budes mit pokoj.je to nejcastejsi pricina spatneho rizeni volnobehu.

Re: Nedrží voľnobeh

Napsal: úte zář 11, 2012 16:42
od mfedak
Krokový motor (regulačný ventil voľnobehu IAC) som vymenil. Zatiaľ to funguje. Uvidím ako sa to bude správať dlhodobo. Ten motorček má zo strany konektora také tri "kolíčky". pokúsim sa ich vybrať a rozobrať. Ak sa to nepodarí tak ho po dľžke rozrežem flexou na študijné účely. Prajem všetkým veľa bezporuchových kilometrov.

Re: Nedrží voľnobeh

Napsal: čtv zář 13, 2012 11:37
od palikx
jsou to trhaci sroubky.nejak jsem nevymyslel jak je povolit bez poskozeni cehokoli.a jen zarez pro sroubovak je malo je to utazene asi hodne nebo to drzi v tom plastu.
navarit na to sroubek je spis prace pro hodinare aopet se asi roztece ten plast.