Stránka 1 z 4
Rozvodový řemen
Napsal: čtv pro 02, 2004 21:25
od Pavel
Může být pravda, že když praskne rozvodový řemen na Nexii 1,5-8ventilů,
že se nic nestane s motorem? Mě se to nezdá, ale nejsem odborník.
Napsal: čtv pro 02, 2004 21:39
od mrk
Tiez nie som odbornik, ale pocet ventilov nema vplyv na to ci sa nieco s motorom stane alebo nie.
Napsal: čtv pro 02, 2004 22:18
od Marek
Myslím že se o tom již zmiňoval Petrm. Záleží na otáčkách při kterých řemen praskne atd. Prý je to tak 50 na 50. Ale 16v je vždy K.O.
Napsal: pon pro 06, 2004 19:59
od petrm
Přesně tak u 8V se to někdy podaří a motor to přežije bez úhony ale je to jen někdy a je to risk se kterým musíš souhlasit že se dá jen řemen a ty budeš jezdit dál jinak 16V je jasnej vždycky je to kvůli místu ve spalovacím prostoru a umístění ventilů
Napsal: úte pro 07, 2004 12:11
od Návštěvník
a ako je to s kladkou? je treba menit s rozvodovym remenom aj kladku? Remen stoji okolo 600 Sk, ale kladka je za 1300 Sk a to sa mi zda dost. Ked si to zratam s tobotou, tak vymena rozvodaku vyjde na 3 tisice co pred vianocami nepotesi.
Napsal: úte pro 07, 2004 12:12
od Radmont
to som bol ja
Napsal: úte pro 07, 2004 12:19
od Radmont
Napsal: úte pro 07, 2004 12:22
od Franta
Záleží kolik máš najeto km. Pokud je to kolem 120 tis tak bych měnil i kladku. Záleží jenom na tobě. Pokud chceš mít klid, tak to vyměň rovnou a máš to.
Franta
Napsal: úte pro 07, 2004 12:35
od Radmont
najazdenych mam 87 tisic. A predpokladam, ze na tomto aute najazdim tak este 15-20 tis. (rocne robim okolo 10)
Napsal: úte pro 07, 2004 12:39
od Marra
Jde o to, že u 16V řemen pohání 2 vačky a je tím pádem delší. Proto je víc namáhaný a častěji praská. Je to ´taky tím že 16V má větší kompres tudíž menší kompresní komoru(asi určitě) .8V se tak moc ventily s pístemnepotkávají.
Napsal: úte pro 07, 2004 23:02
od petrm
Jestli máš 16 V tak určitě i kladku jestli je to jen 8 V tak je to v tolika kilometrech zbytečný nexie na kladky netrpí a vodní pumpu bych nechal měnit až podle stavu když bude jakkoliv rosit bezpodmínečně výměna ale když nebude rosit ani nebude na hřideli vůle a bude tichá není důvod ji preventivně měnit ale musí se to posoudit přímo na konkrétním rozebraným autě
Napsal: stř pro 08, 2004 07:02
od demodemo
Je to tak. U 8V se kladka mění až u druhé výměny rozvod. řemene a u pumpy se dává nové těsnění.
Napsal: stř pro 08, 2004 07:29
od Krtek
Taky se optam: čeká mě příští rok výměna rozvodů na Nubiře (Lacíkovi) v 60tis. Stačí jenom řemen nebo se musí vyměnit i kladky ? myslim že jsem někde čet že jsou tam 2 (vodící a napínací ? ) Ale připadá mi to zbytečně drahý a zbytečně brzy. když vezmu že Saab 2.3Turbo (přez 200k) z roku 91 má poředepsanou výměnu řemene (né kladek) ve 260 tis km ! Tak byc celý Daewoo i Opel nakopal do prd....
Napsal: stř pro 08, 2004 09:23
od Dano
Ked Saab napise, ze ten remen staci vymenit po 500 tis tak ho vymneis po 500 tis? Veris na obchodne tahy? Ved je z takeho materialu ako aj v inych autach. Starnutie gumy a unava materialu existuje vsade.
Napsal: stř pro 08, 2004 10:16
od PavelZ
Je otazka, jestli je vsude ze stejnyho materialu? Na Fiatu sem mel predepsanou vymenu remene po 130 000km a kdyz se menil, tak podle pohledu byl uplne v pohode.