Stránka 1 z 2
Chiptuning 1.8l benzin
Napsal: stř srp 08, 2012 23:02
od Buldogs
Cauky koukal jsem ze uz par lidi tady ma udelanej chiptuning a proto bych poprosil o zhodnoceni:
- Jak je na tom spotreba sla dolu prosim o udaj spotreby mesto a mimo mesto
- Neyskakuji nejake zavady a funguje vse jak ma?
prosim o uvedeni pri provozu klady a protiklady co jste vypozorovali
Moc dekuji ua informace
Re: Chiptuning 1.8l benzin
Napsal: pát srp 10, 2012 16:57
od Kjub
Na tvoj motor sa vobec neoplati davat chip...treba na to turbo, aby to zvysilo lepsie zvysilo vykon...a spotreba ti neklesne asi skoro vobec...na diesly 2.0 moze klesnut tak o pol litra na 100km..
Re: Chiptuning 1.8l benzin
Napsal: pát srp 10, 2012 21:43
od Buldogs
Prave bych potreboval nekoho kdo to ma protoze pred Cruzem jsem mel fabku 1,2l benzin a tam ten chip sel pekne poznat auto bylo zivejsi a spotreba mensi ale nevim jak to bude u te 1.8l
Re: Chiptuning 1.8l benzin
Napsal: pát srp 10, 2012 23:47
od Krtek
čipovaná HaŤaPa ? tééééda to bych celkem i chtěl někdy zažít tu jízdu
Re: Chiptuning 1.8l benzin
Napsal: sob srp 11, 2012 00:15
od pejee
Re: Chiptuning 1.8l benzin
Napsal: sob srp 11, 2012 09:13
od Richard
Možná bych zkusil přechod na E85 trochu zvýší výkon a zároveň ušetříš
Re: Chiptuning 1.8l benzin
Napsal: sob srp 11, 2012 11:18
od mc.cvok
To je velikej omyl E85 výkon sníží a spotřebu zvýší , stejně jako LPG . Více o chiptungu se dozvíte zde :
http://www.mh.cz/vse-o-chiptuningu.htm
Najdete tam hodně odpovědí , nebo jim napište , u motoru bez turba není ten nárůst tak znatelnej , ale samozřejmně , že to jde , a má to smysl .
Tady je malej výtah toho základního :
Benzinové a dieselové atmosférické: + 8 - 15% výkonu a kroutícího momentu
Tuningem takovéhoto vozu se při naší úpravě dosáhne hlavně podstatně lepší dynamiky plynového pedálu, vůz se daleko lépe rozjíždí a reaguje rychle na požadavek výkonu. Nejedná o úpravu typu „formule“ ale každý řidič takového vozu moc dobře pocítí, co jsme pro něj úpravou udělali. U mnoha vozů se docílí posunutí maximálního kroutícího momentu směrem do nižších otáček což má za následek další „příjemno“ a navíc dojde ve většině případů k úspoře paliva, která ale také vždy závislá na „tíze nohy“. (viz. další často kladené otázky – spotřeba vozu)
Turbo benzinové a turbo dieselové (přeplňované): + 20 - 40% výkonu a kroutícího momentu
U těchto vozů je úprava znatelná i pro někoho, kdo k nám vůz na tuning jen přivezl od známého, který se nemohl dostavit osobně a po úpravě mu ho veze zpět. V nižších otáčkách, kdy ještě není dostatečně natlakované turbo se dociluje navýšení výkonu stejné jako u atmosférických motorů (8-15%), ale jakmile se docílí dostatečného tlaku (běžně při 1700-2000 otáčkách) tak dochází k zásadním nárůstům . Navíc se snažíme docílit co nejplynulejšího přechodu pro co nějvětší komfort akcelerace. Cílem chipování hlavně turbodieselových motorů je momentová křivka, která vyběhne do svého maxima v co nejnižších otáčkách a zůstane tam do otáček co nejvyšších, kde si poté převezme akcelerace křivka výkonová (hlavně většinou v případě předjíždění popř. kritické situace). Díky tomu, že se u moderních motorů dá upravovat až na 2 desítky parametrů a neskutečné množství palivových map je zde možné docílit i zasadnějších palivových úspor až 15%. V takovýchto případech se chiptuning i velice rychle cenově vrátí a nadále již jen šetří náklady na provoz. Toho nejvíce využívají firmy s dodávkami a s kamiony, kde se dociluje zásadních finančních úspor.
Re: Chiptuning 1.8l benzin
Napsal: sob srp 11, 2012 12:29
od Buldogs
Diky za vycerpavajici informace a nahodou nekdo kdo ma LPG a zaroven udelany chiptuning tady neni? Zajimalo by me jestli se LPG s chiptuningem nehada a nedela to nejake problemy.
Re: Chiptuning 1.8l benzin
Napsal: sob srp 11, 2012 12:32
od Krtek
Slušnej PR blaf. Nevimmjak dosáhnout vyššího výkonu/krouťáku aniž bys nahnal do motoru víc paliva. nebo nedej bože dokonce míň ! Na řeči o lepšim průběhu než nastavil původně výrobce dávno envěřim. Setkal jsem se s X autama po čiptuningu, znát to často bylo ale kdo si psal pravidelně spotřebu, přišel na to že mu to žere o něco víc než před úpravou.
Ono i samotný turbo je o tom dostat do motoru víc vzduchu aby se tam mohlo dostat i víc benzínu.
Re: Chiptuning 1.8l benzin
Napsal: sob srp 11, 2012 15:08
od Krtek
Buldogs: já to tak měl obojí na Feldě. Technicky problém žádnej ale jak řikam spíš to považuju za placeboefekt.
Re: Chiptuning 1.8l benzin
Napsal: sob srp 11, 2012 18:21
od Richard
nemám osobní zkušenost s E85, ale po tom co jsem si přečetl, to co se běžně vyskytuje na netu, píše se o navýšení výkonu, při mírně zvýšené spotřebě ( max. do 1 litru) Osobně jezdím na LPG a v zásadě mi tahle problematika celkem nebere. S mou Nubi jezdím do 10 l LPG na 100 a při ceně 15,9 za litr je to cca 159 za 100km, takže abych jezdil za stejný prachy s naftou, muselo by mě auto žrát 4,5 litru na 100, což v dnešní době DPF filtrů není zdaleka reálné, tak jezdím a jezdím
dokud to půjde
Re: Chiptuning 1.8l benzin
Napsal: sob srp 11, 2012 18:32
od mc.cvok
Krtek píše:Slušnej PR blaf. Nevimmjak dosáhnout vyššího výkonu/krouťáku aniž bys nahnal do motoru víc paliva. nebo nedej bože dokonce míň ! Na řeči o lepšim průběhu než nastavil původně výrobce dávno envěřim. Setkal jsem se s X autama po čiptuningu, znát to často bylo ale kdo si psal pravidelně spotřebu, přišel na to že mu to žere o něco víc než před úpravou.
Ono i samotný turbo je o tom dostat do motoru víc vzduchu aby se tam mohlo dostat i víc benzínu.
Samozřejmně že to funguje , každá řídící jednotka má "univerzální" nastavení .Jsou výrobci kde je možné si "čipnutí" koupit jako doplněk . To že nevíš Ty jak to udělat , neznamená , při vší úctě k Tobě , že to nejde
Re: Chiptuning 1.8l benzin
Napsal: sob srp 11, 2012 18:35
od mc.cvok
Buldogs píše:Diky za vycerpavajici informace a nahodou nekdo kdo ma LPG a zaroven udelany chiptuning tady neni? Zajimalo by me jestli se LPG s chiptuningem nehada a nedela to nejake problemy.
Zajímavá otázka , já sám mám LPG v autě od koupě , zatím tři týdny a cca 2.100 km , ale vzhledem k tomu , že LPG má svou řídící jednotku a benzín taky .... Myslím že by to šlo , na tu řídíci jednotku benzínu , ale potom bys to poznal jen při jízdě na benzín , což by ztratilo to kouzlo ceny plynu (Plzeň cca 14,90 -16,10)
Re: Chiptuning 1.8l benzin
Napsal: pát zář 14, 2012 21:39
od radgosk
mc.cvok píše:Krtek píše:Slušnej PR blaf. Nevimmjak dosáhnout vyššího výkonu/krouťáku aniž bys nahnal do motoru víc paliva. nebo nedej bože dokonce míň ! Na řeči o lepšim průběhu než nastavil původně výrobce dávno envěřim. Setkal jsem se s X autama po čiptuningu, znát to často bylo ale kdo si psal pravidelně spotřebu, přišel na to že mu to žere o něco víc než před úpravou.
Ono i samotný turbo je o tom dostat do motoru víc vzduchu aby se tam mohlo dostat i víc benzínu.
Samozřejmně že to funguje , každá řídící jednotka má "univerzální" nastavení .Jsou výrobci kde je možné si "čipnutí" koupit jako doplněk . To že nevíš Ty jak to udělat , neznamená , při vší úctě k Tobě , že to nejde
Robi sa to, napr. aj BMW ma motory kde je zmena vykonu iba v softe, ale vyrobca motora uz pri navrhu dimenzoval komplet motor na vyssi vykon a v softe mozno aj naschval alebo z komercnych dovodov, alebo kvoli emisnym limitom nechal rezervu napr 25% vykonu. za poplatok soft samozrejme zmeni, ale ak si myslis, ze vyrobca navrhol motor a potom nejakeho manazera napadlo navysit vykon iba tak o 25%, tak sa mylis.
Re: Chiptuning 1.8l benzin
Napsal: pon zář 17, 2012 12:24
od Krtek
Já neřikam že nejde jenom softem zvýšit výkon. Jde to ale né při zachování nebo snížení spotřeby. Vždycky je to o tom dostat víc paliva do válců a čert vem emise.