Stránka 1 z 1
Dusí se motor
Napsal: pon lis 29, 2004 16:25
od Zdenek
Mám Nubiru 1.6 rok výroby 1998. Jakmile teplota klesne pod 3 stupně, objeví se následující závada. Start bez problémů, po ujetí cca 1 km se najednou motor začne dusit, má nepravidelný chod, když sešlápnu spojku, tak motor „chcípne“. Znovu nastartovat jde velice špatně, motor se nemůže probrat (jako když je ulitý). Po ujetí cca 6 km, kdy se motor ohřeje, závada zmizí. Mechanik, ke kterému jezdím, již proměřil kdeco, ale stále nemůže nic najít. Při kontrole svíček se zjistí, že jsou černé, jako když do motoru něco „vlítne“ a svíčky přestanou pálit (když nechám motor po startu na volnoběh, závada se neobjeví, jenom když motor je v tahu). Přitom kontrolka závad se nerozsvítí. Nemáte někdo s tímto podobnou zkušenost. Díky.
Dusí se .............
Napsal: pon lis 29, 2004 18:31
od Miloss
Podle popisu závady bych tipoval na zamrzání vstřikování benzínu. Není tam něco na předohřev nasávaného vzduchu? Při sání vzniká malý podtlak, který snad může způsobovat vznik nějaké námrazy.
Kdysi jsem měl podobný problém u VAZ 2105, když jsem včas nepřepnul hrdlo sání na taplý vzduch.
Miloss
Napsal: pon lis 29, 2004 19:39
od petrm
Já bych to viděl na tlak paliva nebo vstřiky a nebo svíčky co takhle dát na zkouškou jiný
Napsal: pon lis 29, 2004 20:40
od Zdenek
petrm píše:Já bych to viděl na tlak paliva nebo vstřiky a nebo svíčky co takhle dát na zkouškou jiný
Jenom pro přesnost : svíčky, kabely a teplotní čidlo jsme již vyměnily, střiky jsou v pořádku, jsou taky odkontrolované.
Napsal: pon lis 29, 2004 21:47
od petrm
No tak to si poprvé nenapsal ale po těchle věcech bych šel jako první. Tlak paliva si měřil když to nejede ? Na diagnostice to bylo bohužel sem s takovou závadou ještě nesetkal možná zapalovací cívka že by dávala slabou jiskru a když se ohřeje tak je to pak dobrý fakt nevím šel bych stylem pokus omyl ale to jde dělat jen když máš vedle jiný auto
Napsal: úte lis 30, 2004 08:14
od Zdenek
Tento víkend si chceme půjčit cívky z jiného auta a uvidíme. Je to však značně náročný na čas, neboť jakmile se auto ohřeje, tak čekáš celý den na druhý pokus.
Napsal: čtv pro 02, 2004 06:51
od Franta
Já osobně to vidím na lambda sondu pokud je motor studenej tak lamda je taky studená a nedává napětí (bohatá směs - černé svíčky). Zrovna po té jedné minutě provozu motoru dojde ohřátí lambdy a začne dávat napětí od 0V do 1V a podle toho regulovat množství benzínu (ubere na množství). Já už jsem ji měnil také.
Franta
Napsal: úte pro 07, 2004 12:46
od Zdenek
Tak cívkama to nebylo, vyměnili jsme je a závada trvá dál.
Kdyby to bylo lamdasondou, tak proč to ze začátku běží normálně?
Napsal: úte pro 07, 2004 12:57
od Franta
Protože, se lambda neuplatňuje, když je studená. Pokus se lambdu odpojit úplně (rozpojit v konektoru u držáku zapalovacích cívek) a provést zkušební start zda se to také projeví nebo ne. Pokud je lambda odpojena, tak řídící jednotka zaznamená závadu - kontrolka CHECK (po delší době) toho se nelekej a ŘJ zařadí náhradní hodnotu - motor není tak živej, ale jede to.
Franta
Napsal: úte pro 07, 2004 13:07
od Franta
Teť mě napadlo a co takhle krokový motorek množství vzduchu při volnoběhu. Jestli to zhasne při nesešlápnutém plynu. Jde málo vzduchu a moc benzínu.
Franta
Napsal: čtv pro 09, 2004 16:13
od Zdenek
Tak jsem dnes vypojil lambdasondu, ale závada se chová stejně.
Napsal: pát pro 10, 2004 14:06
od Franta
Tak to lambdou nebude, ale podívej se na krokový motorek, který je umístěn u vzduchové klapky plynu (tuším, že k němu vedou 4 dráty). Já sem to řeši odpojením konektoru krokového motorku a konektoru snímače polohy klapky a demontáží celého odlitku cca 2-3 šrouby (odpojit hadičky podtlaku). Pak jsem prověřil průchodnost všech podtlakových kanálků i v potrubí sání, a hlavně vyčistil vzduchový obtok klapky, kerý je právě škrcen tím krokovým motorkem. Po té jsem si pohrál s vlastním krokovým motorkem namazat a pomucí nějakého adapteru do zásuvky 9-12V DC nastavil (zasunul škrtící jehlu do motorku střítáním polarity +,- na prvích a druhé dvojci kontaktů) - maximální průchodnost vzduchu. Dál jsem rovnou prostříkl KONTOXEM dráhu snímače polohy klapky (když už je to venku - pozor nesundávat snímač jenom prostříknout!!). Pak jsem dal vše do kupy provedl 2x start a bylo to OK.
Snad to pomůže.
Franta
Napsal: pon úno 14, 2005 16:33
od Zdenek
Závada je vyřešena. Celý problém způsoboval nevhodný olej v motoru, který když dosáhl určité teploty (viskozity), došlo k chybnému ovládání ventilů prostřednictvím hydraulických zdvihátek. V tomto motoru je předepsána pouze viskozita 5,10W/30,40. Po výměně oleje se již závada neobjevila. Všem děkuji za snahu.
Napsal: pon úno 14, 2005 20:07
od JRD McLAREN
..
..
zaujimave...
Napsal: pon úno 14, 2005 21:32
od Krtek
Jestli to nebylo třeba i olejovym filtrem ? Jakej jsi tam dal olej ted a jakej tam byl před tim ?