Stránka 1 z 2

Alternátor

Napsal: pon čer 25, 2012 13:38
od porsche997
Zdravím .. Chlapci kde by som mohol zohnať opravnu sadu na alternátor (ložiská,, diodový mostík, uhlíky) alebo ak by niekto z vás mal repasovaný alťáčik na predaj za taku priatelnu cenu tak napíšte :) diki

Re: Alternátor

Napsal: pon čer 25, 2012 13:40
od porsche997
Doplním ešte je to na 1.5 66kW

Re: Alternátor

Napsal: úte čer 26, 2012 21:58
od ppp
podla toho co potrebujes, tu v BA napriklad v Podunajskych Biskupiciach, alebo po chvilke googlenia, zaslu:
TEMAX spol. s r.o.
9. líp 366
913 21 Trencianska Turná
ICO: 36313696
DIC: SK2020177489
Prevádzka:
Zlatovská 31, 911 75 Trencín
tel./fax: +421 32 6486254
mobil: +421 905 470936
e-mail: repas@temax.sk
e-mail: temax@temax,sk


startex@startex.sk

obchod@startpp.sk

od poslednych som mal ceny pred rokom a pol:
Loziska 6000 2RS = 0,9 € bez DPH= výrobca PFI
Loziska 6000 2RS = 2,5 € bez DPH= výrobca NTN
Lozisko 6203 2RS = 1,7€ bez DPH = výrobca PFI
Sada uhlíkov: 2,6 € bez DPH
Zberný krúžok: 5,1€ bez DPH
Doprava DPD: 3,0 € bez DPH

temax mi vtedy poslal info:
Cena uhlíkov 3,-EUR+DPH.
Cena zberných krúzkov 4,-EUR+DPH.


ten nas alternator by mal byt typ Delco Opel RX103F

alebo komplet alternator som nakoniec kupil z polska, tiez delco akurat nie 85A ale len 75A novy za 74e aj s postovnym

Re: Alternátor

Napsal: pát čer 29, 2012 17:50
od Servisman
To sa ti neoplatí repasovať alťas radšej kúp tuto nový s 2 ročnou zárukou - http://www.pietro-eshop.cz/sk/katalog/k ... xia-espero ,je tam síce napísané že je 75A ale pošlú ti 85A za 75 Euro aj s dopravou no nekúp to keď je u nás repas za 100euro.

Re: Alternátor

Napsal: pát čer 29, 2012 18:13
od Servisman
A ešte taká poznámka na prístrojovke espera je výrobná chyba a prejavuje sa tým že keď sa rozsvieti kontrolka dobýjania rozsvieti sa aj kontrolka ručnej brzdy.Predpokladám že pravdepodobne táto zavada krágluje regler na alternátore.Po preskúmaní elektrickej schémy som prístrojovku vymontoval a našiel som tam diódu ktorá tieto dve kontrolky prepájala a v elektrickej schéme nebola ,tak som ju vycvakol a odvtedy dobýjanie na volnobeh kleslo s 15,7V na 14,3V.Toto pravdepodobne preťažuje alternátor na voľnobehu a trpí tým diódový mostík a regler.

Re: Alternátor

Napsal: pát čer 29, 2012 18:27
od Vypravca
Neviem ci tam bola chyba.
Ale mne svietilo iba dobijanie.
Ked mi odisiel diodovy mostik, tak vtedy sa rozsvietila aj vystraha brzdy.
A dobijalo to na 14,2V aj bez vycvaknutej diody na pristrojovke.

Takych ,,chyb,, je viac. Napr.: na Ford Galaxy blikala kontrolka zhavenia. A nebola to chyba zhavenia ale vypalena ziarovka brzdoveho svetla.
Takze ak tam dali diodu, tak mali na to dovod.

Ja som mal dve Espera a ani nikto sa nestazoval ze mu svieti zaroven s dobijanim aj vystraha brzd. Iba pri poruche alternatora.

Re: Alternátor

Napsal: pát čer 29, 2012 18:39
od Servisman
Mám servisné schémy elektriky na espero a tá dióda tam nieje ,takže predpokladám že prístrojovka sa používala aj v iných modeloch vozidiel aj s diódov a výrobca prístrojoviek niečo poplietol pri dodávke materálu do výroby.

Re: Alternátor

Napsal: úte zář 04, 2012 07:52
od ozzman
Využijem tému, ako na rozborku alternátora? Idem robiť repas a chcem to zvládnuť svojpomocne. Zatiaľ som povolil tie 3 štefty čo držia obal a chystám sa dať dole remenicu...čakajú ma nejaké záludnosti? Nerád by som niečo dovrzal :?

Re: Alternátor

Napsal: úte zář 04, 2012 15:50
od ppp
ziadne zaludnosti, len budes potrebovat nastrckove torxy alebo modernejsiu sadu nastrckovych 6hranov, ktore maju vybranie v rozkoch takze sa s nim daju odskrutkovat aj torxy.

Re: Alternátor

Napsal: úte zář 04, 2012 17:46
od ozzman
torxy na obale som nejak povolil aj bez špeci náradia. sú nejaké torxy aj vnútri? keď to budem skladať tak tie torxy nahradím novými imbusmi.

Re: Alternátor

Napsal: stř zář 05, 2012 23:21
od ppp
uz ani neviem, tiez som ich nahradil imbusakmi

Re: Alternátor

Napsal: úte zář 25, 2012 11:04
od ozzman
repasujem alternátor na espero...a mám otázky do pléna na odborníkov:
- ako najlepšie vylisovať z obalu ložisko? skúšal som to sťahovákom cez orech z goly, ale nepovolilo a bojím sa aby som to hliníkové telo pnutím nepraskol. Má niekto tip?
- ložiská ktoré sú v ňom sú 2RS (obojstranne zakrytované-rubber sealed) v tolerančnej triede C3, je potrebné tú triedu dodržať, alebo stačí bežné?
- pod zberným krúžkom sa rozumie ten medený "komutátor" ku ktorému sa pritláčajú uhlíky? Ak ano, ako ho viem vymeniť? Stiahnuť sťahovákom?
Robím také čosi prvý raz a nerád by som to posral ;) Budem vďačný za tipy a inštrukcie ako na to.

Re: Alternátor

Napsal: stř zář 26, 2012 23:59
od ozzman
nikto nič? :cry: to je mrzuté

Re: Alternátor

Napsal: čtv zář 27, 2012 07:42
od paul08
Tie loziska tam maju byt vysokootackove,tzn.aj kvalitnejsie,ak nechces aby isli gulicky na navstevu k statoru a rotoru alternatora ,alebo zadrelo lozisko :shock: A to svetielko brzdy mne svietilo na Nexii tiez, ked prestalo dobyjat a vies,ze sa nieco deje a mas v podstate zastavit alebo sa nevydat na dlhsiu cestu.Ja som bez dobyjania zisiel cca 55 km a nastartoval potom este,ale vtedy sa este nemuselo povinne svietit a samo,ze to zavisi od kondicie baterie.

Re: Alternátor

Napsal: čtv zář 27, 2012 07:51
od Vypravca
To lozisko vyberies tak, ze puzdro polozis na jednoplatnicku a nechas to zahriat, nech sa to roztiahne.
Lozisko potom pojde lahko von, mozno aj vypadne same.