Vymena silentblokov nielen v zadnej naprave
Napsal: sob čer 16, 2012 20:12
Ahojte, mozno by toto bola lepsia tema do technickej sekcie, pretoze silentbloky na napravach a nielen tam ma snad kazde auto, ale kedze sa chystam na tuto operaciu na nubire, pisem to sem.
Neviete mi poradit, idealne ked ste to uz robili alebo aspon poriadne nakukali cez rameno ako to robil iny, ako vymenit silentbloky na zadnej naprave na nubire 1 ?
Nove ramena su drahe a niektore uz nezohnatelne, aspon nie origo a z neorigo mam strach aby to nebolo horsie nez teraz. Lis nemam takze jedina moznost je vymenotvat ramen a a nechat to prelisovat v servise. To tiez nie je najjednoduchsie, lebo treba servis, kde maju nielen lis ale aj pripravky a vedia ako na to, takze silentbloky ani ramena neznicia alebo neposkodia.
Alebo si pomoct sam. Kladivova metoda asi fungovat nebude, ale cital som nieco o zvarani, a zda sa ze v garazovych servisoch je toto celkom oblubena metoda menenia silentblokov, len ich treba dokazat uchladit aby sa guma nespalila. Mna napada len to, ze prereziem pilkou na zelezo objimky silenblokov oproti rurkami ktore tvoria rameno, takze vznikne len maly ubytok materialu. Silentblok potom lahko vymenim. Nasledne objimku stiahnem vo zveraku a v reze objimku zvarim nazad. Po schladnuti zvaru sa objimka navyse stiahne, takze by mal silentblok drzat ako pribity. Neplanujem zvarat priamo vonkajsi kruzok silentbloku, len objimku a riadne chladit po kratkom zvare. Len neviem ci je toto spravny postup alebo sa to robi inak. Okrem spalenia gumy tu vidim riziko vniknutia vody pod zvar do zarezu a nasledne korozia objimky zvnutra alebo vonkajsieho obalu silentbloku by mohla roztrhat zvar objimky ale mozno sa len zdeformuje vonkajsi obal silentbloku pretoze ten si myslim je menej pevny nez objimka.
Dalej ma napadaju este exotickejsie postupy ako napriklad spravit rez hrubsi a nasledne privarit na objimku L profily cez ktore stiahnem objimku skrutkami cim zovriem silentblok tak pevne ako pevne budu drzat skrutky. Je to k silentbloku este setrnejsie ale zase kladie vacsie naroky na objimku a navyse to bude dost vidno, niezeby to momentalne na stk robilo problemy.
Ale pri niektoryych silentblokoch najma pri tehlici/kolese na toto asi nebude dost miesta.
A silentblok v tehlici ma napada jedine vyrezat von, novy silentblok zmensit tak aby siel zasunut na tesno do otvoru a zalepit cervenym - silnym lepom na skrutky a loziska.
Ja mma podobne uz vymenene zadne silentbloky na espere a ani sa v napravnici nehnu a to nie su ani zalepene, len zasunute navyse namazane kvoli pripadne neskorsej vymene. Proste po zasunuti a "nalisovani" kladivom uz nebola ta sila co by ich dostala von. Akurat nubira nema na tehlici ani silentbloku ziaden doraz, takze by som to riesil lepenim. Ked sa mozu lepit loziska, tak silentblok uplne bez problemov.
Neviete mi poradit, idealne ked ste to uz robili alebo aspon poriadne nakukali cez rameno ako to robil iny, ako vymenit silentbloky na zadnej naprave na nubire 1 ?
Nove ramena su drahe a niektore uz nezohnatelne, aspon nie origo a z neorigo mam strach aby to nebolo horsie nez teraz. Lis nemam takze jedina moznost je vymenotvat ramen a a nechat to prelisovat v servise. To tiez nie je najjednoduchsie, lebo treba servis, kde maju nielen lis ale aj pripravky a vedia ako na to, takze silentbloky ani ramena neznicia alebo neposkodia.
Alebo si pomoct sam. Kladivova metoda asi fungovat nebude, ale cital som nieco o zvarani, a zda sa ze v garazovych servisoch je toto celkom oblubena metoda menenia silentblokov, len ich treba dokazat uchladit aby sa guma nespalila. Mna napada len to, ze prereziem pilkou na zelezo objimky silenblokov oproti rurkami ktore tvoria rameno, takze vznikne len maly ubytok materialu. Silentblok potom lahko vymenim. Nasledne objimku stiahnem vo zveraku a v reze objimku zvarim nazad. Po schladnuti zvaru sa objimka navyse stiahne, takze by mal silentblok drzat ako pribity. Neplanujem zvarat priamo vonkajsi kruzok silentbloku, len objimku a riadne chladit po kratkom zvare. Len neviem ci je toto spravny postup alebo sa to robi inak. Okrem spalenia gumy tu vidim riziko vniknutia vody pod zvar do zarezu a nasledne korozia objimky zvnutra alebo vonkajsieho obalu silentbloku by mohla roztrhat zvar objimky ale mozno sa len zdeformuje vonkajsi obal silentbloku pretoze ten si myslim je menej pevny nez objimka.
Dalej ma napadaju este exotickejsie postupy ako napriklad spravit rez hrubsi a nasledne privarit na objimku L profily cez ktore stiahnem objimku skrutkami cim zovriem silentblok tak pevne ako pevne budu drzat skrutky. Je to k silentbloku este setrnejsie ale zase kladie vacsie naroky na objimku a navyse to bude dost vidno, niezeby to momentalne na stk robilo problemy.
Ale pri niektoryych silentblokoch najma pri tehlici/kolese na toto asi nebude dost miesta.
A silentblok v tehlici ma napada jedine vyrezat von, novy silentblok zmensit tak aby siel zasunut na tesno do otvoru a zalepit cervenym - silnym lepom na skrutky a loziska.
Ja mma podobne uz vymenene zadne silentbloky na espere a ani sa v napravnici nehnu a to nie su ani zalepene, len zasunute navyse namazane kvoli pripadne neskorsej vymene. Proste po zasunuti a "nalisovani" kladivom uz nebola ta sila co by ich dostala von. Akurat nubira nema na tehlici ani silentbloku ziaden doraz, takze by som to riesil lepenim. Ked sa mozu lepit loziska, tak silentblok uplne bez problemov.