Stránka 1 z 1

Tesnenia motora

Napsal: pon čer 11, 2012 09:24
od boy
Dobrý deň, chcel by som sa opýtať aké tesnenia si viem sám vymeniť na Nubire, pod vekom som už menil len sa chcem spýtať či je ťažké pod hlavou a na vaničke, lebo neviem kde ale strašne mi preteká olej na motor, steká po tých bočných kladkách kde je remeň, a potom steká na vaničku a následne kvapká na výfuk a strašne smrdí a bojím sa aby to nezačalo horieť, všetko je tam od oleja akoby tam niekto vylial liter oleja. Ale ak by sa našiel niekto kto vie pomôcť s výmenou tesnení v okolí Nových Zámkov (SR) bol by som rád, ale len v tom prípade ak tam môžem byť pri tom aj ja.
Ďakujem

Re: Tesnenia motora

Napsal: pon čer 11, 2012 09:49
od Richard
Měl jsem podobný problém, a ten je v tom, že pod víko ventilů musíš použít originální těsnění Daewoo ne náhražky co koupíš u Kelly nebo Štangla..... tyto náhražky makaj tak měsíc max. 2 a teče to znova.... škoda peněz..... použít origo těsnění a ještě třeba těsnicí silikonový tmel .... těsnění pod hlavou bych jen tak z plezíru neměnil pokud funguje - tzn. neubývá voda, nepřibývá olej nevaří to atd. pokud se vše chová normálně není potřeba těsnění pod hlavou měnit

Re: Tesnenia motora

Napsal: pon čer 11, 2012 10:15
od boy
Díky, takže najprv mám vymeniť len hore pod vekom a uvidím čo to spraví, s vodou nie je žiadny problém, a pri tých kladkách kde je remeň nie rozvodový ale ten druhý motor, štartér, klíma atď. odtiaľ nemôže nikde unikať olej? A ešte vanička sa ťažko odmontuje?

Re: Tesnenia motora

Napsal: pon čer 11, 2012 18:19
od Richard
Mám dvoulitr, ale u tebe to bude asi podobný..... to víko ventilů sundáš celkem jednoduše, pořádně očisti dosedací plochy, pak odmastit jak na hlavě tak v tom víku dát nový těsnění a na tu dosedací plochu na hlavě nanést tak 1-2mm toho těsnícího tmelu (existuje jich spousta a musí odolávat oleji a vys. teplotám) do toho to posaď a utáhni šrouby (od středu křížem ke krajům..... Další možnost kde může téci olej je v hlavě okolo vačkových hřídelů je tam gufero tedy možná je jen výměna a ještě je gufero na klice taky tady je možná jen výměna oprava není možná kdyby ti tekl olej zde tekl by do pod kryt rozvodů a vytékal by dole vlevo (když koukáš od předu od chladiče ) z podkrytu rozvodů

Re: Tesnenia motora

Napsal: úte čer 12, 2012 07:23
od boy
Včera som bol objednať tesnenie pod veko motora a tam my predavač odporučil sa pozrieť pod tú čiernu umelú hmotu, kde je rozvodový remeň ako ti píšeš on sa tiež k tomu prikláňal, že pri tých ozubených kolesách môže byť zničené tesnenia, inak keď sa pozriem spredu mám všetko od oleja len na ľavej strane kde sú rozvody, nevieš ako sa dáva dole ten čierny kryt na rozvodovom remeni? som zvedavý či tam viem sám vymeniť tesnenia ale asi tam treba dať dole aj remene pravdepodobne, uvidím dneska poobede sa tomu budem venovať.
Díky za odpoveď

Re: Tesnenia motora

Napsal: stř čer 13, 2012 22:23
od conpet
mě to teklo tady ,
Obrázek

Re: Tesnenia motora

Napsal: čtv čer 14, 2012 19:48
od Richard
říkal jsi že ti olej teče na výfuk a smrdí.... to nemůže být okolo vaček nebo kliky, to by opravdu neteklo na přední straně motoru ale kapalo by to při pohledu zepředu vlevo úplně dole okolo nebo pod tím krytem jak jsou řemenice na klimu, altík a servo..... když sundáš to víko ventilů uvidíš i na ty kladky rozvodů, pokud jsou suché a čisté včetně řemene, neřešil bych únik guferama okolo vačkových hřídelů. Tady na foru je kniha o údržbě Nubiry sice v polštině ale něco se z toho dá pochopit, má to asi 14 mb tak si to stáhni a hned to pochopíš.....

Re: Tesnenia motora

Napsal: pát čer 15, 2012 07:24
od boy
Zdravím predvčerom som vymenil pod vekom tesnenie, dal som mu aj troška silikonu, včera som umyl motor, uvidím cez víkend keď s ním pôjdem. Dal som dole kryt pri rozvodovom remeni tam bolo všetko suché celý remeň bol suchý. Ale možno medzi zadný krytom rozvodového remeňa a kde je veko bol taký pramienok oleja a možno preto vzadu za rozvodovým tiekol po celom motri, uvidím potom sa ozvem či mi to ešte ťeče. Horné simeringy všetky OK tie sú ročné.

Re: Tesnenia motora

Napsal: pát čer 15, 2012 08:26
od paul08
A odkial si od Novych Zamkov ?Netecie nahodou olej od mierky na olej dole na bloku,ked hovoris ze tecie na vyfuk?

Re: Tesnenia motora

Napsal: pát čer 15, 2012 09:54
od boy
Nazdar a môže to tiecť ja od mierky a potom čo s tým?

Re: Tesnenia motora

Napsal: sob čer 16, 2012 00:32
od paul08
Telo mierky,ta trubka je uchytena dvoma skrutkami o blok motora.Odmontovat,ocistit,poriadne odmastit a staci dat nejaky tesniaci tmel,pritiahnut a nechat uschnut,najlepsie 24 hodin.Dufam,ze to mas podobne,lebo ja mam 2.0 liter motor,ale myslim ze je to obdobne.Inac moze ti tiect aj ta odvetravacia hadica co ide do veka.Ja som mal podobny problem,nedrzala dobre utahovacia paska a pretekal olej medzi hadicou a rurou,ktora vedie do bloku motora.Inac ked mas problem identifikovat miesto presakovania oleja,tak vyvapkuj cely blok motora a potom po par kilakoch jazdy na cistom bloku zbadas.(neviem ako mas zadrbany motor)

Re: Tesnenia motora

Napsal: pát čer 22, 2012 14:26
od boy
díky za rady, od výmeny tesnenia pod vekom je zatiaľ(zaklopem) kľud umyl som motor, takže teraz len budem sledovať či to kvapká, ale nesmrdí ako predtým asi nekvapká na výfuk, uvidím po ďalšej dobe.