Franto, pokud jsi někdy něco na autě dělal, a nejsi vyloženě netechnický typ , provedeš to i sám. Je ale dobré mít možnost montážní jámy, nebo rampy. Na ulici bych se do toho nepouštěl
.
První krok je položit zezhora mezi blatníky nějakej trámek, nebo fošínku a motor k tomu uvázat na lano zýa takový oko co tam je od výroby - na straně převodovky!!! Pečlivě!!!!
Ostatní práce jsou ze spodku ( teď jen orientačně , na Nubiře jsem to nedělal, ale na UNU ) .
Nejdřív se musíš zbavit poloos- jedna z možností je, že vyheveruješ jedno z předních kol( musí to být to s kratší poloosou-LEVÉ) a odrazíš spodní čep na rameni ( pochopitelně po povolení matice ). Blbý je , že u Nubiry nejde vypustit olej! Sundáš manžety poloos , u převodovky !
Zatlačíš na kolo zevnitř a měla by ti vyjet poloosa. Někam si jí ohni a připevni třeba drátem k podvozku, aby ti nepřekážela. Rovnou si teď připevni i tu druhou , ale s určitou vůlí , ta ti vyjede až už budeš mít převodovku v rukou.
Teď udělej všechno okolo , jako jsou táhla řazení , náhon k tacho , konektor na couvačky.
Ještě si radši celý motor podvaž pod vanou lanem a přitáhni k té příčce , co jsi si vyrobil nahoře .
Povol všechny šrouby kolem skříně ( frémy) spojky, ale nevyndavej je , jenom povol z nejhoršího!!
Teď teprve odšroubuj silentblok na převodovce , POZOR!!! trochu to hupne dolu , jak se napnou ty tvoje ůvazky!!
Postupně vyšroubuj všechny šrouby okolo frémy a převodovku vysuň. Zároveň se ti vysune ta poloosa , doufám, že jsi jí podvázal samostatně!!!
POZOR převodovka je celkem těžká, ale dá se vyndat v jednom.
Pokud jsi úspěšně došel až sem, tak spojka je přišroubovaná na setrvačníku ( na motoru ) pod spojkovým košem. Ložisko a páka ti zůstaly v prevodovce .
Pokud už to máš všechno venku , vyměň i lamelu i ložisko ať máš klid, s tou pákou nevím, uvidíš co zjistíš až jí uvidíš.
POZOR!!!! pokud nemáš dostatečné vybavení a prostory nebo zkušenosti , radši se do toho nepouštěj !!!!!!!
Počkal bych ještě , jak se k tomu postaví Petrm .
Zatím ahoj všem, a méně času pod autem, více v něm.
PS. : Teď jsem si vzpomněl na má léta ( stavěl jsem) se Škodou 1203 RAL. ( valníček) . Tam platilo pravidlo 100km na silnici = 10 hodin oprav.