Stránka 1 z 2

Spojka - nevystavuje

Napsal: čtv lis 25, 2004 07:08
od Franta
Mám drobný problém. Podařilo se vyjet z garáže vyřadit nechat motor běžet v mezičease zavřít dveře garáže a vrátit se do auta a už nešlo nic zařadit. Po vypnutí motoru lze zařadit cokoliv. Auto jsem s potupou zatlačil do garáže a studuju co tomu je. V NEXA oddíle jsem se dočetl, že to může být prasklá přestavná páka. Po sešlápnutí pedálu páka změní polohu cca 1cm, ale nic se nestane - pedál se vrací sám není potřeba mu pomáhat. Dá se páka demontovat bez rozebírání spojky? (nějak vysunout či co) Dá se vyměnit spojka (kotouče) bez demontáže z motorového prostoru?
Díky Franta

Napsal: čtv lis 25, 2004 07:40
od Tomáš
Franto, spojku , myslíš asi lamelu, bez demontáže převodovky opravdu nevyměníš. :o Ale problém bych začal hledat jinde, píšeš, že se ti pohybuje ta páka na převodovce asi o 1 cm ? To je nějak málo, ne ? Neteče Ti spojkovej váleček ? Nemizí ti brzdovka, mají totiž společnou nádobku.

Napsal: čtv lis 25, 2004 08:39
od Richard
Franto, problém může být nejen u toho prasátka, co spojku vystavuje, ale i hlavního spojkového válce, kterým se tím prasátkem vlastně hejbá. Spíš bych to typoval na ten hlavní , tedy ten u pedálu. On totiž musí mít v sobě pružinu, nebo musí být nějak zajištěno, aby se mohl vrátit a znovu nabrat z nádržky kapalinu (je tam taková dírka ve válci a ta musí být v klidové poloze průchozí) tu pak zase sešlápnutím pedálu poslat do prasátka a to ti spojku vystaví. Možná se ti pístek nevrací za tu plnící dírku? A pak pracuje s menším množstvím kapaliny a proto prasátko má omezený zdvih. To co jsem ti teď napsal je všeobecně, co jsem pochytil z předchozích aut. Nubira mi chodí normálně a zatím jsem ovládání nerozebíral. Ještě dotaz, neměnil jsi brzdovou kapalinu? Mohlo se do tý dírky a do válce dostat nějaký svinstvo, a víc se tře a nevrací se do výchozí pozice. 8) -i

Napsal: čtv lis 25, 2004 10:31
od JaroslavSK
Mal som ten isty problem. Bola to ta nestastna paka. Aj ked sa na prvy pohlad zda, ze je O.K.Zvar je prilis slaby. Poistny srob a paka musia zvierat 90St. uhol. Ak mas iny, a to je vidiet, vies na com si.Vymena je mozna len po demontazi prevodovky, sikovny mechanik to zvlada za doobedie. (ale musi si privstat...:) )Predpokladam, ze mas uz nieco"najeto", preto doporucujem vymenu loziska, lamely a vidlicky.Aj s pracou ma to vsetko stalo cca 5 000Skk.

Napsal: čtv lis 25, 2004 13:25
od Richard
Franto, jak jsem se dostal k autu, nafotil jsem ti mojí fugující (doufám, že ještě dlouho) spojku.
Obrázek

Obrázek

Obrázek

no a podle fotek bych řekl, že zdvih prasátka u mé spojky není taky o moc větší než 1 cm. A když se dívám na ten hlavní spojkový válec, podle umístění přívodu a odvodu kapaliny tam asi v pístu budou nějaké přepouštěcí ventilky tak jestli tam nemůže být nějaký problém, že třeba při zvýšeném tlaku trochu propouští a spojka nevystaví úplně. No to je asi vše co bych ti k tomu mohl říct, PertM bude vědět určitě víc. Zlom vaz -i

Napsal: čtv lis 25, 2004 14:42
od Tomáš
Tak to teda koukám na ten krok tý páky , myslel jsem,že bude větší . Tak to asi ta chyba nebude.
Ještě nerozumím , co píše JaroslavSK. Kde je ten pojistný šroub , co má svírat ůhel 90° ? On má na mysli, že se ta páka jako protočí do skrutu, jako vada materiálu??? , To jsem ještě neslyšel.......

Napsal: čtv lis 25, 2004 18:49
od Franta
V ovládacím pístku a pedálu to nebude, protože chodí krásně (vymontováno z úchytu) a pedálem to také není, při zatlačení na pístek se tekutina krásně vrací do nádržky. Tak to bude asi ta zkroucená (prasklá) páka, nebo něco ve spojce. Za světla provedu prohlídku. A poslední dotaz musí opravdu celý motor s převodovkou ven? (Nedá se to ošidit jak u Š 120 ? Jenom posunutím?)
Díky Franta

Napsal: čtv lis 25, 2004 21:07
od Richard
No Franto nevím, ale bojím se, když jsem na motor a převodovku odpoledne čučel, že alespoň převodovka bude muset ven. Motor snad ne. No každopádně bych se při té příležitosti mrkl na lamelu a spojkové ložisko. Nevím kolik máš najeto, a nemám s Daewem zkušenosti , ale u Le Mans je tuším spojka původní (cca 200000???) u Mitsubishi jsem měl najeto asi 150000 a spojku jsem nedělal, a u Feldy máme 80000 a spojku jsme se synem nechali vyměnit preventivně poté co jsme křachli spojkovým zvonem o přejezd před Petrovicema na Rakovnicku (bacha na něj!!!!) Kamarád, co mi to dával dokupy doporučil výměnu , tím, že by ještě vydržela tak 10-20 tis. km . Tak ještě jednou zlom vaz. -i

Napsal: pát lis 26, 2004 06:21
od Franta
Mám nalítáno něco přes 114 000km. Jinak se zeptám, dá se to zvládnout v jednom (jestli unesu převodovku) nemám žádný vrátek na zvedání.
Díky Franta

Napsal: pát lis 26, 2004 08:22
od Tomáš
Franto, pokud jsi někdy něco na autě dělal, a nejsi vyloženě netechnický typ , provedeš to i sám. Je ale dobré mít možnost montážní jámy, nebo rampy. Na ulici bych se do toho nepouštěl :o .
První krok je položit zezhora mezi blatníky nějakej trámek, nebo fošínku a motor k tomu uvázat na lano zýa takový oko co tam je od výroby - na straně převodovky!!! Pečlivě!!!!
Ostatní práce jsou ze spodku ( teď jen orientačně , na Nubiře jsem to nedělal, ale na UNU ) .
Nejdřív se musíš zbavit poloos- jedna z možností je, že vyheveruješ jedno z předních kol( musí to být to s kratší poloosou-LEVÉ) a odrazíš spodní čep na rameni ( pochopitelně po povolení matice ). Blbý je , že u Nubiry nejde vypustit olej! Sundáš manžety poloos , u převodovky !
Zatlačíš na kolo zevnitř a měla by ti vyjet poloosa. Někam si jí ohni a připevni třeba drátem k podvozku, aby ti nepřekážela. Rovnou si teď připevni i tu druhou , ale s určitou vůlí , ta ti vyjede až už budeš mít převodovku v rukou.
Teď udělej všechno okolo , jako jsou táhla řazení , náhon k tacho , konektor na couvačky.
Ještě si radši celý motor podvaž pod vanou lanem a přitáhni k té příčce , co jsi si vyrobil nahoře .
Povol všechny šrouby kolem skříně ( frémy) spojky, ale nevyndavej je , jenom povol z nejhoršího!!
Teď teprve odšroubuj silentblok na převodovce , POZOR!!! trochu to hupne dolu , jak se napnou ty tvoje ůvazky!!
Postupně vyšroubuj všechny šrouby okolo frémy a převodovku vysuň. Zároveň se ti vysune ta poloosa , doufám, že jsi jí podvázal samostatně!!!
POZOR převodovka je celkem těžká, ale dá se vyndat v jednom.
Pokud jsi úspěšně došel až sem, tak spojka je přišroubovaná na setrvačníku ( na motoru ) pod spojkovým košem. Ložisko a páka ti zůstaly v prevodovce .
Pokud už to máš všechno venku , vyměň i lamelu i ložisko ať máš klid, s tou pákou nevím, uvidíš co zjistíš až jí uvidíš.

POZOR!!!! pokud nemáš dostatečné vybavení a prostory nebo zkušenosti , radši se do toho nepouštěj !!!!!!! :o :o :o :o
Počkal bych ještě , jak se k tomu postaví Petrm .

Zatím ahoj všem, a méně času pod autem, více v něm. 8)
PS. : Teď jsem si vzpomněl na má léta ( stavěl jsem) se Škodou 1203 RAL. ( valníček) . Tam platilo pravidlo 100km na silnici = 10 hodin oprav. :lol: :lol: :lol:

Napsal: pát lis 26, 2004 20:02
od Franta
Po pár pokusech - odvzdušnění... - natlakování jem si všiml, že pístek který tlačí na páku spojky, je úplně na okraji válce a naráží na pojistnou závlačku. Tak jsem pístek zatlačil kousek dovnitř, a dal do vzniklé prostory podložku cca 7 mm tlustou. Krok sice zůstal stejný, ale při nastartovanám motoru a sešláplé spojce šla jakobi víc zasunou řadící páka na 1. r. stupeň řekl, bych že se podařilo zařadit . Při spátečce se ozval rachot zubů (auto na heveru- sundané kolo - příprava na demontáž převodovky). Tak jsem motor zhasnul a šel se podívat na páku spojky. Při mírném zabrání za páku mi zůstala v ruce. Klasika upadlo to ve sváru. Tak jsem plech znovu provrtal a chystám se ho přivařit (to až v So). Mám elektro svářečku a nějaké elektrody tak se to pokusím nějak přilepit (hodně dlouho jem nesvářel). Dotaz už to někdo vařil přímo na nerozebrané převodovce v autě?
Doufám, že to bude jenom ten svár - spojka se mi nechce rozebírat.
Soused ni taky říkal, pokud jsem doléval olej do motoru, a to jsem dělal, tak se občas stane, že proteče do spojky přes gufero a pak to dělá taky přesně to stejné, že nejde zařadit.
Díky Franta

Napsal: pát lis 26, 2004 20:17
od Richard
Franta píše:Tak jsem plech znovu provrtal a chystám se ho přivařit (to až v So). Mám elektro svářečku a nějaké elektrody tak se to pokusím nějak přilepit (hodně dlouho jem nesvářel). Dotaz už to někdo vařil přímo na nerozebrané převodovce v autě?
Doufám, že to bude jenom ten svár - spojka se mi nechce rozebírat.
Soused ni taky říkal, pokud jsem doléval olej do motoru, a to jsem dělal, tak se občas stane, že proteče do spojky přes gufero a pak to dělá taky přesně to stejné, že nejde zařadit.
Díky Franta
No Jak jsem na to včera čučel, ta páka co vystavuje spojku běhá v pouzdru u nějaké um. hmoty, tak bych vaření bez demontáže moc nedoporučoval. No a pokud ti nateče guferem do spojky olej z motoru tak spíš bude spojka klouzat a to hlavně na 4 a 5 , a nakonec ji spálíš. Aby nešlo řadit by se musel úplně zapéct. Ale asi by ve spojkovém "zvonu" měl být dole otvor a tím by olej tekl. Tedy nevím jak u Nubiry. -i

Napsal: pát lis 26, 2004 20:30
od Franta
Tak se do toho rozebírání asi pustím, ale mám normální garáž, hever a pár prken-trámků na podložení, nářadí a chuť už zase konečně jezdit. ND mají v autodíly Krč, ale musím to prvně rozebrat, protože se dělají dva průměry 200 a 215mm a to je potřeba změřit před nákupem.
Franta

Napsal: sob lis 27, 2004 12:38
od Franta
Je So tak jdu do toho!
Franta

Napsal: sob lis 27, 2004 15:01
od Richard
Držím palce, jestli máš čím udělej pár fotek, jak to vše vypadá.
-i